Toon posts:

nieuw scherm...ruilen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb vandaag mijn samsung led beeldscherm binnen gekregen die ik online besteld heb.
ziet er eerste instantie mooi uit...bij uitpakken zat onder de plakfolie wel veel lucht alsof het er al eens is af geweest en paar vinger vlekken onder de folie. maar swa...misschien bij het verpakken van de monitor.
tot zo ver aan toe.

maar nu zag ik bij een bepaalde invalshoek (bovenaf) dat het rubberen lijntje voor de afsluiting tussen de rand en het scherm een klein stukje middenin ontbreekt. (ongeveer 3 cm) is overigens echt geen kras.
het is misschien miereneuken... maar zou ik het zo laten of ruilen..wat zouden jullie doen?

(dit zie je niet als je voor het scherm zit of van opzij...echt enkel van boven)

te zien ongeveer midden bovenin bij de rand.. (niet te verwarren met de weerkaatsing beetje links ervan)
Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/60/20120718135728.jpg
bij andere invalshoek is ie weer weg zoals het hoort
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/9987/20120718135734.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak, technische vragen die elders op GoT besproken worden horen niet hier maar daar. Monitoren horen gek genoeg in Videokaarten & Beeldschermen
2) Dit is sowieso geen technische vraag, maar een aankoopvraag. Daarvoor hebben we Shopping Forum.

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi dion,

heb jij goed gedaan.

de vraag blijft...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Ik weet niet wat je precies aan reacties verwacht.
Het lijkt mij heel simpel

Irriteer je je eraan?

Ja > omruilen
Nee > Lekker laten staan

Om toch je vraag even te beantwoorden, ik vind het miereneukerij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke....front...in dat geval hou ik 'm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekend wel dat je meteen bij binnen komst al een vermindert product hebt.

Als het onderkant scherm is,dan zie je het niet,maar dan nog zou ik het niet aanvaarden.
Voor het bedrag van deze koop je 2 goedkope,mindere monitor`s,dus ik zou wel iets verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem retour doen. Je betaald voor een compleet product en niet een dat niet compleet in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met een zwarte stift opgelost....de onderrand zwart gemaakt...waterdicht :)
althans..er zit een behoorlijke streep nu op het scherm .. met de zijkant van de stift heb ik blijkbaar niet goed mee opgelet....even kijken of dit met groene zeep gaat werken.

maar het resultaat mag er wezen en je ziet het nu bijna niet meer. nu het scherm nog

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegt wel iets over hoe zorgvuldig dit scherm inelkaar is gezet, wie weet wat er later nog mee kan gebeuren wanneer je geen garantie meer hebt. Vraag het aan de winkel waar je hem heb gekocht of ze dat allemaal zo hebben en als dat niet zo is ruil hem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
morgen kan ik 'm pas testen...als het scherm verder prima werkt en geen rare dingen houd ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:45

paQ

en anders retourneer je hem met stift en groene zeep....

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Retouneren kun je nu vergeten tenzij je de stift markeringen geheel weer weg kunt halen. Wel erg dom, om zo te zitten prutsen als je nog zit te twijfelen of je het scherm wilt omruilen of niet. In iedergeval reken er maar op dat het scherm niet retour wordt geaccepteerd als men het "het stift pruts werk" kan zien. 8)7

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Laatst online: 21:03
Het is inderdaad niet slim geweest om zelf aan de slag te gaan, dan had je m beter kunnen ruilen :)
In dat geval zou je je er dus wel aan irriteren.

Nu heb je, zoals iedereen zegt geen recht meer op retour.

Ik zou heel voorzichtig zijn met het schoonpoetsen van je scherm, probeer het eerst op een plek waar je het niet goed ziet mocht het niet goed uitpakken.

Succes en laat dit voor de volgende keer een les zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 15:53
Stift kan je iig met wat spiritus wel wegkrijgen, iig daar haalde ik het vroeger altijd mee weg... weet alleen niet wat de rest van je scherm van een spiritusbehandeling gaat vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, zo'n anti-reflectie coating zal toch niet heel belangrijk zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dus je stelt een vraag op een forum...
ruim een uur later krijg je het eerste antwoord...
weer 7 minuten later lees je dat antwoord, en gaat gelijk met de redenatie van diegene mee...
je loopt nog even te dubben in huis en ziet een merkstift liggen... pling, je hebt het...
je begint lustig te schilderen, maar oops, niet helemaal binnen de lijntjes...
en je twijfelt eigenlijk nog steeds of je je scherm terug moet brengen...

A. je bent niet van de geduld generatie;
B. het is oerstom om te gaan lopen kliederen met een merkstift als je nog niet zeker bent dat je het ding houdt;
C: waarom die merkstift, je zag het toch alleen uit een invalshoek waarin je je zelden bevindt?

ik had hem geretourneerd denk ik (kan op de foto niet zo goed beoordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:21:
Welke anti-reflectie coating (zie foto's) lol.

Maar idd, door je eigen actie ben je nu waarschijnlijk je retourrecht kwijt.
Als een product niet voldoet of gebreken vertoont zou ik sowieso altijd omruilen en meteen de winkel informeren.
Ook bij twijfel.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:21:
Is wel belangrijk. Vrouwen moeten namelijk tijdens het facebooken regelmatig hun haar goed doen.

Niet Minder HK reactie: Waarom open je een topic, vraag je advies, wacht je niet op advies en los je het verkeerd op? Ik had hem zeker teruggestuurd, maar nu zou ik hem houden. Anders zit je straks met je eigen retourkosten en de kosten om hem weer naar jou te sturen als ze het merken.

[ Voor 55% gewijzigd door Makkelijk op 20-07-2012 13:44 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als je hem houdt (zou ik wel doen iig) wel even aangeven, want misschien kan je er later problemen mee krijgen wanneer je garantie moet claimen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 13:23
Met merkstift doorhalen wat niet van toepassing is:
nieuw scherm...ruilen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
had niemand mij even kunnen waarschuwen dat een stift geen beste oplossing is?
Nu zit ik met een zwarte streep die niet overeenkomt met de randkleur en retourneren is nu helemaal geen optie meer aangezien ik met spiritus het eraf wilde halen en mijn beeldscherm stuk gebleekt is.
nee joh flauwekul ben er blij mee hoe ik het gedaan heb..stiftstreep zie je niet...het witte streepje zie je niet meer en geen irritatie meer. maar evengoed bedankt voor allen adviezen tot zo ver : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 13:23
Fijn om te horen dat je er tevreden mee bent.
off-topic: (minor dingetje, check even je spelling van Nvidia in je signature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Waar is het scherm dan? Ik zie alleen een spiegel :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ newbreed...check. merci

@gamebuster; je ziet nog net niet jezelf he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ht vervolg hem altijd retour sturen!

Als je scherm no over 1 jaaqr kapot gaat en je meld hem aan ter reparatie kunnen ze jou verwijten dat je er zelf aan hebt zitten rommelen.
En dat is ook zo, dat dit dan waarschijnlijk niks met de klacht te maken heeft is bijzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
snap je gedachte maar een stift streep als deze kan er altijd af . Ben niet bang dat er nu nog wat mee gebeurd.
en zo wel dan retourneer ik 'm en krijg dan gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nee op het moment dat er nou wat mee is, zien ze dat jij eraan hebt zitten kloten. Zelfs al haal je die zelf aangebrachte stift weg, dan zit er nog steeds een rubber randje bovenaan wat niet goed is. En dat komt dan door jou :+

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in dat geval haal ik een rubberlijntje bij de gamma en plak ik het met 1 secondelijm ertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 22:17
help! mijn medetweaker is klusser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) creativiteit daar draait alles om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Ik zou de afdichting wel maken. Gisteren had ik last van een paar bewegende dode pixels. Dat bleek dus een miniscuul vliegje te zijn tussen scherm en glasplaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24
Hij moet inderdaad waterdicht zijn anders krijg je op een zomerse dag allemaal onweersvliegjes in je scherm. Ik zou 'm omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 15:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Mastermind schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:49:
Hij moet inderdaad waterdicht zijn anders krijg je op een zomerse dag allemaal onweersvliegjes in je scherm. Ik zou 'm omruilen.
Juist want na al het gepruts wordt deze weer geaccepteerd door de winkel... 8)7

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Niet met secondelijm gaan kutten, want dat reageert niet zo leuk op kusstoffen als ABS.

Een zwart tochtbandje pakken en deze met een pinpas in de kier schuiven wellicht een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben steeds meer van dit scherm gaan houden..retourneren geen optie, echt niet. In het begin had ik zoiets van irritant...maar mierenneuken doe ik niet meer aan.
ook al gebeurd er iets mee....ik maak er iets van...moet niet te moeilijk worden streepje wegwerken..randje dichten allemaal prima.
F4 goede tip...secondelijm is niet echt noodzakelijk.
Pagina: 1