Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 21:24
Ik probeer mijn netwerk te verbeteren, de situatie is nu als volgt:

Netwerk komt binnen vooraan, daar hangt aan het ziggo modem een router/switch met wifi en nog een switch om alles te kunnen bekabelen.

Dan 18 meter verder in de woonkamer heb ik een wifi extender aan een kabel hangen.
Daartussen bevindt zich een hoop electronica in de meterkast met alarminstallatie e.d. die mogelijk van alles verstoren, geen idee.

Dan komt de keuken, daar staat een wifi boomingset om muziek te streamen, deze verliest voortdurend contact hoewel de extender er nog geen 2 meter vanaf staat, wel gehinderd door 2 muurtjes.
Gaan we verder naar de volgende ruimte waar wederom bekabeld netwerk is, daar heb ik een airport express hangen voor wifi en stream ik de muziek via de kabel, daar gaat alles goed.
De afstand tussen het voorste wifipunt en de boomingset zal zo'n 22 meter zijn.

Wat ik graag wil is een stabiele wifi verbinding overal en een wifi netwerk dat ik niet voortdurend hoef te wisselen.

Ik moet nu als ik van voor naar achteren loop wisselen van netwerk, dat moet toch anders kunnen lijkt me?

Heeft iemand tips over wat ik het beste kan doen/aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kan je niet beginnen met het accesspoint middenin het huis te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar access points in het huisplaatsen. Liefst met DD-WRT erop. Kan je precies het uitgangsvermogen mee regelen (en dus dekking en snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Regel goede antennes en bij voorkeur een firmware met regelbare sterkte. Zet één antenne horizontaal en de ander verticaal. Hierdoor heb je de meeste dekking. Meer antennes: Afregelen in tegengestelde posities zodat je de meeste verspreiding van je signaal hebt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

weet je wat een wifi-repeater is ...?

idd, ap is beter ..

(in mijn tijd.... haha)

[ Voor 43% gewijzigd door ken-dj op 18-07-2012 20:23 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Zet 2 accespoints neer, geef ze dezelfde SSID en je hebt Wi-Fi functioneert alsof het 1 netwerk is.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik GEEN repeaters. Performance is droevig.

Trek beter een UTP kabel en plaats een AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Je hebt een extender aan een kabel? Heet dat dan niet gewoon een access point, of doet die kabel gewoon niets en was die alleen voor het instellen?

Wat SanderPS3 hierboven aangeeft is waarschijnlijk toch wel de ideale oplossing. Je hebt een router en een access point (of een router die je als access point instelt) en die koppel je aan elkaar met een kabel. Vervolgens geeft je beide dezelfde SSID en de zelfde beveiligingsinstellingen (bijv. WPA2-Personal met dezelfde wachtwoorden). Het kanaal stel je wél verschillend in (bijv. 6 en 11).

Op die manier kiezen je devices zelf automatisch met welk accesspoint/router ze verbinden en het overschakelen duurt maximaal een paar seconden. Op die manier blijven je verbindingen gewoon behouden op het moment dat je met een mobiel apparaat door het huis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Let ook op met koperen leidingen mensen plaatsen vaak de router in de meterkast , das de stomste plek eigenlijk om em te plaatsen.

Ook als er veel spullen tussen je verbinding staan kan dat stagneren.

[ Voor 5% gewijzigd door ken-dj op 18-07-2012 20:28 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik ken voldoende gebruikers die hun router in de meterkast geplaatst hebben en hierbij een probleemloze ontvangst en goede werking hebben.
Hoeveel routers weet ik wel niet liggen in een kabelgoot, vals plafond, schacht, enz.. toch blijven ze daar braaf liggen en worden ze niet verplaatst omdat ze nu eenmaal naar behoren werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynnyS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 21:24
Bedankt voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag!

Het is niet mijn eigen huis, ik wou eerst even wat feedback hebben voordat ik aan de slag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:08:
Gebruik GEEN repeaters. Performance is droevig.

Trek beter een UTP kabel en plaats een AP.
ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:18:
Je hebt een extender aan een kabel? Heet dat dan niet gewoon een access point, of doet die kabel gewoon niets en was die alleen voor het instellen?

[...]
"Extender" is typisch zo'n verwarrende naam die o.a. Sitecom geeft aan een apparaat wat zowel AP als repeater als WiFi-Ethernet bridge kan zijn. Aangezien TS hem bedraad aangesloten heeft ga ik er vanuit dat het als AP ingesteld is, inderdaad de enige zinnige manier om te doen wat hij wil.

Vuistregel met meerdere AP's in een netwerk is om zelfde SSID maar ander kanaal te gebruiken. Bedenk daarbij dat 2.4GHz WiFi kanalen overlappen. Als je 40MHz brede kanalen pakt (beter voor performance van single netwerk) kun je er maar twee hebben, op kanalen 3 en 11. Gebruik je 20MHz brede kanalen (minder performance maar flexibeler met kanalen als je meerdere APs hebt) dan kun je 1 - 6 - 11, 2 - 7 - 12 of 3 - 8 -13 doen.

Let wel dat sommige apparatuur problemen heeft met kanalen 12 en 13 die in EU wel beschikbaar zijn maar niet in US. Meestal is een NL/EU driver zoeken de oplossing daar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het bij een klant opgelost met Devolo Powerline Accesspoints. Je plugt de Devolo Powerline in het stopcontact overal en je maakt verbinding met het draadloos van de powerline en die gaat weer over het stopcontact naar de meterkast en klaar. Het draait nu al 4 jaar perfect zo en ik hoor mijn klant niet. Ik heb het geïnstalleerd op een boerderij dus dan weet je hoe groot het ongeveer is en ik hoor niemand klagen over de snelheid etc.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Moris schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:17:
Ik ken voldoende gebruikers die hun router in de meterkast geplaatst hebben en hierbij een probleemloze ontvangst en goede werking hebben.
Hoeveel routers weet ik wel niet liggen in een kabelgoot, vals plafond, schacht, enz.. toch blijven ze daar braaf liggen en worden ze niet verplaatst omdat ze nu eenmaal naar behoren werken :)
Joh wat een mazzel heb jij zeg dat jij voldoende gebruikers kent die het probleem niet hebben ,
Technisch gezien zou het niets horen uit te maken ,maar in praktijk is dat toch anders.

(Ook als je buren op het zelfde kanaal zitten stagneert dat maar dat terzijde).

In de handleiding van de meeste staat er ook geschreven een afstand van halve meter gewenst,
van van electraleidingen en ijzeren pijpen (dergelijke).

Ligt er ook aan wat voor meterkast je hebt,walk in meterkast,gangmeterkast etc...

Pagina: 1