Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop advies voor Webdeveloper.

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goeie laptop voor ~€900,- euro voor mijn webdeveloping opleiding.
Ik heb zelf al wat rond gekeken maar ik kan niet echt tot een goeie keus komen.
Ik heb de asus N55SF al thuis gehad, maar die is weer terug gegaan wegens de te warme palmrests.
Ik zoek dus een laptop die niet al te (merkbaar) warm word & ook niet al te ver boven de €900,- uit komt.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

p.s. Degelijkheid is ook een must want de laptop word iedere dag ~30minuten in een tas vervoerd.

Zojuist deze laptop tegen gekomen, is hij aan te raden? http://www.laptopshop.nl/...17/asus-a55vd-sx030v.html
Of is een 7200rpm hardeschijf & een 1920x1080 resolutie echt fijner bij programmeren?

Is een intel i7 processer nou eigenlijk aan te raden bij deze eisen, of kan ik beter voor een i5 gaan?

[ Voor 24% gewijzigd door Sjoerd611 op 18-07-2012 11:36 ]

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
hogere resolutie is altijd een pro bij programeren, zeker bij webdeveloper, neem aan dat daar ook wel eens een grafish iets bij komt te kijken ;)

Dan is het leuk dat je een goede weergave hebt en, een hogere resolutie, want, dan kan je meer op je scherm krijgen. Veel prettiger om te werken.

Welke grote verkies je?

En ik zou in jou geval ook in de richting van een ultrabook gaan kijken? (gezien het feit hij elke dag vervoerd word)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Of een Vaio SE, 15" 1080p van maar 2kg. Numpad en losse pageup/down toetsen zijn ook wel fijn bij devven.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Asus N56VM-S4050V, precies 900 euro, beste wat er is voor dat geld.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 11:28 ]

• Sjoerd611
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:28:
Asus N56VM-S4050V, precies 900 euro, beste wat er is voor dat geld.
Ik heb vernomen dat deze ook erg warm kon worden bij de linker palmrest, dan heb ik dus weer hetzelfde probleem als met de vorige laptop..

• Sjoerd611
undercover. schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:02:
hogere resolutie is altijd een pro bij programeren, zeker bij webdeveloper, neem aan dat daar ook wel eens een grafish iets bij komt te kijken ;)

Dan is het leuk dat je een goede weergave hebt en, een hogere resolutie, want, dan kan je meer op je scherm krijgen. Veel prettiger om te werken.

Welke grote verkies je?

En ik zou in jou geval ook in de richting van een ultrabook gaan kijken? (gezien het feit hij elke dag vervoerd word)
15,6 inch leek mij de ideale grote, werkt prettig en is ook nog redelijk te vervoeren.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als je veel wilt meenemen neem ik aan dat het gewicht een leuk bijkomstigheid is. In dat geval is de Asus N56 een laptop die nogal zwaar is. Theoretisch is de koeling van de asus we'll goed maar alsnog word de laptop relatief warm.

Ik denk dat het duidelijk is dat de meest perfecte laptop voor jou de Vaio S15 is.
- Deze heeft een Full HD scherm van IPS kwaliteit met dus geweldige kijkhoeken,
- De laptop weegt geen drol: 1,95kg (!!!)
- Goede accuduur van ongeveer 4 uren.
- Briljante koeling. OC kan makkelijk gebeuren met de laptop zonder hoge temp stijgingen. Koeling is gemaakt van koper :9 = kwaliteit: hij blijft erg koel, zeker rond de palmresten. Dat is iets wat ik van letterlijk elke gebruiker hoor, en ook uit elke test naar voren komt. (zelf na een lange stresstest bleef de laptop verassen koel (onder 30 graden) onder de palmresten.)
- tevens is de prijs/specs verhouding erg goed van deze laptop.

Een minpunt is duidelijk de service van Sony. Daar zijn we met zijn allen niet zo over te spreken. Gelukkig nog niet zo slecht als de Apple service want Sony komt tenminste nog zijn 2 jaar na. En daarmee is ook alles gezegt :p

Echt een goede alternatief is er niet, zeker omdat je 15 inch wilt hebben. Tevens kun je deze laptop nog met korting via Sony.nl krijgen. (studentenstore of shopkorting)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:37:
Als je veel wilt meenemen neem ik aan dat het gewicht een leuk bijkomstigheid is. In dat geval is de Asus N56 een laptop die nogal zwaar is. Theoretisch is de koeling van de asus we'll goed maar alsnog word de laptop relatief warm.

Ik denk dat het duidelijk is dat de meest perfecte laptop voor jou de Vaio S15 is.
- Deze heeft een Full HD scherm van IPS kwaliteit met dus geweldige kijkhoeken,
- De laptop weegt geen drol: 1,95kg (!!!)
- Goede accuduur van ongeveer 4 uren.
- Briljante koeling. OC kan makkelijk gebeuren met de laptop zonder hoge temp stijgingen. Koeling is gemaakt van koper :9 = kwaliteit
- bij blijft erg koel, zeker rond de palmresten. Dat is iets wat ik van letterlijk elke gebruiker hoor, en ook uit elke test naar voren komt.
- zelf na een lange stresstest bleef de laptop verassen koel (onder 30 graden) onder de palmresten.
- tevens is de prijs/specs verhouding erg goed van deze laptop.

Een minpunt is duidelijk de service van Sony. Daar zijn we met zijn allen niet zo over te spreken. Gelukkig nog niet zo slecht als de Apple service want Sony komt tenminste nog zijn 2 jaar na. En daarmee is ook alles gezegt :p

Echt een goede alternatief is er niet, zeker omdat je 15 inch wilt hebben. Tevens kun je deze laptop nog met korting via Sony.nl krijgen. (studentenstore of shopkorting)
Al wil je een beetje een goeie GPU moet je kapot veel bijbetalen in de Sony config.
En dan heb je nog 2GB minder ram, maar 320GB HDD en een dual core processor.

Verwijderd

Sjoerd611 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Ik heb vernomen dat deze ook erg warm kon worden bij de linker palmrest, dan heb ik dus weer hetzelfde probleem als met de vorige laptop..
YouTube: Product Showcase: Asus N56VZ Unboxing & Review Vanaf 6:55 laat die gast de temperaturen zien. Zoals je ziet, worden deze niet erg hoog.

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Al wil je een beetje een goeie GPU moet je kapot veel bijbetalen in de Sony config.
Wat heel erg meevalt. De 640M is nog een redelijke GPU. De prijzen daarvan voor de config zijn nogal redelijk goed in verhouding met de originele prijzen dus ik snap je punt niet helemaal.

Tevens als je een beetje onderzoek doet kun je zien dat deze gpu heel goed te oc'en is. In de Vaio s topic hadden we dit al eerder besproken en kun je zien dat die met marginale temp stijgingen duidelijk bijna 95% meer performance geeft ten opzichte van de basisclock performance.

Dus dat maakt de GPU juist heel erg goedkoop. Zeker in verhouding met de Asus die pas een woekerprijs vraagt voor de keppler 650m en daarbij gelijk ook nog eens bezuinigen op het scherm en backlit verlichting.. Juist ja..

En ik zou de andere gpu: de 630M die een letterlijk rebrand is van de 540m geen redelijke gpu noemen voor deze tijdperk. En daarnaast: hoever heb je de gpu nodig voor webdeveloping?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Sjoerd611
Heb even gekeken op de site van sony, de Vaio ziet er echt goed uit!
Maar toen ik ging configureren liep de prijs al op tot over de €1000,-
Een 500gb 7200rpm hardeschrijf & 6gb werk geheugen vind ik toch wel echt nodig..

Ik zie nu trouwens wel dat ik ook nog kan bezuinigen op adobe creations & McAfee!

Is een i7 trouwens aan te raden voor mijn eisen? een i5 is een stuk goedkoper namelijk :P

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:45:
[...]

Wat heel erg meevalt. De 640M is nog een redelijke GPU. De prijzen daarvan voor de config zijn nogal redelijk goed in verhouding met de originele prijzen dus ik snap je punt niet helemaal.

Tevens als je een beetje onderzoek doet kun je zien dat deze gpu heel goed te oc'en is. In de Vaio s topic hadden we dit al eerder besproken en kun je zien dat die met marginale temp stijgingen duidelijk bijna 95% meer performance geeft ten opzichte van de basisclock performance.

Dus dat maakt de GPU juist heel erg goedkoop. Zeker in verhouding met de Asus die pas een woekerprijs vraagt voor de keppler 650m en daarbij gelijk ook nog eens bezuinigen op het scherm en backlit verlichting.. Juist ja..

En ik zou de andere gpu: de 630M die een letterlijk rebrand is van de 540m geen redelijke gpu noemen voor deze tijdperk. En daarnaast: hoever heb je de gpu nodig voor webdeveloping?
Je zegt het zelf: hoever heb je de gpu nodig voor webdeveloping? Dit zal niet enorm veel zijn. Daarom is het toch beter om minder te betalen en voor de Asus te gaan? De S15 kan dan wel 1.95 KG wegen, het lijkt me niet dat Sjoerd de kracht heeft van een peuter dus die 2.7 KG, in een rugzak is ook wel te doen. Maarja als hij zo erg om de temperatuur geeft, ga dan voor de S15, kost alleen een stukkie meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 11:52 ]

• Sjoerd611
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Je zegt het zelf: hoever heb je de gpu nodig voor webdeveloping? Dit zal niet enorm veel zijn. Daarom is het toch beter om minder te betalen en voor de Asus te gaan? De S15 kan dan wel 1.95 KG wegen, het lijkt me niet dat Sjoerd de kracht heeft van een peuter dus die 2.7 KG, in een rugzak is ook wel te doen.
Gewicht zit ik inderdaad niet heel erg over in, warmte wel.
Ik heb in verschillende winkels die asus heb gevoelt & die werd toch wel behoorlijk warm.
Na mijn nare ervaring met de vorige laptop die daar ook zo warm werd neem ik dit risico liever niet..

• Sjoerd611
Zijn er ook nog andere 15,6 laptops die 1920x1800 resolutie hebben & onder de €1000,- vallen? :-(

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:49:
[...]

Je zegt het zelf: hoever heb je de gpu nodig voor webdeveloping? Dit zal niet enorm veel zijn. Daarom is het toch beter om minder te betalen en voor de Asus te gaan? De S15 kan dan wel 1.95 KG wegen, het lijkt me niet dat Sjoerd de kracht heeft van een peuter dus die 2.7 KG, in een rugzak is ook wel te doen.
Dus ik snap het hele punt van je bericht zowiezo niet. Vaio S15 bied vele voordelen ten opzichte van de Asus die alleen het gpu als voordeel levert waar meneer opeens niks aan zou hebben. 800 gram verschil is iets wat je dagelijks wel zeker gaat merken. Dus waarom nog de Asus nemen? Voor de Vaio S15 hoeft dus helemaal geen gpu geconfigureerd te worden. Tevens is de Vaio S15 inderdaad stukken koeler dan de Asus.

Voor de rest heb je wel enkele andere laptops die zeker onder duizend euro kosten en full hd leveren. Maar niks interessants die echt kunnen concurreren met de Vaio S15 of de Asus N56. Dat zijn op dit moment toch wel de 2 beste laptops voor zijn geld. Je zou nog kunnen kijken naar de Zenbook... Maar dan lever je veel in op performance en die word wel onder mindere load nog veel heter.

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 18-07-2012 11:57 ]

Verwijderd

Sjoerd611 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:53:
[...]

Gewicht zit ik inderdaad niet heel erg over in, warmte wel.
Ik heb in verschillende winkels die asus heb gevoelt & die werd toch wel behoorlijk warm.
Na mijn nare ervaring met de vorige laptop die daar ook zo warm werd neem ik dit risico liever niet..
We measured temperatures using an infrared thermometer at a distance of 1" from the system after it had been running TR Browserbench 1.0 for about an hour, oftewel terwijl de laptop bezig was met een benchmark (dus meer energie verbruikt, hebben ze de temp gemeten) Dit is de N56.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Ihih.png

• DrHaXX
  • Laatst online: 11:17
Sjoerd611, als ik jou was zou ik alleen de HDD upgraden via Sony zelf (dus van 320 naar 500 GB), en het ram lekker zelf upgraden. Dat is en goedkoper, en makkelijk: je hoeft maar 2 schroefjes los te draaien en je doet er zo nog 4 GB bij ;)

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:57:
[...]

Dus ik snap het hele punt van je bericht zowiezo niet. Vaio S15 bied vele voordelen ten opzichte van de Asus die alleen het gpu als voordeel levert waar meneer opeens niks aan zou hebben. 800 gram verschil is iets wat je dagelijks wel zeker gaat merken. Dus waarom nog de Asus nemen? Voor de Vaio S15 hoeft dus helemaal geen gpu geconfigureerd te worden. Tevens is de Vaio S15 inderdaad stukken koeler dan de Asus.

Voor de rest heb je wel enkele andere laptops die zeker onder duizend euro kosten en full hd leveren. Maar niks interessants die echt kunnen concurreren met de Vaio S15 of de Asus N56. Dat zijn op dit moment toch wel de 2 beste laptops voor zijn geld. Je zou nog kunnen kijken naar de Zenbook... Maar dan lever je veel in op performance en die word wel onder mindere load nog veel heter.
Jouw mening, mijn mening :P
Ik stop maar met deze discussie. Hij moet zelf uiteindelijk bepalen wat ie wil. Zoals je zei: de S15 en N56 zijn op dit moment de beste keuzes.

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:57:
[...]

We measured temperatures using an infrared thermometer at a distance of 1" from the system after it had been running TR Browserbench 1.0 for about an hour, oftewel terwijl de laptop bezig was met een benchmark (dus meer energie verbruikt, hebben ze de temp gemeten) Dit is de N56.

[afbeelding]
kom op man, een TR browserbench 1.0 is toch geen representievere benchmark. Neem een wat serieuzere benchmark en dan praten we over getallen en data die daadwerkelijk de juiste temperaturen weergeven.

Notebookcheck met een goede benchmark:

"At idle, the notebook remains fairly cool and does not reach 30°C. The front gets warmer than the rear, causing the wrist rest to be warmer than the rest of the notebook. Here, the notebook can still be used on ones lap without trouble.

In our extreme load scenario (Prime95 and Furmark, 100% CPU and GPU load for at least one hour), the notebook gets pretty hot, reaching surface temperatures of up to 47°C. Luckily, in this test, the wrist rest remains much cooler and are still in an acceptable range at 35-37°C. Unsurprisingly, the notebook gets the hottest above the cooling fan exhaust to the left with up to 46°C on top and 47°C underneath the exhaust. The front remains cool at 33°C.
One should add that the temperature of the environment was higher than usual in northern Europe at 25.5°C."

Het is alsnog niet dat de laptop slecht is, maar wel dat het niet waar is dat de laptop koel blijft, met name bij de palm resten is boven de 30 graden toch al een stuk warmer dan de S15

• Sjoerd611
Zojuist deze laptop tegen gekomen, voldoet aan mijn eisen, is die ook aan te raden? pricewatch: Asus N53SV-S1766V

Verwijderd

Vinand schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:02:
[...]

kom op man, een TR browserbench 1.0 is toch geen representievere benchmark. Neem een wat serieuzere benchmark en dan praten we over getallen en data die daadwerkelijk de juiste temperaturen weergeven.

Notebookcheck met een goede benchmark:

"At idle, the notebook remains fairly cool and does not reach 30°C. The front gets warmer than the rear, causing the wrist rest to be warmer than the rest of the notebook. Here, the notebook can still be used on ones lap without trouble.

In our extreme load scenario (Prime95 and Furmark, 100% CPU and GPU load for at least one hour), the notebook gets pretty hot, reaching surface temperatures of up to 47°C. Luckily, in this test, the wrist rest remains much cooler and are still in an acceptable range at 35-37°C. Unsurprisingly, the notebook gets the hottest above the cooling fan exhaust to the left with up to 46°C on top and 47°C underneath the exhaust. The front remains cool at 33°C.
One should add that the temperature of the environment was higher than usual in northern Europe at 25.5°C."

Het is alsnog niet dat de laptop slecht is, maar wel dat het niet waar is dat de laptop koel blijft, met name bij de palm resten is boven de 30 graden toch al een stuk warmer dan de S15
Nee dit is lekker realistisch, Prime95 and Furmark, 100% CPU and GPU load for at least one hour. Zo extreem zal niet gebruik gemaakt worden van een laptop -_-

Verwijderd

Sjoerd611 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:08:
Zojuist deze laptop tegen gekomen, voldoet aan mijn eisen, is die ook aan te raden? pricewatch: Asus N53SV-S1766V
Toetsenbord heeft heel veel flex erin. Als je een key indrukt, geeft de rest van het keyboardje mee.

• Sjoerd611
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:09:
[...]

Toetsenbord heeft heel veel flex erin. Als je een key indrukt, geeft de rest van het keyboardje mee.
Daar valt opzich mee te leven, zolang de laptop maar niet heel warm word.
Als ik me er na verloop van tijd toch aan begin te ergeren kan ik er altijd nog een chiclet keyboard in laten zetten toch? :)

• JT

JT

VETAK y0

Nee dat kan niet.

NV56 is een mooi ding. Dankzij de idiote upgrade voorwaarden van Sony :N móet je een 2gb GT640 nemen voor de quadcore i7 (die mi wel voordeel levert bij devven, als je gaat compilen enzo). Dan is de Vaio al snel 350 euro duurder. Wel een snellere GPU, IPS scherm dus betere kijkhoeken en lichter. Maar of de TS daar zoveel geld extra voor neer wilt leggen....imho beter dan de NV56 halen en een SSD erin knallen, heb je een beest van een laptop met goed scherm, alleen niet zo licht.

Óf genoegen nemen met een i5 en HD4000 :) Dan zit je op dezelfde prijs als de NV56.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 18-07-2012 12:17 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:16:
Nee dat kan niet.

NV56 is een mooi ding. Dankzij de idiote upgrade voorwaarden van Sony :N móet je een 2gb GT640 nemen voor de quadcore i7 (die mi wel voordeel levert bij devven, als je gaat compilen enzo). Dan is de Vaio al snel 350 euro duurder. Wel een snellere GPU, IPS scherm dus betere kijkhoeken en lichter. Maar of de TS daar zoveel geld extra voor neer wilt leggen....imho beter dan de NV56 halen en een SSD erin knallen, heb je een beest van een laptop met goed scherm, alleen niet zo licht.

Óf genoegen nemen met een i5 en HD4000 :) Dan zit je op dezelfde prijs als de NV56.
Dit dus :)

• JT

JT

VETAK y0

Jep dus licht, IPS scherm, i5 en HD4000 vs zwaar, quadcore en GT630.

Heeft de NV56 eigenlijk backlit tobo?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Sjoerd611 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:12:
[...]

Daar valt opzich mee te leven, zolang de laptop maar niet heel warm word.
Als ik me er na verloop van tijd toch aan begin te ergeren kan ik er altijd nog een chiclet keyboard in laten zetten toch? :)
De temperaturen vallen wel mee, ook zo rond de 30 graden. En ja, een chiclet keyboard is mogelijk.

Verwijderd

JT schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:23:
Jep dus licht, IPS scherm, i5 en HD4000 vs zwaar, quadcore en GT630.

Heeft de NV56 eigenlijk backlit tobo?
Ja de N56VM wel, de VZ niet.

• Sjoerd611
Geld inmiddels teruggestord van de mycom, straks meschien maar even naar arnhem gaan om daar wat laptops te gaan bekijken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Deze BTO 15CL44 is ook niet wat?

GT640M
Seagate Momentus XT 500GB 7200RPM met 4GB SSD cache
voor 75,- extra een i7 2630QM
Full HD antiglare scherm

Etc.
Deze setup kost dan 888,- incl. BTW.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Sjoerd611
Die BTO ziet er inderdaad goed uit, maar ga ik daar geen last mee krijgen kwa warmte?
Er zijn namelijk niet veel reviews over BTO laptops :P

Verwijderd

Zonder windows ja.

somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Er zijn hier op het forum precies 2 mensen die hardop hebben gezegd een miskoop te hebben begaan over iets wat meer dan een paar honderd euro is. Dat is 2x ongeveer dit model. Dat zegt genoeg denk ik.

• Sjoerd611
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:55:
Zonder windows ja.

somfortiwan in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Er zijn hier op het forum precies 2 mensen die hardop hebben gezegd een miskoop te hebben begaan over iets wat meer dan een paar honderd euro is. Dat is 2x ongeveer dit model. Dat zegt genoeg denk ik.
Dan weet ik genoeg, geen BTO voor mij :)

Verwijderd

Anyway, concreet advies:
Verwijderd in "Multimedia: De nieuwe Asus N56VM (S4032V) of toch een XPS?"

De inspiron is €756 met i7 en blu-ray of €780 met cache SSD en de juiste vage kortingsacties, terwijl de pricewatch: Asus N56VM-S4050V ongeveer €880 kost
[...]

Nee dit is lekker realistisch, Prime95 and Furmark, 100% CPU and GPU load for at least one hour. Zo extreem zal niet gebruik gemaakt worden van een laptop -_-
Totdat er over een jaar of 2 een bak stof in zit en dat soort temperaturen standaard worden gehaald..

• Vinand
[...]

Ja dit is realistisch, denk je nou echt dat de laptop door de jaren heen even goed blijft koelen? Nooit gehoord van bijvoorbeeld stof of andere zooi die de airflow met de tijd mee vermindert? Of wat dacht je van de koelingpasta, denk je dat die na een jaar even goed blijft functioneren als de eerste dag?

Ga er maar vanuit dat de laptop na 2 jaren zeker het bovenstaande verhaal makkelijk waarmaakt onder normale/redelijke load. Daarom heb ik zelf ook veel kritiek naar fabrikanten die een laptop uitbrengen die gelijk vanuit de review stress testen al throttling problemen heeft. Daar kun je namelijk al vanuit gaan dat ze na een jaar of 2 al nauwelijks bruikbaar zijn onder matige load.

Een browsermark is gewoon onrealistisch en een joke van een test. Gewoon voluit testen, en aan de hand daarvan kan je de symptonen vergelijken met de competitie die ook dezelfde test ondergaa. Dan kun je daarvan vergelijkend een conclusie vertellen hoe goed een laptop presteert op het gebied van koeling. Nogmaals, niet dat de Asus slecht is, dat is die namelijk zeker niet, maar wel dat het absoluut beter kan voor een laptop en zeker eentje van zijn formaat.

Ik vind het althans nog steeds beschamend dat een laptop als de Vaio Z een betere koeling prestaties heeft als zo een beetje 90% van de gehele markt. En dat op het formaat van een ultrabook met het gebruik van een bakbeest (Full voltage quad core).

• Sjoerd611
Vandaag veel laptops bekeken, ik vond deze toch wel het fijnste : http://www.bcc.nl/asus-a53sd-sx37.html
Ondanks de 7200rpm hardeschijf & de 1920x1080 resolutie lijkt het me wel een goede keus.
Ik ben van plan er dan direct 6gig werkgeheugen er in zetten.

Aanradertje?

(de stevige bouw, mooie sjieke kleur, het chiclet toetsenbord & de koudblijvende palm steunen hebben me overtuigd)

Verwijderd

Die heeft geen full-hd scherm. Terwijl dat binnen het budget wel mogelijk is. Voor programmeren is een zo hoog mogelijke resolutie echt een must, bespaar daar niet op.

• Sjoerd611
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:43:
Die heeft geen full-hd scherm. Terwijl dat binnen het budget wel mogelijk is. Voor programmeren is een zo hoog mogelijke resolutie echt een must, bespaar daar niet op.
Ik ben even helemaal de draad kwijt, ik heb echt geen flauw idee meer welke laptop ik nou het beste kan nemen..
Hij moet niet te merkbaar warm worden, en toch voldoen aan de eisen, schiet mij maar lek..

• Sjoerd611
Ik denk dat ik maar voor deze laptop ga : pricewatch: Asus K53SD-SX237V
De resolutie zit me niet helemaal lekker, maar anders zou ik echt niet weten welke ik moet nemen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door pedorus op 18-07-2012 23:07 . Reden: nvr mind zoekfunctie op laatste deel van nummer faal stond hier ]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

auhm:
Ik heb de asus N55SF al thuis gehad, maar die is weer terug gegaan wegens de te warme palmrests.
Ik zoek dus een laptop die niet al te (merkbaar) warm word & ook niet al te ver boven de €900,- uit komt.
Pagina: 1