Jongen zoekt PC (1000-1200 euro)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De levenscycls van mijn oude Packard Bell iMedia S3270 loopt tot zijn einde en het is tijd voor een nieuwe computer. Ditmaal een zelfgemaakte.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Sowieso games spelen. Ik prefereer hierbij GTA IV en The Sims 3. Ik moet ook kunnen photoshoppen en videobewerken, dat After Effects niet vastloopt bij het simpel aanklikken ervan. Het moet ook om studieredenen Mac OS X kunen virtualiseren.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik spaar dit geld zelf, dus het mag eigenlijk gewoon zoveel kosten als mogeljk. 1000 euro is natuurlijk perfect, maar ik pieker niet om 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ehm, ik heb een speakersetje van Logitech maar dat lijkt mij geen probleem, ik heb ook een toetsenbord en muis. En een beeldscherm is ook al in huis..

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Gebruikelijke onderdelen, gereedschap en een beetje zelfvertrouwen. Ik weet echt niets specifieks aangezien ik slecht ben in het samenstellen van moederbord met andere componenten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Naast het Rick Keurmerk krijgt het niet veel anders. Ik ben helemaal klaar met de grote merken als Acer, Packard Bell en HP. Apple is mooi maar te duur, daarom zet ik het vanaf nu gewoon zelf in elkaar!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag een redelijk aantal USB uitgangen en het moet geen loeiende koe zijn. Hij mag een beetje ronken maar niet heel het dorp hoeft het te weten.

Bedankt Tweakers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 15:33
Heb je deze pagina al bekeken? BBG Juli
Hier staat al een heel mooi systeem voor 1250 euro. Je kunt bezuinigen op zowel de behuizing als de videokaart aangezien deze videokaart toch nergens leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waarom ga je niet verder in je vorige topic? Een nieuwe computer voor veel dingen. Daar waren de mensen je al aan het helpen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:21
Misschien een vraag uit vreemde hoek, maar hoe lang wil je het apparaat kunnen gebruiken voor diverse taken? Ik bedoel meer:
- Voor het videobewerken / photoshoppen heb je niet echt een super videokaart nodig en voor de games die je noemt ook niet. Het kan een goede zet zijn om vooralsnog meer te investeren in een (snelle) schijf (SSD) en een goed moederbord en idem processor en over een tijdje indien nodig alsnog een brute videokaart erin te drukken.

Kan op lange termijn een heel handige zet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, was die gepost? Wist ik niet!
Mijn iPad deed raar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:26

Quad

Doof

Moby schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:52:
Waarom ga je niet verder in je vorige topic? Een nieuwe computer voor veel dingen. Daar waren de mensen je al aan het helpen.
Die is gesloten.

@TS zou indd kijken naar de BBG van Juli, pak een andere graka en behuizing en je bent klaar :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke Grafische Kaart wordt mij aangeraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:48
Die High-end-gamesysteem is erg gefocussed op het gamen. Dat is eigenlijk vrij logisch als je naar de naam kijkt, maar de TS speelt geen erg zware games volgens zijn TS. Als het bij GTA IV en the Sims 3 blijft, is een mooi HD7770 kaartje volgens mij wel genoeg. Je hebt dan direct €300 die je aan andere dingen kan besteden, die nuttiger zijn voor de TS.

Ik zou meer geheugen nemen vanwege het foto- en videobewerken, en het virtualiseren. Neem dan bijvoorbeeld twee van die dingen uit de BBG. Dat neemt ongeveer €50 van het 'videokaartbudget' in.

Je kan dan weer een Intel 3770K kopen in plaats van de i5, dat kost ongeveer €100 van het videokaartbudget.

Dan is een grotere SSD, de 256 GB samsung 830 ook weer handig, wat ongeveer €80 van het videokaartbudget afhaalt. Je hebt dan €230 / €300 van de videokaart verbruikt. Je bent in totaal dan dus €70 euro goedkoper uit, hebt een twee keer zo grote SSD, een snellere processor en twee keer zo veel geheugen. Die dingen lijken mij voor jou veel effectiever dan een übere grafische kaart.

Als je graag wilt dat ik alles in een lijstje put moet je het zeggen, maar dat is zo'n irritant werkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt inderdaad erg goed. Ik wil eigenlijk gewoon games kunnen opnemen voor en Youtube kanaal, met name Minecraft, dus dat lijkt me gene probleem. Ik heb ook goede ervaringen met de HD6850, werkt voor mij al super, en als een 7700 ook zo goed is ben ik dik tevreden. Bedankt!

E: Ik vind nog niet alle winkels op pricewatch, iemand enig idee waar k dus een HD7700 kan krijgen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Ik denk dat dat systeem van 1200 euro zelfs nog wel een beetje te veel van het goede is. Als je de TS naar mijn mening interpreteert dan wordt hij gebruikt voor casual gaming en casual photoshoppen en videobewerken. Niet zo heel veel bijzonders dus en ik neem aan dat overklokken ook niet in de planning ligt. Voor €800,- kun je al een heel redelijk systeem samenstellen, steek je die 450 euro in je zak.

Ook mbv de BGG:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 77,70€ 77,70
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,40€ 15,40
1Antec One€ 46,87€ 46,87
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,80€ 25,80
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5€ 119,-€ 119,-
1XFX Pro 550W€ 58,50€ 58,50
1Samsung 830 series 128GB€ 91,50€ 91,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1MSI Z77A-G43€ 89,44€ 89,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk wil ik wel geld neertellen voor een goede SSD, niet veel geld voor een behuizing en die 7700 is ook voldoende. en de processor moet goed zijn. ik kom inderdaad rond de 1100 euro, en vanavond ga ik hem perfectioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
@jaapsander; jou setje maar dan een goedkoper moederbord aangezien overklokken er niet bij is, zoiets dus pricewatch: MSI B75MA-P45.

En als je toch wat meer uit wilt geven, zou ik er nog een flinke graka in zetten. Zoiets pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad zelf als SSD een crucial m4 128gb aan, supersnel en weinig uitval. Heb zelf m'n Intel 520 geruild voor een crucial en het is een groot verschil qua snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Qua performance is een Samsung 830 ongeveer gelijk aan een Crucial M4 (samsung is iets sneller) en qua betrouwbaarheid zijn ze beide top. Maar aangezien de samsung om dit moment gewoon goedkoper is, is dit de beste koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devazox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:37:
@jaapsander; jou setje maar dan een goedkoper moederbord aangezien overklokken er niet bij is, zoiets dus pricewatch: MSI B75MA-P45.

En als je toch wat meer uit wilt geven, zou ik er nog een flinke graka in zetten. Zoiets pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5
Vind ik persoonlijk iets te weinig USB poorten, 2 USB 2.0. Graag zie ik er een stuk of 6 aan de achterzijde, zoals dat nu ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overtuigd dat ik er ook zeker 3DS Max en Adobe After Effects/Premiere op wil gebruiken, puur omdat mijn limiet nu bij Sony Vegas ligt en ik de horizon wil verbreden. Heeft iemand dan goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:02:
Ik ben overtuigd dat ik er ook zeker 3DS Max en Adobe After Effects/Premiere op wil gebruiken, puur omdat mijn limiet nu bij Sony Vegas ligt en ik de horizon wil verbreden. Heeft iemand dan goed advies?
16GB geheugen of meer als je er echt stevig mee aan de slag gaat. GPU is van minder belang, tenminste, als je HQ video wil bewerken.

*tip, zet je geheugen meter in windows aan, en doe wat je normaal doet met die progs, weet je iig hoeveel geheugen dat werk van je slurpt. Het kan wel eens minder zijn dan jij verwacht. Er zijn ook gratis tools die dat kunnen, btw. Meten = weten.

HT kan bij dit soort programma's een behoorlijke slok schelen. Een i5 3450 kan dan weleens niet zo'n goed ekeus zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Western Digital AV-GP WD20EURS , 2TB€ 108,-€ 108,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 15,45€ 15,45
1Nexus Prominent R€ 70,90€ 70,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,20€ 18,20
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 265,-€ 265,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 50,95€ 50,95
1Samsung 830 series 256GB€ 175,-€ 175,-
1Corsair CMX16GX3M2A1600C11€ 88,30€ 88,30
1Asrock Z77 Pro4-M€ 84,95€ 84,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.086,75

Superdeluxe systeem. Je kan er er zonder veel pijn nog wel 100 euro afkrijgen, met een 128GB SSD bij en/of een kleinere harddisk.

[ Voor 75% gewijzigd door Madrox op 25-07-2012 19:40 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de bovengenoemde configuratie ook compitabel zonder SSD? Want ik heb dat liever niet in het begin, wellicht later. Het is dat ik een hele, hele slechte ervaring heb met SSD's (Een high end PC die veel programma's niet kan installeren, puur vanwege de ruimte..)

Alvast Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mensen installeren dingen, niet de pc. Natuurlijk kan je zonder SSD, elke pc kan dat.
256GB is behoorlijk wat voor een PC, wat voor software wil je erop zetten dat je dat volmaakt?

Als je die SSD later erin zet, betekent dat ook dat je opnieuw je software en OS mag gaan installeren.
Lijkt mij niet zo handig.

[ Voor 26% gewijzigd door Madrox op 28-07-2012 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat opnieuw installeren vind ik dan geen ramp. Het is gewoon dat ik op een PC met SSD gewoon geen Visual Studio kan draaien puur vanwege de capiciteit van de SSD. En zo weet ik nog meer voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Gebruikt Visual Studio 100 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:22
Visual Studio werkt hier prima op een 64GB SSD. Projecten staan bij mij overigens wel op een aparte harde schijf, maar daar merk ik niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons wordt 15 Gigabyte ingenomen door de recovery, blijft er dus 30 over en zitten we altijd met ruimtegebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14

MsG

Forumzwerver

Maar als je je systeem zelf samenstelt en niet een kant-en-klare Packard Bell koopt kan je zelf kiezen of je iets met recovery doet en op welke manier. Je kan dus ook er gewoon voor kiezen die 256GB wèl volledig te gebruiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hier een leuk testje :-)

http://www.em64t.net/2011/05/hdd-vs-ssd-developer-tests/

Bij hem past VS gewoon op een 128GB SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het overwegen, hoewel ik nooit problemen heb ondervonden met de snelheid van HDD's.. vast omdat ik er aan gewend ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Nog een tip hier:

Not sure if you figured this out yet, but what you can do is go to Tools->Options->Text Editor->C/C++->Advanced

then under that you can either completely disable the database or alternatively move it to a different location such as C:\VSdatabaseCrap\ ie: the fallback folder This means your database files will still exist and take up diskspace, but the individual folder project folder will be MUCH smaller. This is useful for backing up to services like Dropbox, where you really don't care about your 200mb intellesense database. http://blogs.msdn.com/b/v...g-options-in-vc-2010.aspx

Je kan dus ruimte verhuizen naar de harddisk, mocht dat nodig zijn. Gewoon in het programma zelf.
Oja, nog wat leuke tuning tips:
http://blog.jitbit.com/20...esharper-performance.html

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 28-07-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de recovery schijf is eigenlijk een virtuale harde schijf, die de naam (:E) zich toegeëigend heeft, dus ik kan het dan moeilijk verwijderne van C als het daar niet opstaat. Overigens, volgens Windows Verkenner is die E schijf ook leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Over welke recovery schijf heb je het eigenlijk ?

Ik heb het over backupdata van je VS projecten, die je in VS een andere plek kan geven.

Bedoel je soms dat als je in VS werkt, VS maar 1 disk ziet (driveletter) en je dan niet de hdd kan benaderen ?

Simpel gezegt; als je in Virtual Studio, bij deze settings wel een andere driveletter kan benaderen, kan VS het ook gewoon daarheen pompen. Dat hoef je zelf doen, dat stel je 1x keer en klaar.

[ Voor 94% gewijzigd door Madrox op 28-07-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een virtuele schijf gemaakt door Angel Recovery System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:57:
Het is een virtuele schijf gemaakt door Angel Recovery System.
Ja, en? Kan of kan je niet andere stations benaderen als je daarmee werkt ?

Laat maar, het is gewoon een recovery partitie, gemaakt om Windows te herstellen. Heeft dus niks met mijn tip te maken, die je gewoon met Visual Studio zelf doet, alleen Visula studio bestanden aanpakt en niets met het OS te maken hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 28-07-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het zelf ook niet. Maar we gaan erg offtopic nu.

In ieder geval, een SSD van 256 GB lijkt mij wel goed, anders kan ik later nog een harde schijf aanschaffen. Ik krijg van alle kanten advies het wel te doen, dus dan geloof ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Klopt, maar behalve je hardware upgraden is het ook handig als je weet hoe je je systeem optimaal benut.
Zonde om steeds zwaardere hardware te kopen, terwijl je eigenlijk je systeem niet optimaal benut.

Die tip gaat alleen over Visual Studio, verder hoef je niet te denken. Gewoon het pad van de Visual studio - backup bestanden aanpassen, in visual studio, in de settings. Meer niet. Vrij basic stuff, je moet het alleen wel weten te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik werk dus met Sony Vegas nu, Photoshop CS6, Indesign CS6, Illustrator CS6, Flash CS6 en Dreamweaver CS6. Ik wil ook games kunnen spelen (zware zoals The Sims 3, GTA IV en LEGO Games en ook minder zware zoals Minecraft. Gewoon alle mainstream games) en deze kunnen opnemen. Ook ga ik Mac OS X visualiseren, omdat ik Objective C graag wil leren en iBooks Author wil gebruiken (en geen Hackintosh gebruiken).

Ook gebruik ik Visual Studio en ik zou ook After Effects en Premiere willen gebruiken. Ik heb ook MAGIX Video Deluxe 17 PlusHD, die loopt steeds vast door gebrek aan geheugen, en ook wil ik Pinnacle Studio regelmatig gebruiken om met een Dazzle capture card op te nemen.

Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die goed, gemiddeld en slecht werken op mijn huidige PC (4 GB Ram, 2.6 GHz, NVIDIA GeForce 7100)

Optimaal
- Office
- Email
- Comic Life
- Skype & Basistoepassingen (eg. Media Player, bittorrent, internet, Google Drive, FileZilla)
- Internet

Gemiddeld
- Photoshop
- Artisteer
- Illustrator
- Dreamweaver
- Virtual DJ
- SAM Broadcaster
- FL Studio
- Sony Vegas
- Visual Studio

Bagger
- Zo'n beetje elk spel na 2001
- Virtualiseren (VMWare)
- After Effects
- Adobe Premiere
- InDesign
- Maya & 3DSMax
- Blender
- VLC Speler (HD Films speelt hij helaas niet af, terwijl een HD film kijken mij toch erg fijn lijkt)
- Media Player (Op films)
- TeamViewer

Lijstje is alles wat nu in mij opkomt. Ik moet zeggen dat het opstarten zeker 2 minuten duurt en het afsluiten 1 minuut, vandaar dat ik ook niet reuzevaak afsluit.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 16:27 . Reden: Lijstje als op 28/7/2012 om 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:16:
Wel, ik werk dus met Sony Vegas nu, Photoshop CS6, Indesign CS6, Illustrator CS6, Flash CS6 en Dreamweaver CS6. Ik wil ook games kunnen spelen (zware zoals The Sims 3, GTA IV en LEGO Games en ook minder zware zoals Minecraft. Gewoon alle mainstream games) en deze kunnen opnemen. Ook ga ik Mac OS X visualiseren, omdat ik Objective C graag wil leren en iBooks Author wil gebruiken (en geen Hackintosh gebruiken).

Ook gebruik ik Visual Studio en ik zou ook After Effects en Premiere willen gebruiken. Ik heb ook MAGIX Video Deluxe 17 PlusHD, die loopt steeds vast door gebrek aan geheugen, en ook wil ik Pinnacle Studio regelmatig gebruiken om met een Dazzle capture card op te nemen.
Behalve de games zal dat allemaal makkelijk op een 128GB SSD passen. (Dat doe ik ook). Je moet alleen zorgen dat de data dan op een aparte normale HDD staat.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

En al helemaal op een 256GB SSD, die ik voorstelde ;)

Buiten dat, je bent niet verplicht alles op je SSD te zetten, nietwaar? Je kan spellen, backup files (visual studio) en andere meuk gewoon op je harddisk installeren.

[ Voor 61% gewijzigd door Madrox op 28-07-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijstje toegevoegd met programma's die goed en slecht werken. En die SSD, dat ga ik zeker wel doen nu! Denk wel 256 GB, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Opstarten met een SSD gaat razendsnel, zeker met een volgepropte program files folder ga je dat goed merken. De meeste apps zullen ook lekker vlot werken/starten en je games, tja een 7100, dat zegt al genoeg.

Speel alle films met Media Player classic, ook HD. Soms werkt een film niet lekker, maar draait dan weer goed in de ingebakken media player van het OS zelf. Heb verder niks nodig (behalve misschien CoreVC).

[ Voor 33% gewijzigd door Madrox op 28-07-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las twee jaar geleden 7200, en dacht lekker te gaan simsen op mijn nieuwe PC. Dan kom je van een koude kermis thuis..

Trouwens, klopt het dat je op ATI kaarten niet goed kan previewen met After Effects? Iets met Cuda?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet verstandiger om een NVIDIA kaart te nemen, in dezelfde prijsklasse en kwaliteit?
Pagina: 1