Beste Tweakers,
Even wat basic info:
Processor: Core I5 2500k 3300mhz @ 4900mhz (1,45vcore)
Processor cooling: Corsair H80 watercooling
memory:Corsair Vengeance (2x4)8GB Low Profile 1600mhz
Main Harddisk: SSD Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Harddisk2: Seagate Barracuda 7200.11 750GB
Videocards: 2x Sapphire HD6950 - Clocked and flashed to 6970 clocks.
Motherboard: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Power supply: XFX series750W XXX Edition
Nu heb ik het volgende probleem sinds een aantal maanden:
- Een complete bios reset, dus mijn overclock/getweakte settings eruit en alles terug naar basic
- Een bios flash naar de nieuwste versie
- Om en om de geheugen modules eruit
- De Seagate harde schijf ontkoppelt
- stroom van de pc af en een aantal keer op de aan knop drukken zodat hij 100% zonder stroom zit.
- De Corsair hydro H80 controller ontkoppelt (Gevaarlijk zou je zeggen, maar zolang hij niet stressed is viel het wel mee).
- De crossfire link er even tussenuit gehaald.
Wat ook opvalt is dat wanneer ik op herstarten klik, de PC wel vanaf een complete cold boot herstart! alles gaat uit inclusief fans.
Dus mijn gok is dat het in de windows installatie zou moeten liggen maar dat lijkt me erg sterk aangezien de PC wel volledig uitgeschakeld is en nergens meer op reageert tot ik de PC handmatig uit en weer aan heb gezet.
Nog tips toevallig?
Even wat basic info:
Processor: Core I5 2500k 3300mhz @ 4900mhz (1,45vcore)
Processor cooling: Corsair H80 watercooling
memory:Corsair Vengeance (2x4)8GB Low Profile 1600mhz
Main Harddisk: SSD Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Harddisk2: Seagate Barracuda 7200.11 750GB
Videocards: 2x Sapphire HD6950 - Clocked and flashed to 6970 clocks.
Motherboard: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3
Power supply: XFX series750W XXX Edition
Nu heb ik het volgende probleem sinds een aantal maanden:
- Ik sluit windows af
- De schermen gaan op zwart
- De harde schijf stopt met draaien (je hoort ook een klik en lager gezoem tot hij stil is)
- De belichting van mijn Qpad MK-85 toetsenbord gaat uit, eveneens mijn Razer imperator muis belichting.
- de PC reageert verder ook nergens op.
- Echter! Blijven de fans draaien, zowel de system fans, als de CPU fans als de videokaart fans.
- Dan moet ik de aanknop van mijn PC inhouden alvorens hij compleet afsluit.
- Een complete bios reset, dus mijn overclock/getweakte settings eruit en alles terug naar basic
- Een bios flash naar de nieuwste versie
- Om en om de geheugen modules eruit
- De Seagate harde schijf ontkoppelt
- stroom van de pc af en een aantal keer op de aan knop drukken zodat hij 100% zonder stroom zit.
- De Corsair hydro H80 controller ontkoppelt (Gevaarlijk zou je zeggen, maar zolang hij niet stressed is viel het wel mee).
- De crossfire link er even tussenuit gehaald.
Wat ook opvalt is dat wanneer ik op herstarten klik, de PC wel vanaf een complete cold boot herstart! alles gaat uit inclusief fans.
Dus mijn gok is dat het in de windows installatie zou moeten liggen maar dat lijkt me erg sterk aangezien de PC wel volledig uitgeschakeld is en nergens meer op reageert tot ik de PC handmatig uit en weer aan heb gezet.
Nog tips toevallig?
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo