Hoe zit dat nou met invoerrechten bij een gift?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Topicstarter
Ik heb op eBay iets gekocht voor $ 30 uit de USA en de verkoper heeft dat gemarkeerd als gift. Nou had ik op internet gevonden dat als het een gift is kun je tot € 45 belasting vrij invoeren.

Vandaag had ik dus de postbode aan de deur, ik moest betalen, nou ja ik ben van de digitale generatie en had totaal niet verwacht te moeten betalen en dus ook geen geld in huis buiten Chinese Yuan. De waarde was € 24 omgerekend en ik moest € 17,06 betalen aan de postbode waar ik dat niet kon betalen, heb ik gevraagd of ik het dan op postkantoor kon betalen, ik betaal immers liever digitaal.

En ik heb hem gevraagd of ik niet met credit card kon betalen, natuurlijk is de postbode nog niet zo modern, maja was het proberen waard. Maar het weigeren van het pakje wou ik in iedere geval niet doen want dan word dat vernietigd uiteindelijk.

Maar hoe zit dat nou echt met een gift? Ja het was natuurlijk geen gift dus ik ga niet mijn klacht bij doaune neerleggen hoor, maar de waarde was wel correct, alleen beetje krom dat ik € 17,06 moet betalen over iets van € 24 waarde.

Kan zelf er niks concreet over vinden, ik weet wel dat internet aankopen tot € 22 zijn, maar over hoe met gifts zit vind ik alleen wat vage informatie waar € 45 gezegd word.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 18-07-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik snap geen hol van je verhaal. Lees het zelf nog eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:54

paQ

als de waarde 24 was, is het meer dan 22, en ga je in de postnl molen (hoezee)
administratiekosten, percentage hier, invoerrechten daar, BTW erover... hoppatee

edit:
de drempel is 45 inderdaad
Is de totale waarde van de zending van twee of meer goederen meer dan € 45? Dan krijgt u vrijstelling van belastingen bij invoer voor 1 of meer artikelen, die niet meer waard zijn dan € 45. Over de waarde de andere artikelen of het andere artikel betaalt u de volledige rechten bij invoer. (De waarde van een artikel mag niet worden gesplitst.)
http://www.belastingdiens...en_belastingen_te_betalen

zeiken bij postnl dus dat de geheven kosten onterecht zijn.
Tenzij de douanemeneer vond dat het veel meer waard is

[ Voor 70% gewijzigd door paQ op 18-07-2012 19:09 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paQ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:06:
als de waarde 24 was, is het meer dan 22, en ga je in de postnl molen (hoezee)
administratiekosten, percentage hier, invoerrechten daar, BTW erover... hoppatee

edit:
de drempel is 45 inderdaad

[...]

http://www.belastingdiens...en_belastingen_te_betalen

zeiken bij postnl dus dat de geheven kosten onterecht zijn.
Tenzij de douanemeneer vond dat het veel meer waard is
Ja de werkelijke invoerkosten zijn nog te overzien dat is namelijk € 4,56, de rest € 12,50 rekent Postnl aan je en dat vind ik nogal veel.

Maar zelf aangeven gaat ja niet, dat doet postnl. Maar online had ik gelezen dat een gift tot € 45 was.

Maja als het dan onterecht is, hoe ga ik het dan mee krijgen op postkantoor zonder te betalen?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 18-07-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
http://www.belastingdiens...er_belastingen_te_betalen

Misschien dat je hier iets aan hebt?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die € 45 is als je goederen ontvangt van andere particulieren, maja die ebay verkoper is natuurlijk geen particulier. Dus ik moet wel betalen, maar wel balen zeg want het was een tweedehands object gemaakt in jaren 60.

Maar daarom word dat vinkje gift gemarkeerd, maar heeft deze keer niks geholpen. Ik heb me lesje geleerd, ik koop niks meer boven de $ 25 in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dat "gift" trucje werkte misschien vroeger maar aangezien iedereen dat ging gebruiken werkt dat nu niet meer, ze zijn niet helemaal achterlijk bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 17:51
Tja, dat "gift" truukje wordt tegenwoordig door zowat iedereen gebruikt dat de douane het ondertussen ook wel doorheeft.

edit: Wat Kenzi dus zegt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SD2000 op 18-07-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687

Gift trucje werkt wel degelijk nog steeds. Echter als er bij waarde meer als $22 staat kom je alsnog in de PostNL oplichters praktijkje. Als je iets besteld buiten de EU vraag of ze er gift en value van maximaal $22 op willen zetten. Dan heb je nergens last van. Waarschijnlijk heeft er dus meer als $22 op het pakketje gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
je moet de volgende keer zorgen dat het niet met postNL binnenkomt, maar met DHL bijvoorbeeld. die rekenen niet van die belachelijk hoge afhandelingskosten. misschien is het basisbedrag voor verzending iets duurder, maar postNL rekent sowieso 12,50, ongeacht het bedrag aan belastingen. vaak ben je dan onderaan de streep goedkoper uit met DHL dan met postNL.

[ Voor 11% gewijzigd door Frieda op 20-07-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maja hoe weet je dat het met DHL in NL komt? Natuurlijk heb ik de verkoper gevraagd er een lagere waarde op te vragen en dat zou hij doen, maar er stond dus blijkbaar $ 30 op i.p.v $ 9,95.

Ja die inklaringskosten zijn belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:14:
Maja hoe weet je dat het met DHL in NL komt? Natuurlijk heb ik de verkoper gevraagd er een lagere waarde op te vragen en dat zou hij doen, maar er stond dus blijkbaar $ 30 op i.p.v $ 9,95.

Ja die inklaringskosten zijn belachelijk hoog.
gewoon, aan de verkoper vragen of hij het met DHL wil verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij had nog zo'n dure verzendwijze van dollar of 17 en toen heb ik geonderhandeld of het niet met gewoon first class mail kon.

Ohja de verkoper heeft een neutrale feedback van mij gekregen i.v.m. met niet nakomen van de afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687

Nou, EMS/FedEx en andere maatschappijen komen als PostNL aan in Nederland. UPS komt gewoon met UPS en DHL als DHL. Dus aan de hand van je tracking nummer van het betrefende bedrijf in het buitenland kun je achterhalen hoe die in NL naar jou komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

Rmg

Anoniem: 318025 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:21:
Maar daarom word dat vinkje gift gemarkeerd, maar heeft deze keer niks geholpen. Ik heb me lesje geleerd, ik koop niks meer boven de $ 25 in de USA.
Dat vind ik altijd van die rare uitspraken als je vaker wat importeert/online koopt in het buitenland.... :?

Je vraagt de verkoper om te liegen bij zijn verzending (wat een federale overtreding is.. http://www.ecommercebytes.com/cab/abu/y206/m01/abu0159/s05)

Het is duurder dan wat je kosteloos mag invoeren.
iets waar je vast vaker dan eens onderuit bent gekomen als je vaker op ebay zit..

En je moet nou een keer wat betalen....

Eigenlijk mogen we blij zijn in Nederland dat je geen boete krijg voor poging tot belasting ontduiking ( want dat is het :X ik doe het ook en ik ben er blij mee :+ )

Dat is toch een gevalletje, jammer joh, volgende keer beter.. ipv ik koop nooit meer iets in USA. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 20-07-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou als je boven de € 22 zit dan is het de belasting niet waar ik een probleem hebt dat is immers maar € 5, maar het is de kosten die PostNL rekent, die zijn niet in verhouding met de waarde van het pakje.

Ik weet dat vragen om waarde lager zetten een federale overtreding in USA is, maar is maar hoe je waarde interpreteert, ik interpreteert het dat het object in pakje waarde X heeft, dat ik er meer voor betaalde is niet de echt waarde.

Als je boven de € 22 koopt komt daar dus nog even bijna € 20 extra kosten bij kijken en dat alles omdat de PostNL de inklaring doet.

Als de verkoper had gezegd dat hij niet de waarde lager wou zetten had ik trouwens niet bij hem gekocht, dus verkoper is niet helemaal eerlijk tegen mij geweest, maar op eBay in USA schijnt het verzendprocess aan eBay gekoppeld te zijn en dan kan zo'n verkoper geen andere waarde op geven.

Nou $ 10.000 boete is inderdaad erg veel, wist dat dat je daar in Amerika zo'n grote boete voor kan krijgen, als ze in Nederland vermoeden dat waarde niet klopt dat schat de douane het zelf in.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 20-07-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:54
Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:13:
Nou als je boven de € 22 zit dan is het de belasting niet waar ik een probleem hebt dat is immers maar € 5, maar het is de kosten die PostNL rekent, die zijn niet in verhouding met de waarde van het pakje.

Ik weet dat vragen om waarde lager zetten een federale overtreding in USA is, maar is maar hoe je waarde interpreteert, ik interpreteert het dat het object in pakje waarde X heeft, dat ik er meer voor betaalde is niet de echt waarde.
Uhm je bent toch bereid om het bedrag ervoor te leggen? Dus dat is het waarde van het pakketje aangezien je akkoord gegaan bent met die prijs en ook zoveel er voor te geven.

Dat je denkt dat het niet waard is maar er toch voor betaalt tjeh. Beter onderhandelen of laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:13:

de waarde van het pakket is de prijs waar je het voor koopt, niet meer, niet minder.
ik vind een Bugatti Veyron ook geen miljoen euro waard, blijft nog steeds wel dat dat de prijs is en dus de vastgestelde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mcctje schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:25:
[...]

Uhm je bent toch bereid om het bedrag ervoor te leggen? Dus dat is het waarde van het pakketje aangezien je akkoord gegaan bent met die prijs en ook zoveel er voor te geven.

Dat je denkt dat het niet waard is maar er toch voor betaalt tjeh. Beter onderhandelen of laten liggen.
Ja en ik ben ook nog wel bereid om de Nederlandse staat € 5 te betalen, dat vind ik geen probleem, wat ik wel een probleem vind zijn de inklaringskosten van de PostNL, het word je zelf onmogelijk gemaakt zelf die inklaring te doen en de belasting gewoon € 5 geven.

Ik had afgesproken met verkoper hij zou het als $ 9,95 markeren, maar zelfs met $ 30 had ik eigenlijk geen belasting hoeven te betalen want het was gemarkeerd als gift, maja daar trekt de douane zich ook niks van aan.

Maar de verkoper is niet eerlijk geweest, want anders had ik niet bij hem gekocht hoor, dat is ook reden waarom ik zeg niet meer boven de $ 25 te kopen, de kosten die je dan moet betalen zijn niet in verhouding met waarde van het product.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 20-07-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:35:
Ik had afgesproken met verkoper hij zou het als $ 9,95 markeren, maar zelfs met $ 30 had ik eigenlijk geen belasting hoeven te betalen want het was gemarkeerd als gift, maja daar trekt de douane zich ook niks van aan.
Alles wat in enige vorm verkocht kan worden, heeft voor de douane waarde, waarde waarover jij dus moet betalen. Het principe 'gift' is al lang door de douane lek geprikt, overal waar zij vermoeden dat dit een commerciele handel is, zullen ze controlleren.

Dat is nergens de schuld van de verkoper, meeste US ebay verkopers geven ook duidelijk aan dat er mogelijk invoer betaald moet worden over de producten, maar zij daar dus _niet_ verantwoordelijk zijn, met welk bedrag of welke omschrijving ze het ook versturen.

Per saldo, het risico uit niet-europa spullen kopen :)

Neemt niet weg dat die 12.50 van de PostNL best belachelijk hoog is, zijn daar eigelijk richtlijnen of maximum voor?

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 20-07-2012 16:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Die hoge inklaringskosten bij PostNL komen gewoon doordat het relatief arbeids- en tijdsintensief is ongeacht de waarde. En zelf de inklaring doen, dat doet geen kip natuurlijk, dus dat gaat nooit lukken. Dit is ook de reden dat ik bij duurdere artikelen uit de VS kies voor een service als UPS of Fedex. Zij regelen de inklaring zelf al tijdens de overtocht zodat je het sneller hebt en de kosten van inklaring zijn nog veel lager ook.

Bij de waarde van het pakket worden trouwens de verzendkosten opgeteld, dus het kan zijn dat daardoor de waarde toch boven die grens kwam. Ik zou nog gewoon even contact opnemen met die verkoper voordat je neutrale feedback geeft. Dan heeft hij de kans nog om iets te doen, zeker als het een commerciele verkoper is. Bovendien heb je het pakketje nog niet gezien dus je weet niet eens of het aan de verkoper ligt. Neutrale feedback lijkt me dan ook voorbarig en mogelijk onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 10:51

odan

The dark side is within all!

Anoniem: 318025 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:59:
Vandaag had ik dus de postbode aan de deur, ik moest betalen, nou ja ik ben van de digitale generatie en had totaal niet verwacht te moeten betalen en dus ook geen geld in huis buiten Chinese Yuan. De waarde was € 24 omgerekend en ik moest € 17,06 betalen aan de postbode waar ik dat niet kon betalen, heb ik gevraagd of ik het dan op postkantoor kon betalen, ik betaal immers liever digitaal.

En ik heb hem gevraagd of ik niet met credit card kon betalen, natuurlijk is de postbode nog niet zo modern, maja was het proberen waard. Maar het weigeren van het pakje wou ik in iedere geval niet doen want dan word dat vernietigd uiteindelijk.
blijkbaar was de postbode nog niet helemaal bij want tegenwoordig kun je voor dat soort dingen een machtiging tekenen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

odan schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:06:
blijkbaar was de postbode nog niet helemaal bij want tegenwoordig kun je voor dat soort dingen een machtiging tekenen.
Dacht dat PostNL nu ook aan het overstappen was op mobiele pin-apparaten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jona schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:53:
Die hoge inklaringskosten bij PostNL komen gewoon doordat het relatief arbeids- en tijdsintensief is ongeacht de waarde. En zelf de inklaring doen, dat doet geen kip natuurlijk, dus dat gaat nooit lukken. Dit is ook de reden dat ik bij duurdere artikelen uit de VS kies voor een service als UPS of Fedex. Zij regelen de inklaring zelf al tijdens de overtocht zodat je het sneller hebt en de kosten van inklaring zijn nog veel lager ook.

Bij de waarde van het pakket worden trouwens de verzendkosten opgeteld, dus het kan zijn dat daardoor de waarde toch boven die grens kwam. Ik zou nog gewoon even contact opnemen met die verkoper voordat je neutrale feedback geeft. Dan heeft hij de kans nog om iets te doen, zeker als het een commerciele verkoper is. Bovendien heb je het pakketje nog niet gezien dus je weet niet eens of het aan de verkoper ligt. Neutrale feedback lijkt me dan ook voorbarig en mogelijk onterecht.
De verkoper had niet de verzendkosten mee geteld, er stond alleen $ 30 en dat was de aankoop kosten, verzending was iets van $ 5.

Ik heb al contact met verkoper gehad en omdat ook het item niet goed schoongemaakt was heb ik heb een neutrale feedback gegeven, de verkoper wou ja nog niet eens toegeven dat ie de afspraak met mij niet nagekomen was.

Maar negatieve feedback vond ik dan weer te ver gaan, in dit soort gevallen voldoet een neutrale feedback en heb ik gewoon aangeven dat er slechte gecommuniceerd was, die verkoper heeft natuurlijk ja gezegd zodat hij het verkocht kreeg.

Het item gaat trouwens rechtstreeks naar een vriend van me, dus hij betaald ook deze douane kosten terug, daar ben ik wel blij voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 20-07-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 23:27
Vroeger (een paar jaar geleden) waren de inklaringskosten die de post in rekening bracht afhankelijk van het vastgestelde bedrag aan invoerrechten en btw. Die inklaringskosten gingen steeds met een paar euro omhoog als je in een hogere categorie kwam wat betreft invoerrechten, tot een bepaald maximum was bereikt. Dat was dacht ik ook zoiets van 12 euro. Later is dit veranderd naar het maximumtarief ongeacht het bepaalde bedrag aan invoerrechten (tenzij die laatste nul zijn). Hierdoor zijn inklaringskosten tegenwoordig inderdaad relatief hoog bij goedkope aankopen die niet onder de vrijstelling vallen. Reden voor deze verandering was dat het de consument niet altijd duidelijk was wat hij/zij aan inklaringskosten moest voldoen (terwijl het tabelletje met bedragen toch altijd op de website van tnt post stond). :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 17:51
Anoniem: 404687 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:39:
Gift trucje werkt wel degelijk nog steeds. Echter als er bij waarde meer als $22 staat kom je alsnog in de PostNL oplichters praktijkje. Als je iets besteld buiten de EU vraag of ze er gift en value van maximaal $22 op willen zetten. Dan heb je nergens last van. Waarschijnlijk heeft er dus meer als $22 op het pakketje gestaan.
Er is dus geen nut meer voor die gift truc aangezien het geen verschil maakt. Dan kan je evengoed minder dan $22 opschrijven zonder 'Gift' aan te duiden (waarmee je dus gewoon belastingen probeert te ontduiken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zat hieromtrent eigenlijk ook nog met een vraag...

Ik heb onlangs een aankoop gedaan vanuit Amerika. Het pakket is bezorgd door FedEx.
Nu heb ik her en der gelezen dat eventuele inklaring geschied na de bezorging van het pakket.
Inmiddels zijn we zo'n 2,5 week verder en ik heb nog helemaal niets vernomen van eventuele inklaring.
De dame aan de telefoon ten tijde van de bezorging wist mij te vertellen dat er wel inklaringskosten zouden zijn (zo rond de 40 á 50 EUR.).

Iemand enig idee hoe lang dit duurt?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 19:56
ik heb in januari ook een pakket uit Amerika ontvangen, vorige week kreeg ik een factuur van FedEx dat ik ~ € 22,5 moest betalen. Kan dus 3-4 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

rdjnl schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 01:13:
Vroeger (een paar jaar geleden) waren de inklaringskosten die de post in rekening bracht afhankelijk van het vastgestelde bedrag aan invoerrechten en btw. Die inklaringskosten gingen steeds met een paar euro omhoog als je in een hogere categorie kwam wat betreft invoerrechten, tot een bepaald maximum was bereikt. Dat was dacht ik ook zoiets van 12 euro. Later is dit veranderd naar het maximumtarief ongeacht het bepaalde bedrag aan invoerrechten (tenzij die laatste nul zijn). Hierdoor zijn inklaringskosten tegenwoordig inderdaad relatief hoog bij goedkope aankopen die niet onder de vrijstelling vallen. Reden voor deze verandering was dat het de consument niet altijd duidelijk was wat hij/zij aan inklaringskosten moest voldoen (terwijl het tabelletje met bedragen toch altijd op de website van tnt post stond). :O
Klopt, voor lage bedragen betaalde je (tot 2006 geloof ik) slechts zo'n 3 euro inklaringskosten. Die medewerker vertelde me nog lachend: "Nee meneer, we gaan mensen met kleine aankopen niet afzetten met relatief hoge inklaringskosten." Ik begrijp dat je nu dus maar liefst 20 euro kwijt bent voor een pakje van 25 euro (totaal)? Werkelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, knijp hem een beetje hier.

Ik heb iets besteld voor een kleine 16 dollar maar ik zie dat de douane hier geen kosten voor rekent. Prima maar ik begrijp dat postNL hier dus doodleuk 17,50€ er bovenop kan gooien.

http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

In theorie zou ik niks extra hoeven te betalen conform de tabel maar het een kweste van wat/als/indien...zie ook het sterretje met de bijbehorende uitleg.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:57:
Hmm, knijp hem een beetje hier.

Ik heb iets besteld voor een kleine 16 dollar maar ik zie dat de douane hier geen kosten voor rekent. Prima maar ik begrijp dat postNL hier dus doodleuk 17,50€ er bovenop kan gooien.

http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

In theorie zou ik niks extra hoeven te betalen conform de tabel maar het een kweste van wat/als/indien...zie ook het sterretje met de bijbehorende uitleg.
PostNL kan er niks op gooien aangezien het niet ingeklaard hoeft te worden (<22 euro). Ze/douane kunnen het best inspecteren maar als je er $16 voor betaald hebt kunnen ze je niks maken ...
In theorie zou je het voor een te lage prijs kunnen hebben gewonnen bij een veiling en de douane de echte waarde hoger vinden maar denk dat je wel sterk staat met je betaalbewijs.
Die 17,50 heeft alleen betrekking op EMS verzendingen (soort express post) en neem aan dat je die optie niet is aangesmeerd voor iets van $16. Het is 13 euro voor gewone luchtpost ... bij een produktwaarde van boven de 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 22:09

vhal

ಠ_ಠ

Nou ja, er waren twee keuze mogelijkheden. Iets van 12 dollar standard shipping of een express shipping via een andere carrier. Standaard gaat het via "Standard Shipping" USPS Airmail (5-12 days) die volgens mij ook onder de EMS valt.

We zien het wel. Misschien een wijze les voor mij maar neemt niet weg dat de mogelijke inklaringskosten idioot hoog zijn voor zulke kleinere bedragen. Maar dit soort ongein kan je ook met Deal Extreme hebben wat mij nog niet is overkomen. Soms win je, soms verlies je :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bij USPS heb je First Class Mail, Priority en Express (EMS). Aan de prijs te zien, is het gewoon First Class wat ik ook altijd laat gebruiken. Goedkoop en snel, vaak al binnen 4 dagen binnen (vanuit een grote stad met vliegveld) behalve als de douane ertussen zit, dan is het minstens 3 weken voor mij :/ .
Priority zit al snel boven de $20 qua kosten (net gekeken, tegenwoordig $23.95 als minimum) en EMS nog veel meer ($50 zag ik net) :*)
En inderdaad mocht ik op 27 euro, 18 euro bijbetalen. Dus: meer bestellen dan vergoedt het zichzelf op den duur wel >:) . Of ze zijn nu zo gierig op inkomsten dat ze veel meer eruit gaan pikken ...

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 20-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 15:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

blijf het altijd apart vinden. ik bestel nog wel eens broeken uit de VS,waarde is dan boven de 22 euro,maar wordt altijd verstuurd in een stevige grote bubbel envelope met flink wat tape er omheen :P altijd zonder problemen door de douane gekomen en zonder inklarings kosten etc (first class mail normaal geloof ik,maar priority kan ook) en zover ik weet stond er een normaal bedrag op maar dar zal ik de volgende keer eens op letten.

Voor mijn gevoel houden ze paketten(dozen) een stuk sneller tegen dan grote dikke enveloppen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 12:53
Yup, enveloppen worden nooit gecontroleerd. Vraag dan ook als het even kan je item in een bubbelenvelop te laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mastermind schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:18:
Yup, enveloppen worden nooit gecontroleerd. Vraag dan ook als het even kan je item in een bubbelenvelop te laten versturen.
Nooit? Enveloppen worden ook steekproefgewijs gecontroleerd
Pagina: 1