Advertenties op Tweakers.net soms niet te onderscheiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet even niet waar ik dit kwijt kan anders dan hier, dus daar gaan we.

Vandaag kwam ik een advertentie van de Galaxy SIII op de homepage tegen die wel heel veel leek op een van de standaard uitgelichte nieuws rubriekjes van Tweakers zelf.

Is het niet mogelijk voor Tweakers om dit soort advertenties te weren van de site, want ik beschouw dit gewoon als misleiding, als staat er weliswaar in heel lichtgrijs advertentie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je ook een screenshot ter illustratie van je punt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:58
Is dat juist niet de bedoeling van de Google Adwords? Deze kan je zo opmaken dat ze op een bericht op de site lijken en blijken dan reclame te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heinemancp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:15:
Is dat juist niet de bedoeling van de Google Adwords? Deze kan je zo opmaken dat ze op een bericht op de site lijken en blijken dan reclame te zijn.
Nee, dat is juist niet toegestaan bij Google Adsense. En het is ook zeker niet onze bedoeling ermee.

Ik gok dat onze designer van deze advertenties domweg goed genoeg onderscheiden vond. Maar zonder een precies voorbeeld van de advertentie waar het om gaat wordt het lastig daar concrete uitspraken over te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:58
Ok, mijn vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, (helaas) geen screenshot gemaakt. Meestal is het wel duidelijk, maar dit was echt eentje die ik nog niet eerder gezien had, ook omdat er nog een verwijzing in de tekst naar Tweakers zat, vond ik hem te ver gaan.

Ik zal het de komende tijd nog even in de gaten houden, misschien komt hij nog eens langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Ah, ik begrijp denk ik over welke advertentie je het hebt. Persoonlijk vind ik hem onderscheidend genoeg gezien er advertentie boven staat, maar ik kan je melden dat we dat object met de nieuwe layout van een ander sausje hebben voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het gaat overigens om deze :)

http://ad.nl.doubleclick....4911425&PluID=0&ord=$GMT$
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jWd3o.png

edit:

Die komt uiteindelijk dus wel op Tweakers uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 19-07-2012 15:38 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik kom er vandaag een tegen die dan wel weer misleidend kan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/w0hlig.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1