Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propuls1on
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 16:14
Beste Tweakers,

Vandaag is de König CMP-USBVG6 binnengekomen, waarmee ik graag oude VHS banden zou willen omzetten naar een digitaal formaat. Uiteraard de instructies gevolgd, maar ik krijg slechts het volgende beeld:

Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/snjnfp.jpg

Nu dacht ik eerst dat het mogelijk aan de videorecorder zou liggen. Deze heb ik dus aangesloten op mijn TV, wat prima werkte. Vervolgens heb ik een andere videorecorder geprobeerd, maar deze gaf hetzelfde beeld als hiervoor.

Ook heb ik geprobeerd de bekabeling te veranderen. In eerste instantie heb ik een Scart-verloopstukje en rood-wit-gele tulpstekkertjes gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2e4i4b4.png

Daarna heb ik een kabel gebruikt die verloopt van Scart naar rood-wit-gele tulpstekkertjes:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/erd9qp.png

Dit mocht helaas ook niet baten. Ook heb ik, nadat ik de drivers van de CD verwijderd had, de drivers van de König website geïnstalleerd (Windows 7, 64 bit), wat ook niet hielp.

Nu vraag ik mij af of er iemand is die bekend is met dit product en misschien ziet wat ik verkeerd doe.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb het ding afgelopen jaar gekocht om 'even een tape over te zetten'. Heb het uiteindelijk teruggebracht en de band door een fotozaak over laten zetten want het is buggy rotzooi die ik gewoon niet behoorlijk aan de praat kreeg. Ik zou het dan ook nooit ofte nooit aan iemand aanraden.

M.a.w. ik zie niet wat je verkeerd doet (op het aanschaffen van die König na ;)). Succes gewenst, hopelijk heeft iemand anders een constructiever antwoord voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propuls1on
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 16:14
Ik heb zojuist geprobeerd om een camcorder aan te sluiten op de König grabber, en dit werkte tot mijn verbazing prima. Blijkbaar zit er iets fout in de verbinding van de videorecorder naar de König grabber, maar ik heb nog geen idee wat ik verkeerd doe.

Edit: Ik heb deze scart plug gekocht, en vervolgens aangesloten met zowel component als met S-video. In beide gevallen werkt het prima!

[ Voor 32% gewijzigd door Propuls1on op 21-07-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:45
Het kan ook aan het programma liggen. Ik had dat namelijk ook met een ander apparaat. Ik heb andere software gebruikt en het werkte toen gewoon. Het was een programma van Cyberlink, maar weet niet meer hoe het precies heette.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Een beetje laat :) maare ik denk dat je een "output" scartkabel hebt gebruikt (scart kan zowel in als out hebben, een kabel met alleen 1 rode, witte en gele tulp plug weet je nog niet wat je hebt), door de aanschaf ven een scartplug met de keuze voor in/out is dat probleem verholpen....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !