Netwerk printer. Telkens herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-02 15:17
Hey medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn netwerk printer hier. Deze is aangesloten op een 2008 R2 server en vannuit die server verdeeld over het netwerk. Echter werkt deze niet zoals het moet.

Ik heb een aantal printers geinstallerd. Deze werken goed. Echter 1 HP printer geeft problemen.
Dit is een 4650 Color Laserjet. Als ik deze installer op een client kan ik printen. Echter kan ik niet naar Printer Properties. Deze geeft aan dat ik drivers moet installeren. Dit hoewel dit via de server moet worden gedaan.

Als ik de drivers installeer werkt het goed. Tot dat ik het venster sluit en weer opnieuw naar Printer Properties ga. Ik krijg dan weer de melding dat ik drivers moet installeren.

Ik ben er achter gekomen dat ik na het installeren op de clients etc op de server dit probleem ook heb.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Mvg,

Kevin Walter

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50

Speedmaster

Make my day...

kevinwalter schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:23:
Hey medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn netwerk printer hier. Deze is aangesloten op een 2008 R2 server en vannuit die server verdeeld over het netwerk. Echter werkt deze niet zoals het moet.

Ik heb een aantal printers geinstallerd. Deze werken goed. Echter 1 HP printer geeft problemen.
Dit is een 4650 Color Laserjet. Als ik deze installer op een client kan ik printen. Echter kan ik niet naar Printer Properties. Deze geeft aan dat ik drivers moet installeren. Dit hoewel dit via de server moet worden gedaan.

Als ik de drivers installeer werkt het goed. Tot dat ik het venster sluit en weer opnieuw naar Printer Properties ga. Ik krijg dan weer de melding dat ik drivers moet installeren.

Ik ben er achter gekomen dat ik na het installeren op de clients etc op de server dit probleem ook heb.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Mvg,

Kevin Walter
Op de server drivers geinstalleerd met de juiste admin account.....?

• kevinwalter
Speedmaster schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:30:
[...]

Op de server drivers geinstalleerd met de juiste admin account.....?
Ja, gewoon via een enterprise admin account. Ook via het normale administrator account maar dat heeft ook niet geholpen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
de drivers van de CDROM gebruikt? Of de laatste gedownload van HP?
Welke driver gebruikt je ook precies? De universal print driver? Of de printer specifieke print driver?

Eventueel, al verwacht ik niet dat dit het zal oplossing, laatste HP firmware geïnstalleerd op de printer?

• kevinwalter
Rolfie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:44:
de drivers van de CDROM gebruikt? Of de laatste gedownload van HP?
Welke driver gebruikt je ook precies? De universal print driver? Of de printer specifieke print driver?

Eventueel, al verwacht ik niet dat dit het zal oplossing, laatste HP firmware geïnstalleerd op de printer?
De laatste specifieke PS drivers van HP gebruikt. De universal printer driver werkt niet helemaal 100%.
Ook de laatste firmware geïnstalleerd.

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-02 11:43

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Logs, logs en nogmaals logs.... :)

Land van het eeuwige vuur

• kevinwalter
Tsupport schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:58:
Logs, logs en nogmaals logs.... :)
Dat is juist een probleem. Ik zie er helemaal niks over in de event viewer.

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-02 11:43

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

kevinwalter schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:02:
[...]

Dat is juist een probleem. Ik zie er helemaal niks over in de event viewer.
Heb je deze printer ook op andere server getest? Als ik het zo hoor dan gaat er iets tijdens configuratie.

Land van het eeuwige vuur

• kevinwalter
Tsupport schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:34:
[...]

Heb je deze printer ook op andere server getest? Als ik het zo hoor dan gaat er iets tijdens configuratie.
Als ik de PCL driver installeer werkt het gewoon goed. Moet ik dit dan maar doen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26
x86 / x64 driver issue misschien ?

• kevinwalter
DukeBox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:42:
x86 / x64 driver issue misschien ?
Ja, dit is tijdens het installeren van 1 x32 pc gebeurd. Als ik daar de drivers wil verwijderen zegt i dat de drivers in gebruik zijn. Het rare is hij geeft aan dat hij 1 driver voor 2 printers gebruikt.

Heb al op alle manieren de drivers geprobeerd te verwijderen dit heeft geen nut gehad. Ik blijf de Driver is in gebruik error krijgen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26
Gebruik je wel de print management mmc tool voor het beheren van je drivers ? Dat is sinds 2008 de enige juiste manier.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan het zijn dat het scheelt of je in console mode zit? Het zou het eerste stukje driversoftware niet zijn dat niet lekker met dat soort dingen om kan gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kevinwalter
DukeBox schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:25:
Gebruik je wel de print management mmc tool voor het beheren van je drivers ? Dat is sinds 2008 de enige juiste manier.
Ja, via de additional drivers knop.
The Eagle schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:30:
Kan het zijn dat het scheelt of je in console mode zit? Het zou het eerste stukje driversoftware niet zijn dat niet lekker met dat soort dingen om kan gaan.
Oke, ik heb gewoon alles weer verwijderd en ben opnieuw begonnen met de Universal Printer Driver van HP.
Werkt erg goed moet ik zeggen. Alles draait nu weer goed!

Bedankt voor iedereens hulp met het mee bedenken van oplossingen.
Pagina: 1