Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Asbak1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-03-2024
Hallo, 8)
Ik heb afgelopen week een Samsung Galaxy S Advance aangeschaft, in de veronderstelling dat de huidige OS (Android 2.3) zou worden geupdate naar 4.0 Ice cream sandwich.
Dit blijkt toch volgens de Nederlandse afdeling van Samsung tot noch toe niet het geval.
Quote uit mail verkeer:

Helaas heeft Samsung hier momenteel geen informatie over beschikbaar, voor zover bekend, komt er ook geen 4.0 ICS firmware voor dit toestel Wij adviseren u om onze website (www.samsung.nl) in de gaten te houden voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux B.V.

Dit stelt mij zeer teleur :| .
Het doel van dit bericht is, natuurlijk, degene informeren die zich ook afvroegen of het toestel de update zou krijgen of niet.
Indien iemand nog meer info heeft, Share.

Greetz,
1Asbak1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31
Mee eens. Ik wil dit toestel ook aanschaffen maar ik wacht nog even omdat nergens bekend is wanneer android 4.0 wordt uitgerold.

Overigens gaf laatst een Mediamarkt verkoper aan dat de huidige OS wordt geupdate naar 4.0 , alleen wist hij niet wanneer.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
Ik zou er niet op rekenen dat dit toestel een update naar ICS krijgt. Samsung doet dit alleen voor hun premium modellen. Afgelopen jaar waren dat de SGS2 en de Note. Verder nog de Nexus, die rechtstreeks van Google de updates krijgt.
Toestellen als de Advance en de S plus zijn midrange, afgeleiden van oudere premium modellen, en krijgen alleen updates binnen de Android versie waar ze al op draaien (2.3.x). Voor de budget series en toestellen die langer geleden zijn uitgekomen (Galaxy S) hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Overigens gaf laatst een Mediamarkt verkoper aan dat de huidige OS wordt geupdate naar 4.0 , alleen wist hij niet wanneer.
Lijkt me niet de meest betrouwbare bron :P .

Ik denk dat je met dit soort toestellen, die niet veel ondersteuning zullen krijgen van samsung, maar vaak wel een levendige mod community hebben, beter kunt gaan uitkijken naar de cyanogenmod roms. Qua hardware kan die het wel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Emielio op 18-07-2012 13:07 ]

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Asbak1
Inderdaad lijkt een mederwerker van de MediaMarkt mij ook geen goede bron. En ik ben benieuwd naar wat die ROMs gaan doen met mijn telefoon. Hopen dat er een port komt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Ik ben ook benieuwd of er een update naar 4.0 komt voor dit toestel. Persoonlijk denk ik van wel, echter officiële bronnen hebben het nog nooit bevestigd... maar ook niet ontkent.
Wel heb ik gelezen dat de Galaxy R, een soortgelijk toestel (niet in Nederland verkrijgbaar) een update krijgt, dus dat geeft hoop.

Verder is er in een ander topic op dit forum een update-schema uit Zweden gepost, waaruit blijkt dat de Advance wel een update krijgt:

Arnout in "Galaxy S Advance of Galaxy S Plus (ICS?)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Samsung Galaxy S Advance krijgt Android 4.1 Jelly Bean in januari
vrijdag, 30 november 2012 (08:40) | Daniël Verlaan

De Samsung Galaxy S Advance krijgt begin volgend jaar de update naar Android 4.1 Jelly Bean. Dat meldt Samsung Duitsland via Facebook aan Galaxy S Advance-bezitters. De update wordt in januari over-the-air (OTA) aangeboden, maar is ook handmatig via Kies te downloaden en installeren. Hiermee slaat de Galaxy S Advance de Android 4.0 Ice Cream Sandwich-update over en krijgt het toestel direct Android 4.1 Jelly Bean. Een nette zet van Samsung, die een reeks andere toestellen (waaronder de Galaxy Ace Plus, Galaxy Ace 2 en Galaxy S Duos) de komende maanden op eenzelfde manier gaat updaten. Het was al bekend dat de Galaxy Ace 2 ook de Ice Cream Sandwich-update zou overslaan.

Bij dezen mag dan ook een compliment naar Samsung worden gemaakt als uiteindelijk alle toestellen begin volgend jaar de update naar Android 4.1 Jelly Bean ontvangen. Het gebeurt niet vaak dat toestellen met niet de meest krachtige hardware toch nog naar een zeer recente Android-versie worden geüpdatet.

Bron: http://www.androidplanet.nl/56783/samsung-galaxy-s-advance-krijgt-android-4-1-jelly-bean-update-in-januari/

• 1Asbak1
Hoop dat er ook nog een Nederlandse bevestiging komt!!
Bedankt voor de heads up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
http://www.sammobile.com/...n-updates-galaxy-advance/

In Rusland (en voor creatieve tweakers) is er Jelly Bean beschikbaar.
Pagina: 1