switch achter Zyxel P-2812HNU-F1 modem werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:28

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Ik heb een probleem met de Zyxel P-2812HNU-F1 in combinatie met een Netgear GS105 switch.
De computers achter de switch kunnen het netwerk niet op.

Er loopt een lan kabel door het huis, van de Zyxel (poort1) naar de Netgear switch.
Echter brand het lampje van de poort op de netgear niet.
Als ik vervolgens een computer aansluit op de netgear gaan de lampjes van die poort wel branden, de poort waar de Zyxel aanhangt blijft echter uit.
Een verbinding maken is dus onmogelijk.

Sluit ik echter de kabel rechtstreeks op de computer aan (zonder de Netgear ertussen) werkt het wel.
Ik heb voor de zekerheid meerdere kabels geprobeerd.
Ook als ik andere poorten probeer zie ik hetzelfde, computer kan op elke poort (lampjes gaan branden) Zyxel doet het op geen enkele poort.
Sluit ik de Netgear aan op mijn Timecapsule (die ook rechtstreeks aan de Zyxel hangt) doet de switch het wel.
Maar die staat op een andere plek in huis.
De Netgear was tot voor kort in gebruik in mijn vorige woning, en daar werkte hij prima in combinatie met een modem van een andere profider.

De kabel is dus goed, de Netgear werkt ook goed, maar de netgear in combinatie met de Zyxel niet.
Moet ik nog wat instellen op de Zyxel ofzo? ik heb MAC adres filtering aanstaan, maar dat heeft toch alleen met WIFI te maken?
Andere ideeen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vroeger moest je tussen twee switches een cross-kabel gebruiken. Maar zowel de Zyxel als de Netgear zouden dat automatisch moeten corrigeren (volgens hun specs, maar dat is sowieso ook onderdeel van de 1Gbit ethernet standaard geloof ik).

Toch zou je even kunnen testen of het met een cross-kabel op te lossen is. Zeker omdat een PC aan dezelfde kabel naar de Zyxel wel werkt en een PC op alle poortjes van de Netgear ook werkt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Mud.Starrr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:29:
ik heb MAC adres filtering aanstaan, maar dat heeft toch alleen met WIFI te maken?
Niet persé, valt te zien hoe je het instelt. Kan je dat even uitzetten voor te testen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Niet persé, valt te zien hoe je het instelt. Kan je dat even uitzetten voor te testen?
Kan nooit kwaad om te checken, maar ik vraag me af of een unmanaged switch zelf uberhaubt een MAC adres heeft? Sowieso lijkt het me stug dat daardoor zelfs de lampjes bij de poortjes niet zouden gaan branden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
2 verschillende Cross kabels geprobeerd (voor de zekerheid).
Mac adres filtering staat intussen uit.

Geen verandering :'(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 17:06
Heb je op zowel zyxell als netgear andere poorten geprobeerd? Is de PC die je op die kabel aansluit waarbij het wel werkt toevallig nog een oud beestje dat geen gigabit heeft? (100Mbit gebruikt slechts 2 aderparen t.o.v. Gigabit dat alle 4 de aderparen gebruikt)

geheelonthouder met geheugenverlies

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
TallManNL schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:11:
Heb je op zowel zyxell als netgear andere poorten geprobeerd? Is de PC die je op die kabel aansluit waarbij het wel werkt toevallig nog een oud beestje dat geen gigabit heeft? (100Mbit gebruikt slechts 2 aderparen t.o.v. Gigabit dat alle 4 de aderparen gebruikt)
Op beide heb ik andere poorten gebruikt (poort 4 heeft alleen iTV).

Eerst heb ik een powermac G5 geprobeerd (100Mbit dus).
Nu heb ik mijn Mac Pro 2008 eraan hangen, die kan wel Gigabit zover ik weet.
Maar nu je dat zegt heb ik even op de Zyxel gekeken, en die geeft een oranje lampje op die poort.
Dat betekend dat hij op 100Mbit modus werkt! (Groen lampje is Gbit).

Dus daar ergens zit er iets niet goed?

Edit: kabel kan het niet aan liggen.
Ik heb de kabel van de timecapsule aan de netgear geknoopt, dan pakt hij gewoon 1gb.
Dezelfde kabel van de Zyxel naar de netgear werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-07-2012 15:14 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Topicstarter
Niemand die me kan helpen?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Pagina: 1