Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ad Vikaris
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-02-2022
Hallo,

Net een Asus infinity aangeschaft. Weet van Tablets en Android niets of in elk geval heel weinig.
Heb dus hulp nodig.

Heb een aantal apps geïnstalleerd via googleplay. Dat lukt mee wel.
Ook een aantal spelletjes. Valt me eigenlijk op dat er slechts enkele spelletjes zijn die ( grafisch ) de moeite waard zijn.
Wel een mooie remote control geeïnstalleerd waarmee ik (eindelijk) mijn samsung smart TV kan bedienen.

Ook de desktop remote van Splashtop is de moeite waard.

Maar mijn (eerste) vraag.

Op mijn eexterne drive staan een aantal e-books in epub formaat. Hoe krijg ik die nu in de juiste map ( welke ?) van mijn tablet en hoe kan ik die dan lezen. ?

Kan een van jullie mij op weg helpen.?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dropbox, via USB, via SDHC-kaartje, en een ebook app.

Maar wat heb je zelf al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik snap niet goed dat je via de Play Store wel spelletjes en een remote voor je tv kan installeren, maar dat het dan niet in je opkomt op in de search even 'epub' te typen om te kijken wat er dan te vinden is :P

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 13:46
Ik gebruik zelf Aldiko Book Reader, maar er zijn ook andere. Epubs kan je dan gewoon importeren.

• Ad Vikaris
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-02-2022
Fire69,

Natuurlijk, je hebt gelijk.! maar toch, epubs overbrengen naar een android tablet is toch iets heel anders dan deze bewerkingen in windows te doen. De mappenstructuur van Android is mij vreemd.
Ik gebruik het voorgeïnstalleerde programma "bestandsbeheer"om de epubs te kopieëren en te plakken naar de e-book map van mijn android.

Bovendien is dit heel wat anders dan een app vanuit googleplay te installeren. Je hoeft je dan immers niet te verdiepen waar de app en de daarbij behorende data opgeslagen worden; gaat immers vanzelf. !

Maar goed.... ik nu heb gevonden wat ik zocht.

Probleem was dat ik lang moest wachten voordat de epub files op mijn externe drive zichtbaar werden. De map waarin die epub's op mijn externe drive stonden leek leeg te zijn. Anders dan in windows wordt niet aangegeven dat "gezocht" wordt of dat je nog even moet wachten.
Ik was dus blijkbaar te ongeduldig.

Is er een gemakkelijk programma om vanaf een externe USB hd, files te kopieeren naar mijn android ?
Blijven er - net zoals in windows - vaak delen van programma's achter als je die programma's ge "uninstalled" hebt en hoe kan ik dat voorkomen. ?
Is de mappenstructuur van alle Androids ' min of meer " gelijk .?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-11 21:51

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo & welkom :)

Wat belangrijk is aan een topic is dat eruit te zien is welke eigen inzet je zelf hebt gestoken in het oplossen van je probleem/vraag. Op dit moment komen je vragen nogal "helpdesk" achtig over en dat is niet de bedoeling. Zoek dus eerst eens hier op GoT met de zoekfunctie hier rechtsboven en met Google. Kom je er dan nog niet uit, open dan gerust een topic die voldoet aan Het algemeen beleid. Vergeet dan vooral ook niet te melden wat je zelf allemaal al hebt gedaan en waarom dat niet is gelukt/voldoet.

Veel plezier op GoT :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1