• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste GoT'ers

Ik heb een vraag over het volgende,

Mijn gewenste setup;
Twee monitoren aansluiten op 1 videokaart d.m.v. een VGA Splitter. Nvidia GTS 250 heeft namelijk maar 1 VGA aansluiting. En ik heb twee monitoren met een VGA aansluiting.

Is het mogelijk om met een splitter de twee beeldschermen aan te sluiten dat ik splitscreen kan werken? Zodat ik op de ene scherm een film kan afspelen en op het andere scherm andere taken kan doen?

Of zijn er andere opties die beter werken?
Denk aan een extra videokaart i.d.

Gr, Elcappucino

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Je GTS250 heeft geen DVI-I of Displayport uitgang? Je kunt via VGA, tenzij je een dure matrox oplossing koopt (met haken en ogen er aan) niet zomaar splitscreen werken, en de matrox oplossing is meer van "een brede desktop" in plaats van twee monitoren.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
1 VGA-kabel splitsen wordt lastig als je splitscreen wilt werken.

Je kunt wel een extra videokaart plaatsen, of iets als een Matrox Dual Head VGA/Analoog aanschaffen.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:12
Ik heb even gegoogled, en de GTS250 die ik tegen kwam had toch zeker meer als 1 poort.
Meeste gevallen een Dubbele DVI-I poort of een VGA poort en een DVI-I poort.

DVI-i kun je gewoon met een adapter omzetten naar vga

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Die ik heb, heeft inderdaad een VGA + DVI aansluiting. Dus het handige is dan gewoon om een VGA-to-DVI erop aan te sluiten?

Klinkt inderdaad logisch, het is nog vroeg xD :+

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:31

Umbrah

The Incredible MapMan

Laten we dat maar even DVI-I naar VGA doen, andersom is een vrij prijzig actief kastje in vegelijking met het domme stukje metaal wat je zoekt:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.avsforum.com/2/2b/2b0dd6f0_dvi2vga.jpeg
Pagina: 1