Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBoombasticNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-03 20:15
Mijn machtigmooie SSD van 64GB (windows&basis app's only) geeft aan dat er 7GB vrij is van de 59GB. Leuk enzo maar ik ben gaan kijken of dat klopte en het is dus bullsh#t. De file size van alle mappen + invisible mappen op me SSD is 27,5GB. Toch geeft hij aan bij Used space 52,4GB en Free space 7,07GB.

Iemand enig idee wat het resterende (24,9GB) is en hoe ik het kan bekijken/deleten?

Ik heb trim al geprobeerd met deze command; fsutil behavior set disabledeletenotify 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt door System Restore, Hibernation file en Page file. Je moet ook systeembestanden laten zien wil je deze kunnen terugvinden. Er zijn ook programma's die visueel laten zien waar je ruimte aan wordt besteed.

Hibernation kun je uitzetten (powercfg -h off in admin command line) en hetzelfde geldt voor pagefile mits je voldoende RAM (8GB+) hebt. System restore uit, en je hebt weer 'machtig' veel ruimte vrij. :)

Dat commando om TRIM in te schakelen is onzin. Al jouw vragen worden ook beantwoord in Het grote SSD topic ~ Deel 9 dus daarom sluit ik je topic. Mocht je nog vragen hebben, kun je deze in genoemd topic stellen. Maar zoek eens op dat topic, bijvoorbeeld naar 'disabledeletenotify'. Dan vind je snel antwoord op je vraag. Succes!

Dit topic is gesloten.