Beste Tweakers,
Ik wil een huis-tuin-en-keuken pc samenstellen voor ongeveer 400/450 euro, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Hier wil ik dus een beetje browsen, tekst op verwerken, full hd filmpje op bekijken, Fifa (12) op (het liefst 1080p) spelen en heel af en toe wat programmeerwerk (een beetje visual studio en eclipse).
Nu weet ik dat de best buy guide van juli 2012 een pc bevat voor ongeveer 400/500 euro, maar dat is een AMD en aangezien ik mijn hele leven al een intel heb gehad, is er hier sprake van;"wat de boer niet kent, dat vreet hij niet".
Over een paar onderdelen ben ik grotendeels uit; maar als jullie betere alternatieven hebben voor de gekozen onderdelen, hoor ik dat graag!
Waarom heb ik gekozen voor deze onderdelen?
Ga ik toch voor een AMD apu setje of kies een toch een Intel met dedicated gpu en betaal ik wat meer? Wat is de beste bang voor buck (met toch genoeg bang)? Wat zijn de adviezen? Als je zelf een betere combinatie hebt, hoor ik dat natuurlijk graag!
Optie 1:
Optie 2
Optie 3:
*Als je bovendien een cpu, gpu en moederbord (mogelijk met RAM) combinatie verkoopt, waarvan je denkt dat het interessant is voor mij, kan je via de DM contact met mij opnemen. Voorwaarde is wel dat het een combinatie is van een Intel core cpu en een >= GTX4XX nvidia of >= HD5XXX AMD gpu moet zijn.
Ik wil een huis-tuin-en-keuken pc samenstellen voor ongeveer 400/450 euro, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Hier wil ik dus een beetje browsen, tekst op verwerken, full hd filmpje op bekijken, Fifa (12) op (het liefst 1080p) spelen en heel af en toe wat programmeerwerk (een beetje visual studio en eclipse).
Nu weet ik dat de best buy guide van juli 2012 een pc bevat voor ongeveer 400/500 euro, maar dat is een AMD en aangezien ik mijn hele leven al een intel heb gehad, is er hier sprake van;"wat de boer niet kent, dat vreet hij niet".
Over een paar onderdelen ben ik grotendeels uit; maar als jullie betere alternatieven hebben voor de gekozen onderdelen, hoor ik dat graag!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Antec One | € 46,87 | € 46,87 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-4GBRH | € 28,60 | € 28,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 217,92 | |
Waarom heb ik gekozen voor deze onderdelen?
- Antec One; een mooie niet opvallende kast, waar moederborden van veel verschillende formaten ingaan. En deze kast krijgt goede cijfers bij de reviews op het internet.
- Corsair Builder CX 500 V2; Vaak aanbevolen op het forum lekker veel vermogen. Er kan dus altijd nog wat worden bijgeprikt. En hij is ook niet al te duur.
- Samsung 830 128GB; ik lees dat er door middel van een ssd veel snelheid wordt geboekt en dat het in verband met het updaten van je systeem vaak beter is om je hd te vervangen voor een ssd dan je processor of iets dergelijks te upgraden; dus ik begin maar gelijk goed! Bovendien krijg ik het idee dat deze Samsung ssd de kroon van beste prijs/prestatie ssd op dit moment houdt. En ik heb niet veel ruimte nodig op dit systeem, want daar heb ik mijn andere pc met 1Tb schijf voor.
- G.Skill Ripjaws; dit geheugen is meer gekozen op basis van specs. Ik heb eerst geselecteerd op minimale hoeveelheid (= 4gb) geselecteerd, toen op het feit dat het geheugen DDR3 is en niet >= DDR3(sodimm). Ik heb gelezen dat er bij sdram(=sodimm?) RAM; een signaal(?) maar 1 keer wordt doorgegeven en dat bij "gewoon RAM" 2 keer is. En vervolgens heb ik een van de goedkopere reepjes geheugen genomen met de laagste CAS waarde (ik heb gelezen dat geheugen met een lagere CAS waarde van betere kwaliteit zijn).
Ga ik toch voor een AMD apu setje of kies een toch een Intel met dedicated gpu en betaal ik wat meer? Wat is de beste bang voor buck (met toch genoeg bang)? Wat zijn de adviezen? Als je zelf een betere combinatie hebt, hoor ik dat natuurlijk graag!
Optie 1:
| 1 | Asrock 970DE3/U3S3 | € 55,75 | € 55,75 |
| 1 | AMD A8-3850 Boxed | € 88,95 | € 88,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 144,70 | |
Optie 2
| 1 | MSI R6770-MD1GD5 | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Intel Core i3 2120 Boxed | € 107,- | € 107,- |
| 1 | MSI Z68A-G43 (G3) | € 79,40 | € 79,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 278,35 | |
Optie 3:
| 1 | Intel Core i5 2320 Boxed | € 157,95 | € 157,95 |
| 1 | Asus EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2 | € 119,65 | € 119,65 |
| 1 | Asrock Z68M/USB3 | € 68,58 | € 68,58 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 346,18 | |
*Als je bovendien een cpu, gpu en moederbord (mogelijk met RAM) combinatie verkoopt, waarvan je denkt dat het interessant is voor mij, kan je via de DM contact met mij opnemen. Voorwaarde is wel dat het een combinatie is van een Intel core cpu en een >= GTX4XX nvidia of >= HD5XXX AMD gpu moet zijn.