Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GT 630M of GT 650M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil een laptopje halen, maar ik weet niet wat nou beter is voor intensieve foto en video bewerking (ik werk met alles wat in de adobe creative suite 6 zit). Een GT 630M of een GT 650M. Alles aan de 2 laptops is bijna identiek behalve dit. Als ik met de 630 voldoende kracht heb koop ik die laptop natuurlijk, dan hoef ik weer minder uit te geven. :) Wat ik dus wil weten is of ik met een 630 al genoeg power heb, of dat het beter is om die met een 650 te halen.

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 17:28 ]

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Dit gaat om de N56-VM en N56-VZ serie neem ik aan?

De GT630 is op dit moment goed voor lichte spellen en ander applicaties die grafisch weinig eisen.

De GT650 kan meer eisende dingen aan en is dus waarschijnlijk beter voor intensieve foto en video bewerking. Kijk eens naar de Asus N56VZ-S4035, dit is de goedkoopste VZ versie, zonder backlight op t toetsenbord maar met een snelle HDD en betere grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Jell0zz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:05:
Dit gaat om de N56-VM en N56-VZ serie neem ik aan?

De GT630 is op dit moment goed voor lichte spellen en ander applicaties die grafisch weinig eisen.

De GT650 kan meer eisende dingen aan en is dus waarschijnlijk beter voor intensieve foto en video bewerking. Kijk eens naar de Asus N56VZ-S4035, dit is de goedkoopste VZ versie, zonder backlight op t toetsenbord maar met een snelle HDD en betere grafische kaart.
Ja dit gaat over die 2 laptops :)

Oke, dan zal ik voor de Asus N56VZ-S4035 gaan. Bedankt voor de hulp! :p

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Baseer je aankoop liever niet alleen op mijn mening, google een beetje en lees nog wat posts hier op tweakers.
Al zijn we er geloof ik wel over uit dat de 630 het gewoon niet haalt qua prestaties.

Veel plezier met je eventuele aankoop, ik moet nog even sparen maar dan neem ik waarschijnlijk ook de S4035.

Verwijderd

Ik heb ook een grafische kaart vraag.

Ik ben al een aantal weken aan het rondstruinen op GOT en krijg steeds meer neiging de Vaio S15 te bestellen.
Nu zit ik een beetje naar de opties te kijken, en vraag ik mij af of die €130,- voor de 1GB g.force kaart nodig is voor mij, tov van die standaard NVIDIA kaart die erin zit. Is dat echt een waardeloos ding en is die kaart echt de enige "nuttige " upgrade die ik moet aanvinken in de store. (als ik zie op het forum wat mensen besteld hebben, dan staat vaak de geforce kaart aangevinkt)

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:20:

Ik ben al een aantal weken aan het rondstruinen op GOT en krijg steeds meer neiging de Vaio S15 te bestellen.
Nu zit ik een beetje naar de opties te kijken, en vraag ik mij af of die €130,- voor de 1GB g.force kaart nodig is voor mij, tov van die standaard NVIDIA kaart die erin zit. Is dat echt een waardeloos ding en is die kaart echt de enige "nuttige " upgrade die ik moet aanvinken in de store. (als ik zie op het forum wat mensen besteld hebben, dan staat vaak de geforce kaart aangevinkt)
Om je vraag het beste beantwoord te krijgen raad ik je aan een nieuw topic te openen en daarin antwoord te geven op de volgende vragen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het kan goed zijn dat voor jouw wensen een ander model, merk of configuratie geschikter is, maar dat zullen we niet weten voordat we goed antwoord van je hebben gekregen op de vragen hierboven.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:20:

Ik zat daar ook net naar te kijken, en standaard zit er in de S15 een Intel HD graphics 4000, wat als je gebruik wilt maken van de grafische kaart, echt een waardeloos ding is.

Verder, er staan genoeg reviews van GT650M en GT630M op internet, volgens mij komt de GT650M serieus in de buurt van 2x zo snel als de GT630M..

Verwijderd

Als je spelletjes wil spelen, direct-x, ga dan voor de 650, anders heb je aan de 630 zelfs al te veel...

Het klopt dat je spellen sneller zijn met een 650, maar als je die niet speelt...
M4gick schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:48:
[...]

Ik zat daar ook net naar te kijken, en standaard zit er in de S15 een Intel HD graphics 4000, wat als je gebruik wilt maken van de grafische kaart, echt een waardeloos ding is.

Verder, er staan genoeg reviews van GT650M en GT630M op internet, volgens mij komt de GT650M serieus in de buurt van 2x zo snel als de GT630M..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 19:10 ]

Verwijderd

M4gick schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:48:
[...]

Ik wil wel een nieuw topic openen, maar dit leek me wat overbodig. Ik ben er namelijk wel aardig uit. Het wordt de S15. Ik zal m'n computer niet gebruiken voor games. Wel soms filmpjes bewerken en dvd's kijken...

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

Ik wil wel een nieuw topic openen, maar dit leek me wat overbodig. Ik ben er namelijk wel aardig uit. Het wordt de S15. Ik zal m'n computer niet gebruiken voor games. Wel soms filmpjes bewerken en dvd's kijken...
Houd dan wel rekening met het niet kunnen weergeven van de kleur rood op de Vaio S15.
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.sbnation.com/entry_photo_images/3625686/vaio-vs-vaio-orange-red_large_verge_medium_landscape.jpg
De Vaio S (eigenlijk de SE, maar die heeft hetzelfde scherm) staat rechts.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Cubic X schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:17:
[...]

Houd dan wel rekening met het niet kunnen weergeven van de kleur rood op de Vaio S15.
[afbeelding]
De Vaio S (eigenlijk de SE, maar die heeft hetzelfde scherm) staat rechts.
en hoe weet je dat het niet fake is?
is nog al makkelijk te doen..

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
SmokingCrop schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:58:
[...]

en hoe weet je dat het niet fake is?
is nog al makkelijk te doen..
Nee het is echt zo, de vaio s15 heeft te maken met een orange gate... Alsnog is het scherm nog steeds het beste wat je kan krijgen voor zijn prijs.. (De kleurenweergave is waanzinnig, alleen de kleur rood jammer genoeg.) In principe valt het wel heel erg mee als je nooit echt gewerkt heb op een goed paneel, zal het je ook niet opvallen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vanaf nu ga ik mij afsluiten voor deze gekleurde posts :)

Verwijderd

Wat bedoel je daar nu weer mee? Het S15 scherm is ondanks de problemen nog een stuk beter dan wat er in 99% van de laptops zit.

Verwijderd

Nou, als ik telkens die foto's zie van dat oranje scherm, dan begin ik weer te twijfelen. Ik heb idd gelezen dat het een zeer goed scherm is, en ik ben hoogstwaarschijnlijk iemand die het niet zou zijn opgevallen als niemand het oranje ooit opgerakeld zou hebben...

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:44:
Wat bedoel je daar nu weer mee? Het S15 scherm is ondanks de problemen nog een stuk beter dan wat er in 99% van de laptops zit.
Dat betekend dat we nu in het zwart en wit moeten schrijven, anders worden onze post niet meer gelezen... Enigste wat gekleurd is is je avatar... als je van die nou eens een zwart/wit versie zou maken... Dan is alles opgelost :) :p

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1