Mobiele gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31
Zoals de titel zegt wil ik een mobiele gaming pc.
Ik heb nu een 4 jaar oude HP laptop die qua games niet meer meekomt maar voor office werk nog meer dan geschikt is.

Qua prestaties moet hij hierop uitkomen:
i3570k (of vergelijkbaar)
16gb geheugen (of 8 en later uitbreidbaar)
GT670 (of vergelijkbaar)
wifi
ssd (en liever ook hdd)
(de rest is afhankelijk van de keuze)

De bedoeling is dus dat ik door 1 stekker in het stopcontact te steken ik kan gamen. De setup moet makkelijk verplaatsbaar zijn tussen de woonkamer en de slaapkamer. Dus met het oppakken van het scherm moet ik eigenlijk de hele setup verplaatst hebben (toetsenbord en muis uitgezonderd natuurlijk). Verder zou ik het scherm ook graag als tv willen gebruiken, het zou dus fijn zijn wanneer ik mijn decoder erop aan kan sluiten.

Nu zijn er 3 opties:

1. Een all in one pc. Echter missen ze vaak gpu kracht en zijn ze niet goed uitbreidbaar.
Een imac komt dicht in de buurt maar mist grafische kracht en is natuurlijk zo gesloten als de pest.
1.2 Een manier om de desktop aan het scherm te hangen.
3. Een gaming laptop. Zelfde bezwaren als bij de all in one. Verder zijn de schermen kleiner en hardware minder krachtig.
4. Draadloos beeldscherm met een centrale rekenbak op mijn kamer (eigen idee).
Voordelen zijn de uitbreidbaarheid en de veel krachtigere hardware. Nadelen zijn de moeilijkheden om beeld+geluid over een afstand van 5m te beamen.

Voor opties 1 en 2 heb ik gekeken maar ik krijg zo niets krachtigs gevonden en zou dan ook graag suggesties horen.

Bij 3 zit de moeilijkheid bij het draadloos verzenden van beeld en geluid. Er zijn dit jaar mooie oplossingen op de markt gekomen die het kunnen.
De marmitek gigaview 821 (1920x1200, ac powered?)
Iogear Wireless HD 3D Digital Kit (1920x1200?, usb powered)
Belkin screencast av4 (1920x1200?, ac powered)

Zo zo goed. Nu had ik echter de dell u2412m op het oog als scherm met een sounddock. Het probleem is echter dat de dell geen hdmi heeft en ik er zodoende een duur apparaat (€160) tussen moet zetten om het geluid eruit te filteren. Of moeten kiezen voor ene bluetooth oplossing. (maar hoe gaat dat dan met de decoder)
Andere opties zijn de Benq 2400pt of nog beter de asus pa248q die beide wel een audio out hebben.

Mijn vraag is nu, heeft iemand anders dit al eens geprobeerd?
Zijn er alternatieven?
En als ik toch voor 1920x1080 ga zou een 23inch tv dan geen betere optie zij? Of zijn die niet geschikt voor gamen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Optie 4 zou je ook nog kunnen denken aan meerdere HDMI kabels door het huis. Toetsenbord en muis zijn wel iets voor te vinden.

Mocht dat niet werken zou ik toch echt kijken naar een game laptop; die lijkt me het dichts bij jou wensen in de buurt te komen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Flappiewappie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:46:
Optie 4 zou je ook nog kunnen denken aan meerdere HDMI kabels door het huis. Toetsenbord en muis zijn wel iets voor te vinden.

Mocht dat niet werken zou ik toch echt kijken naar een game laptop; die lijkt me het dichts bij jou wensen in de buurt te komen.
Nee ik woon nog thuis maar ben wel zoekende. En voor mijn eigen woning wil ik graag een desktop.
Ik kan nu wle voor hetzelfde geld een goede laptop kopen maar daar kan ik geen beter gpu inzetten. En dat is toch wel het onderdeel wat het snelste verouderd. Tenzij iemand een laptop weet met zo'n goede prestaties of de mogelijkheid van vervanging van de gpu.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-07-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:15
Je hebt er waarschijnlijk niet veel aan maar dit systeem gebruiken ze aan de radboud universiteit nijmegen. Je schroeft er een beedscherm op en je hangt je kast erachter. Ik denk dat je naar zoiets opzoek bent alleen dan voor iets grotere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
carnelain schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:02:
Je hebt er waarschijnlijk niet veel aan maar dit systeem gebruiken ze aan de radboud universiteit nijmegen. Je schroeft er een beedscherm op en je hangt je kast erachter. Ik denk dat je naar zoiets opzoek bent alleen dan voor iets grotere hardware.
Op het werk hebben we ook zoiets maar dan van wyse. Die kastjes zijn denk ik te klein maar het zou wel ideaal zijn.
Maar tot hoe groot en gewicht zou je daar aan op kunnen hangen?

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-07-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Zo iets als dit:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16811119211

Zou ook goed zijn. Maar dan groot genoeg voor mijn setup. Al vraag ik mij af of de monitor het gewicht kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
Je desktop in een stevige krat zetten met daarbij een stekkerdoos waarin dan al je stroomaansluitingen zitten.
Dan ervoor zorgen dat deze stevig vastzit (wand in het midden?) zodat deze niet gaan wiebelen/omvallen als je het gaat verplaatsen. Ook moet je er dan een elastiek/bagagedrager indoen voor de andere kant zodat je beeldscherm ook niet zo makkelijk kan bewegen/botsen met de desktop.

Als je dan wilt verplaatsen doe je je beeldscherm/muis/toetsenbord in die krat en dan kan je gaan :D

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
PCBaas schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:33:
Je desktop in een stevige krat zetten met daarbij een stekkerdoos waarin dan al je stroomaansluitingen zitten.
Dan ervoor zorgen dat deze stevig vastzit (wand in het midden?) zodat deze niet gaan wiebelen/omvallen als je het gaat verplaatsen. Ook moet je er dan een elastiek/bagagedrager indoen voor de andere kant zodat je beeldscherm ook niet zo makkelijk kan bewegen/botsen met de desktop.

Als je dan wilt verplaatsen doe je je beeldscherm/muis/toetsenbord in die krat en dan kan je gaan :D
Dat kan maar is niet d eoplossing die ik zoek :P .
Overigens zou dit:
http://www.lian-li.com/v2...dex=26&ss_index=67&g=spec

Wanneer ik daar een zwaardere voeding in kan zetting samen met een goede videokaart. Koop ik voor d ekeren dat ik het nodig heb wel een externe bluray speler/brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
neem gewoon die kleine vierkante doos met dat scherm ingebouwd.
Ik kan zo niet op de naam komen maar Peter ( a.k.a. L3p) heeft hem ook gebruikt voor zijn L3p L4n :)

die hele platte cases zijn waardeloos, daar worden je componenten veelste heet in.

[ Voor 20% gewijzigd door w4v3g0d op 18-07-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
hardwarejunk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:38:
neem gewoon die kleine vierkante doos met dat scherm ingebouwd.
Ik kan zo niet op de naam komen maar Peter ( a.k.a. L3p) heeft hem ook gebruikt voor zijn L3p L4n :)

die hele platte cases zijn waardeloos, daar worden je componenten veelste heet in.
Over welke heb je het ?
en is hij te bevestigen aan een monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
icecreamfarmer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:50:
[...]

Over welke heb je het ?
en is hij te bevestigen aan een monitor ?
nee dat niet.
Maar daarom heb ik ook specifiek die genoemd, omdat daar al een scherm in zit!
Ik dacht misschien is dat een handig iets?

maar die platte cases zijn echt waardeloos :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Als ik het zo lees heb jij het liefst een ITX systeem, lekker klein en makkelijk mee te nemen. Deze zijn ook verkrijgbaar met een i5, maar in zo'n kleine kast is het echt niet handig om een i5 en een 670 te nemen, als je deze specs wilt zul je echt een grote desktop moeten nemen. (Is toch niet zo zwaar om de trap op/af te tillen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
ik zou gewoon een normale kast nemen en daar via een beugel een platte monitor aan bevestigen. Als je dan bovenop een handvat maakt is het nog best mobiel ook. Draadloos tobo en muis en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
T7D_Sneezy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:27:
ik zou gewoon een normale kast nemen en daar via een beugel een platte monitor aan bevestigen. Als je dan bovenop een handvat maakt is het nog best mobiel ook. Draadloos tobo en muis en klaar ben je.
kast met beugel/handvat, look at deez: pricewatch: Cooler Master Storm Scout
ook niet zo ontiegelijk groot, een gewone "normaal" formaat kast met heel veel mogelijkheden, en hij is super mobiel omdat er een heel stevig handvat aan zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
T7D_Sneezy schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:27:
Ah andersom geredeneerd.
Maar ik weet niet of mijn ouders het zullen accepteren. De oplossing van het draadloze is natuurlijkw el dat ik het ook snel aan een grote tv kan hangen, mocht ik dat willen.
Scheelt weer een htpc.

Hmm dat wordt wel lomp groot om mee rond te lopen. Maar ik zal eens verder kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-07-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Overigens voor de mensen die via de search hierkomen. De iogear ondersteund 1900x1200 aldus hun helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Persoonlijk denk ik dat je je heel wat op de hals haalt met jouw wensen/eisen lijstje ;)
Wat je dus wilt is of een kleine pc (die zo licht is dat hij achterop een monitor past) of een manier om beeld en geluid draadloos te versturen over een afstand van 5m (zitten er muren tussen?).

Optie 1 is gewoon bijna niet haalbaar. Als je nagaat hoe groot zo'n kastje maximaal kan zijn en hoe groot een high end videokaart + 500W voeding + CPU koeling is, dan kun je op je klompen aanvoelen dat het erg lastig is om high end hardware te proppen in een klein kastje met adequate koeling. Het is niet voor niets dat gaming kasten vaak redelijk lomp zijn. Eigenlijk zijn die gaming laptops de enige vorm waarbij redelijk krachtige hardware gepropt is in een kleine behuizing (maar alsnog heb je niet de kracht van een i5 3570k en een GTX670).

De kleinste kastjes waar je toch nog redelijke hardware in kan stoppen zijn ongeveer van dit formaat: pricewatch: Silverstone Sugo SG05BB-450 Niet echt geschikt om aan een monitor te hangen...

Draadloos beeld en geluid versturen staat nog in de kinderschoenen. Het is daardoor behoorlijk prijzig en ik vraag me ook af of ze wel 1080p60 ondersteunen (wat voor gaming toch wel noodzakelijk is). Als je de mogelijkheid hebt zou ik te alle tijden een kleine verzameling kabels trekken en wegwerken dmv een kabelgoot of in de muur frezen.

Wat je ook kan doen is je eisen bijstellen en een kastje als die silverstone te nemen en gewoon 2x te lopen wanneer je ergens anders wilt gamen ipv 1x (denk je trouwens dat je in de praktijk veel met het spul gaat slepen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Misschien een idee voor een leuke casemod, lijkt mij wel vet, als je je scherm aan je pc vast te hebben.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 22:16
ik zou het gewoon zo doen, is een beetje zelf knutselen maar daar ben je Tweaker voor?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/33fbwnc.jpg

Grijs is een ijzeren/alu frame dat om je kast heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Overigens ook bericht van marmitek aangehad.
Deze ondersteund ook 1920 bij 1200 @60hz.
Ook kan hij door USB gepowered worden zolang die Maar 1500mah levert.
Mijn vraag is nu kan usb2 dat leveren ? (of 2 USB poorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Heeft iemand trouwens ervaring met WiDi van iNtel?
Ik zo snel niets vinden over de afstanden en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
icecreamfarmer schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:54:
Overigens ook bericht van marmitek aangehad.
Deze ondersteund ook 1920 bij 1200 @60hz.
Ook kan hij door USB gepowered worden zolang die Maar 1500mah levert.
Mijn vraag is nu kan usb2 dat leveren ? (of 2 USB poorten).
nieuws: Stroomspecificatie usb 2.0 en 3.0 aangekondigd

volgens mij 500 mAh voor usb 2.0

[ Voor 3% gewijzigd door jaapsander op 24-07-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
Voor de search, ik heb de iogear gekocht en getest met mijn laptop en de tv.
En het lijkt te werken. Geen lag en het komt door een plafond en een stenen muur heen.
Morgen de monitor aansluiten. Potje MW@ werkte en bij bf3 werkte het ook goed.

Stap 2 is de rest van de pc. Wensenlijst zal ik tzt publiceren.

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 27-07-2012 21:29 ]

Pagina: 1