"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik weet niet hoe dat zit met UWV en uitkeringen enzo, maar ik vermoed dat dit een bijbaantje is?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Als jij niet meer wilt tekenen voor een nieuw contract is het aan het einde gewoon afgelopen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat zou ik dus niet doenlanerios schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:34:
Ik kan gelijk overstappen Diedx, dus dat is het probleem niet
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
*Ik weet even geen betere term, maar komt er op neer dat werkgever jouw een brief stuurt waarin hij aangeeft dat je geen nieuw contract krijgt.
Edit: spuit11
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Verwijderd
Dat mag jij ook. Zolang jullie niet zijn overeengekomen, dat het contract verlengd wordt of omgezet wordt naar onbepaalde tijd, kunnen beide partijen op het laatste moment besluiten dat het na afloop gewoon einde oefening is.lanerios schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:30:
[...]
Waarom vraag ik dit? Omdat ik de werkgever na 1x 3 maanden en 1x 6 maanden ken, en dat ze zonder informatie, op de dag van het aflopen melden dat er geen verlenging is. Natuurlijk is dit hun recht, maar lullig is het wel.
[...]
Netjes? Nee. Toegestaan? Ja.
ik meen toch dat de werkgever minimaal 1 maand van tevoren moet aangeven of er een contractverlenging aan zit te komen... tot nu toe hebben al mijn werkgevers zich daar ook aan gehouden...Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:44:
[...]
Dat mag jij ook. Zolang jullie niet zijn overeengekomen, dat het contract verlengd wordt of omgezet wordt naar onbepaalde tijd, kunnen beide partijen op het laatste moment besluiten dat het na afloop gewoon einde oefening is.
Netjes? Nee. Toegestaan? Ja.
Nee hoor, dat zijn ze niet verplicht. Netjes is het niet, maar ze zouden het nog kunnen zeggen om 16:55 op de laatste dag van het contract.P.O. Box schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:52:
[...]
ik meen toch dat de werkgever minimaal 1 maand van tevoren moet aangeven of er een contractverlenging aan zit te komen... tot nu toe hebben al mijn werkgevers zich daar ook aan gehouden...
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het kan nog wel verschillen als je onder een CAO valt. Daar kan bijvoorbeeld instaan dat er uiterlijk één of twee maand voor het einde van het contract een schriftelijke beslissing door de werkgever genomen moet worden, en als die beslissing uitblijft dat het dienstverband dan doorloopt tot die beslissing wel genomen is (met inachtneming van die termijn)...Gunner schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:54:
[...]
Nee hoor, dat zijn ze niet verplicht. Netjes is het niet, maar ze zouden het nog kunnen zeggen om 16:55 op de laatste dag van het contract.
in principe hoef je niks te doen alleen wel even melden als je weggaat. wanneer je binnen 3 dagen na einde contract niks hoort en gewoon aan het werk gaat word het vorige contract verlengt.
nadat? dat risico zou ik nou niet nemen... want als jij die week daarna op komt dagen en je wordt niet weggestuurd, kan dat worden gezien als een stilzwijgende verlenging van beide kanten... IANALlanerios schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:08:
Bedankt voor de infoWat ik bedoel, ik kan overstappen letterlijk de week nadat mn contract afloopt. Hierdoor is het voor mij erg handig om dit te weten.
Ze zouden zelfs niets kunnen zeggen.Gunner schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:54:
[...]
Nee hoor, dat zijn ze niet verplicht. Netjes is het niet, maar ze zouden het nog kunnen zeggen om 16:55 op de laatste dag van het contract.
Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt wanneer de tijd is verstreken, art. 7:667 BW. Een opzegging is niet nodig, tenzij dit in de overeenkomst anders is bepaald of wanneer een verplichting tot opzegging uit de wet of uit gebruik volgt.
Behalve dat sprake is van een spraakverwarring over 'nadat' is het inderdaad zo dat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met een zelfde periode (met een maximum van één jaar) wordt verlengt wanneer de overeenkomst zonder tegenspraak van partijen wordt voortgezet, zie art. 7:668 BW.P.O. Box schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:47:
[...]
nadat? dat risico zou ik nou niet nemen... want als jij die week daarna op komt dagen en je wordt niet weggestuurd, kan dat worden gezien als een stilzwijgende verlenging van beide kanten... IANAL
[ Voor 22% gewijzigd door argro op 18-07-2012 14:04 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dus helemaal niks zeggen tegen de werknemer lijkt me als werkgever wel erg dom, als je je werknemer niet meer wilt
The devil is in the details.
Laat ik me nader verklaren.
Op dit moment wordt er alles aan gedaan om mij weg te krijgen, in team meetings een uur lang al mijn dingen bekritiseren, klachten die andere collega's over mij hebben bespreken. En letterlijk zeggen "Als iemand anders nog klachten over X heeft dan kunnen we daar nu over bezig tegen hem".
En sorry, het concept verziekte werksfeer is gewoon te zacht ervoor.
Als je een ander aanbod hebt liggen, lijkt het me verstandig voor je eigen om daar alvast iets getekend te krijgen dat je daar kan beginnen na datum x. Zit dat alvast goed en heb je een aantal dagen onbetaald vrij tussen de twee in. Of je voor die paar dagen WW oid aanwilt vragen is je eigen keuze. Hier heb je dus geen "ontslagbrief" voor nodig zoals naitsoezn aangeeft. Het contract is duidelijk en eindigt op datum x, je bent daarmee dus niet automatisch verwijtbaar werkloos. Voor de bijstand gelden wel striktere regels en zou je gekort kunnen worden voor een bepaalde periode, maar aan je verhaal te zien zit je daar dus niet in.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Volgens mij niet..naitsoezn schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:36:
Wanneer jij zelf besluit om een nieuw contract niet te ondertekenen, geef je hier volgens mij ook je recht op ww mee op.
/edit: wel dus..
[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 23-07-2012 19:09 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Nee, niet dus. Als je zelf niet wil verlengen verspeel je daarmee geen ww-rechten. Bijstand is blijkbaar een ander verhaal.
Great minds think alike!