Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Mijn huidige HTC Desire HD heeft een veel te kleine accu. Ik ben op zoek naar een Android telefoon die ik ook tijdens het sporten kan gebruiken. Tijdens het sporten (roeien en fietsen) gebruik ik vaak telemetrie apps die de accelerometer en GPS gebruiken. Mijn trainingssessies kunnen makkelijk een paar uur duren. Tevens wil ik tijdens het fietsen ook graag naar muziek kunnen luisteren. Momenteel trekt mijn telefoon dat maar nauwelijks. Voor het sporten moet de telefoon helemaal opgeladen zijn om deze functies te kunnen gebruiken. Ik sport bijna elke dag. Een keer vergeten om op te laden is er dus niet bij maar dat gebeurt helaas vaak genoeg wel, met alle gevolgen van dien. (de weg kwijt raken omdat de kaart niet meer opgevraagd kan worden tijdens het fietsen bijv.)

Dus vandaar de volgende vraag: Is er een telefoon die wel een uur of 3 deze taken tegelijkertijd kan vervullen?

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 18-07-2012 20:46 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
standaard is dat dacht ik alleen de motorola droid razr maxx, maar voor veel telefoons zijn grotere accu's te koop, zoals voor de lg optimus 3d of de HTC evo 3d (http://www.amazon.com/Tre...ttery-Cover/dp/B004XM9V1K http://www.mugen-power-ba...20-with-battery-door.html) het verschil in prijs is niet per definitie ook een verschil in kwaliteit, maar ik zou het wel in overweging nemen

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Die Razr lijkt mij een goeie. Bedankt voor de suggestie :) Nu maar even wachten tot ie iets goedkoper wordt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Of koop een 'powerpack' met usb kabeltje (lichte kabel om je ocnnector te onlasten), zodat je altijd voldoende power bij je hebt. Misschien ook een goedkopere oplossing, aangezien je dan geen nieuwere telefoon hoeft te kopen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Vergeten te vertellen: Het moet ook nog in een waterdichte verpakking passen tijdens het roeien. Het water is nooit ver weg in de boot ;) (maar verder een goed idee, ben de Powerskin tegen het lijf gelopen naar aanleiding van de suggestie van the_nature)

[ Voor 50% gewijzigd door ocf81 op 18-07-2012 21:34 ]

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony xperia active als 2e (sport-)telefoon. Die kan tegen water, vuil en een stootje. Tijdens racefietsen luister ik naar muziek terwijl endomondo aan staat. Gaat echt wel minimaal 4,5 uur mee. Pas tijdens een lange tocht heb ik mijn duracell powerpack mobiele oplader meegenomen. Tijdens lunch er even aan gehangen en dan kan ie er weer een hele tijd tegen. De xperia active laadt namelijk snel op. Zijn opvolger, de xperia go is er sinds kort ook. Overall is die weer iets beter, maar let op: deze ondersteunt geen ant+ dus als je een hartslagmeter gebruikt is dat geen goed alternatief.
Ben zelf nog tevreden met de active. Heb een houder op mijn racefiets gemonteerd en luister muziek met een Jabra sport headset. De active draait inmiddels op ICS en als je snel bent kan je voor zo'n €170,-- nog een splinternieuwe aanschaffen.

De genoemde Motorola Razr Maxx is natuurlijk fantastisch als het om batterijcapaciteit gaat. Ik heb echter wel gelezen dat dit geen sterk toestel is, met name het glas is kwetsbaar. Een goede stevige (en waterdichte) case moet je dan zeker aanschaffen!

Verwijderd

Vandaag een nieuwe telefoon aangekondigd met 3000mah optie. Bijna net zo'n grote capaciteit als de Razr Maxx. Alleen dit speeltje is veel en veel sneller.

De XiaoMi M2:
4.3" 720p! IPS scherm
Snapdragon S4 Pro Quad Core
2GB Ram
16gb geheugen
8mp cam
MIUI Rom met Jelly Bean
Prijs 250eu (excl importkosten)

Veegt zo de vloer aan met de S3. Maar persoonlijk vind ik em niet moeders mooiste.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
Mooi telefoon, maar lastig te vinden hier in Nederland natuurlijk. Overigens zijn zulke devices in China erg populair dus vaak ook daar wat moeilijker te vinden. Ik denk overigens dat je ook kunt kijken naar een telefoon welke met de dynamo van je fiets op te laden is. Dat zou natuurlijk ideaal zijn :).

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

reviews: Welke smartphone doet het langst met zijn accu?
En in jou geval zou ik specifiek naar deze grafiek kijken: http://tweakers.net/benchdb/test/1022

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1