ajax voor autosearch?

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb al een draaiende database, wat heel simpel artikelen ordent met bijbehorende gegevens. Nu laat mijn PHP pagina dit zien door alles te sorteren op wat ik aangeef. Dit zoekt aardig, maar als de database groeien gaat wordt dit onoverzichtelijk.

Ik heb uiteraard al gezocht en vind veel dingen over Jquery / Ajax. Dit gaat echter vrijwel altijd over het automatisch aanvullen van de search query. Ik denk dat hier iets mee moet kunnen, wat dit soort script doet is het doorzoeken van de database en alles wat past eventueel gebruiken voor het aanvullen.

Ik vroeg me af of het mogelijk is iets dergelijks te gebruiken zodat php alleen dat uit de database vist en laat zien in je browser wat je tot dan toe hebt gebruikt als searchquery en dit automatisch ververst wanneer men extra typt.

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Misschien kan je kijken naar zoiets als dit: http://datatables.net/
Of bedoel je dat niet? (Serverside: http://datatables.net/examples/data_sources/server_side.html)

[ Voor 29% gewijzigd door Barryvdh op 18-07-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zoek eens op "search as you type" in combinatie met AJAX.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
RobIII schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:19:
Wat heb je al? Wat heb je al geprobeerd? Heb je al gezocht? Iets gevonden? Wat waren daar je bevindingen?

Nee, sorry, ik mis hier teveel punten uit onze Quickstart en dit is niet heel veel meer dan een scriptrequest.

Keyword dat je waarschijnlijk (best guess) zoekt: AJAX.
Ik ga dit topic ook sluiten. Je hebt in feite alleen vermeld dat je op jquery/ajax gezocht hebt, maar je verteld verder totaal niet hoe je van plan was om het op te zetten. Je zult eerst voor je zelf moeten bedenken hoe je het ongeveer op wil lossen, en dan kan je hier best vragen stellen als je tegen specifieke problemen oploopt. Maar nu is het gewoon het dumpen van een vraag van "Ik wil zus en zo, hoe moet ik dat doen?" en dat is hier niet de bedoeling.

Zo zul je sowieso onderscheid moeten maken tussen het client side gedeelte ( Javascript/AJAX ) en het server side gedeelte ( PHP?/MySql? ).

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 19-07-2012 08:36 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.