[iPad 2] help, iPad gestolen met Gmail calendar sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvink
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 20:43
hallo allemaal. toen ik gisteren uit mijn werk kwam bleek mijn huis overhoop te zijn gehaald (voordeur opengetrapt dwars door het slot heen...) waarbij ze zo vrij zijn geweest om o.a. mijn ipad2 16gb wifi mee te nemen. ik heb gisteravond direct zaken als rabo mobiel bankieren stopgezet, itunes password veranderd, dropbox account opgezegd en voor de zekerheid maar mijn credit card (hoewel die niet is gestolen) ook maar laten blokkeren.

ook heb ik mijn gmail password aangepast, volgens diverse fora waar ik langs ben gekomen zorg ik daar in ieder geval mee dat er geen nieuwe mail meer kan worden binnengehaald op de ipad. nu kan ik alleen nergens terugvinden of daarmee ook het bijwerken van de calendar op de ipad - die ik gekoppeld had aan de gmail account van mij en mijn vriendin - is stopgezet. ik snap dat de afspraken die er al in stonden daar wel zullen blijven staan, maar weet iemand of de calendar vanaf nu ook niet meer bijgewerkt zal worden? of zou ik voor de zekerheid onze gmail accounts helemaal moeten wissen?

ik had helaas geen mobileme of find my ipad geinstalleerd staan.

het is mijn eerste post hier, hoop dat ik op de juiste plek van het forum ben met mijn vraag. alvast bedankt voor eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Volgens mij worden afspraken ook niet meer gesynchroniseerd nadat je een wachtwoord hebt veranderd.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:32
Zonder een juist Gmail wachtwoord zullen je agenda items niet meer gesynct worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvink
oke tof, bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
Je kunt ook bij Google Sync (weet het url zo niet, Google maar ff) de synchronisatie van je account met dat apparaat uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvink
Gevonden onder de instellingen van mijn Google account inderdaad. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Had je geen findmyIphone of iets op ingesteld? Dan kun je kijken waar de ipad zich ongeveer bevind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Iamzero456 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:21:
Had je geen findmyIphone of iets op ingesteld? Dan kun je kijken waar de ipad zich ongeveer bevind ;)
En anders kun je via Google je accountactiviteit met ip-adressen inzien, tenzij je je wachtwoord wijzigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Iamzero456 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:21:
Staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30
Je kan er wel op rekenen dat je iPad naar fabrieksinstellingen teruggezet is. Bij dit soort dieven gaat het meer om de hardware dan de data die erop staat. Als ie voor de verkoop is, dan nemen ze misschien niet eens de moeite om hem te wipen. En voor eigen gebruik (vaak niet het geval) wipen ze hem zeer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:46
Overheen gelezen sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:44
je hoeft toch niets te instaleren om findmyiphone te gebruiken? Gewoon inloggen met je apple id op icloud.com en daar findmyiphone kiezen en remote whipen.

Ow en verder nog een tip. Gebruik 2-step verification voor gmail. Dit geeft je de mogelijkheid om per app en per apparaat aparte wachtwoorden te maken. Deze kun je dus ook makkelijk afsluiten zodat die apps/devices niet meer toegang hebben tot je gmail, zonder dat je je echt gmail password moet wijzigen.

[ Voor 57% gewijzigd door MenN op 19-07-2012 14:23 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

talin

ES-MA

MenN schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:
je hoeft toch niets te instaleren om findmyiphone te gebruiken? Gewoon inloggen met je apple id op icloud.com en daar findmyiphone kiezen en remote whipen.
nope je moet op de iPad aangeven of je dit toestaat voor dat apparaat of niet.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 21:03
Ik zou mijn afspraken maar veranderen / afzeggen. Weet niet of je vakantie erin staat, maar als je over een maand al je mooie spulletjes terug hebt van de verzekering, komen ze nog een keer langs. Ze weten nu immers je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvink
2 staps verificatie ook maar even aangezet, dank voor de tip.

Mijn afspraken van de komende twee weken heb ik inderdaad grotendeels aangepast (op vakantie was ik al wel geweest, er is weinig meer van het vakantiegevoel over kan ik je melden ;)
Nu maar hopen dat het samen met 350 euro aan extra slotwerk op de voordeur meer ellende gaat voorkomen. Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1