Toon posts:

Gaming PC (excl. videokaart)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik de volgende computer:

- Intel Q6600 @ 2.4GHz
- 4GB RAM (2x Kingston DDR2 667MHz, CL5, DIMM)
- Ati HD6870 (deze gaat mee naar de nieuwe computer)
- Asus S775 Fsb1333 G33 ICH9 DDRII8 Pe16 2P A GL R USB2
- 320GB SATA-2 (ik denk WD, maakt verder niet uit)

Ik wil graag naar een iets sterkere PC, ook omdat deze bijna 4 jaar oud gaat worden komende november. In de tussentijd heb ik enkel de HD4850 vervangen voor de HD6870 een jaar terug. De kaart bevalt me goed en wil ik dus ook houden.

Wat wil ik ermee?

Voornamelijk gamen en andere dagelijkse meuk. Het hoeft geen high-end systeem te zijn wat BattleField 3/Crysis 2 op de maximale stand kan afspelen. Op dit moment kan ik alles op high draaien en een goede fps hebben. Het is me meer te doen om een nieuwe PC.

Ik wil een goede airflow zodat alles goed gekoeld is. De PC staat 24/7 aan. Ik ga niet overclocken. 10 USB poorten is gezien mijn verzameling externe schijven + toebehoren een pre. Tevens wil ik het systeem niet zelf in elkaar zetten, dus het moet allemaal van eenzelfde winkel komen die aan assemblage doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Rond de 700 Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- MSI Hawk HD6870
- Samsung SyncMaster 22"
- Logitech MK710 draadloze muis+keyboard
- totaal 4TB aan USB2 HDDs (intern dus niet veel nodig)
- Ik ga voor on-board LAN + audio, WLAN niet nodig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik wil een SSD harde schijf, puur om het snelle booten/werken. Hier zal ik enkel Windows 7 + applicaties op zetten. Af en toe wil ik videos bewerken en met VMs spelen, daarom de keuze voor 8GB en deze CPU.

Wat ik zelf in gedachte had

Azerty winkelmandje.

Afbeeldingslocatie: http://www.somesingawful.com/grawl/screenshots/upload/azerty_11_small.png

Waar ik over twijfel

- De case. Ik zie liever 2 sidefans aan de kant waar het moederbord niet zit (deze case heeft 1x links, 1x achter, 1x boven en 2x rechts). Echter moet mijn MSI Hawk HD6870 erin passen, deze is 255mm. Deze case ondersteunt 266. Tevens een case met een 2.5" bay voor de SSD.
- Ik ben niet bekend met deze PSU. Misschien is 550W genoeg?
- Er zitten heatsinks op de RAM-sticks. Is dat nodig en gaat dit zo wel goed passen in combinatie met alles wat ik erin wil (zoals de CPU-fan)?

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Aangezien je niet gaat over klokken hoef je geen -k versie en moet je de gewone 3570 nemen.

Ryzen 3600 - GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, die 8 Euro verschil zal niet de doorbraak zijn. Kan ik net zo goed de K-serie nemen mocht ik het toch ooit van plan zijn.

3750 - 211 Euro
3750K - 220 Euro

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 01:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik het geheugen vervangen. Ik heb low-profile nodig, anders past de CPU-fan niet.

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B425856%5D=1

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 04:02 ]

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Dat klopt, Low Profile is de betere keuze. Tevens zou ik als ik jou was ook iets meer investeren in een betere CPU koeler, de TX3 is wel stil, maar koelt ook niet geweldig.. Een Gelid Tranquillo rev. 2 of een Mugen 2 rev. B is een betere keuze, en prima betaalbaar.
Verder is een wat betere voeding wel aan te raden, deze kan jouw systeem makkelijk trekken:
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2
Deze heeft wat meer vermogen en is niet modulair: pricewatch: XFX Pro 550W
Welke SSD is dat trouwens? Volgens mij kun je de losse nemen, en niet de Desktop Upgrade kit, omdat er plek is voor een SSD in de kast. Sata kabels zitten bij het moederbord, dus dat is ook geen probleem.
De Antec One heeft geen stoffilters voorin, maar wel USB 3.0. Ik denk dat je ook nog wel even kunt kijken naar de Three Hundred en Three Hundred Two, dat zijn ook goede kasten :)
Verder ziet het systeem er goed uit.

Edit: CX500 V2 is dus niet modulair ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Die Corsair Builder voeding is niet modulair ;) Verder wel een hele fijne voeding. Inderdaad kun je net zo goed de standaard Samsung SSD doen is een stuk goedkoper, dan de upgrade kit.

• joordy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-04 12:15
Geen van die 3 voedingen is modulair ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07

Verwijderd

Topicstarter
drBunhead schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:59:
Die Corsair Builder voeding is niet modulair ;) Verder wel een hele fijne voeding. Inderdaad kun je net zo goed de standaard Samsung SSD doen is een stuk goedkoper, dan de upgrade kit.
Het is een standaard SSD, gewoon de basic kit.
Dat is 3.1Ghz IPV de 3.4 die ik nu heb.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 21:19

MiliaanR

Just for fans.

Je GPU is de beperkende factor voor BF3 en ik denk dat je dus niet op zijn aller hoogst kan spelen.
USB2 HDD's gebruiken als opslag voor games enco? Als dat zo is moet je toch voor of een grotere SSD gaan of een normale HDD (of je moet alleen BF3 en Crysis 2 spelen, maar ik neem aan dat je af entoe ook nog wel iets anders speelt.)

Verwijderd

Topicstarter
MiliaanR schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:20:
Je GPU is de beperkende factor voor BF3 en ik denk dat je dus niet op zijn aller hoogst kan spelen.
USB2 HDD's gebruiken als opslag voor games enco? Als dat zo is moet je toch voor of een grotere SSD gaan of een normale HDD (of je moet alleen BF3 en Crysis 2 spelen, maar ik neem aan dat je af entoe ook nog wel iets anders speelt.)
Als je de OP leest staat er duidelijk dat ik het geen noodzaak vind om alles om maximaal te zetten. Ik heb een Steam verzameling van 2TB en ik heb geen zin om zaken over te zetten. Het werkt in deze PC prima, het zal ongetwijfeld in de nieuwe PC ook goed werken. Ik doe niet moeilijk over een iets langere laadtijd.

Ik heb op jullie advies een andere CPU koeler (Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100) en PSU genomen (Be quiet! Pure Power BQT L7-530W). Is 530W genoeg (voor dus het nieuwe systeem + HD6870 + 10 USB apparaten aangesloten)? Dat het niet modulair is kan me weinig schelen, ik hoef het toch niet zelf aan te sluiten :9 (behalve 2 stekkertjes in mijn videokaart steken zodra het binnen is)

Winkelmandje.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik bovenstaande computer ontvangen. De installatie van Windows 7 ging wat stroef (bleef 2x hangen, maar dat kwam denk ik door mijn ongeduld en de hoeveelheid USB apparaten). Daarna is het niets dan dolle pret.

Windows boot in 20 seconden, de CPU draait idle rond de 30 graden en onder stress op 55. Net even de Guild Wars 2 beta gespeeld en alles werkte prima.

Ook hulde aan Azerty voor de snelle levering en goede assemblage.

Mogelijk nog twee vragen (of moet ik daar echt een nieuw topic voor openen?):

- Toen ik met mijn oude voedingkabel de PSU aansloot en de computer Windows aan het installeren was, begon de stekkerdoos te "tikken". Ik heb snel een andere kabel gepakt en in een ander gedeelte van de stekkerdoos geplaatst en toen was alles prima. Enig idee hoe dat kan?
- Tijdens het opstarten komt er eerst voor een seconden of 10 een scherm, met rechtsonderin een aantal codes (B4, A2) and ik zie vooral mijn 360 controller constant knipperen. Ik kan in de handleiding niet terugvinden wat dit betekent en of dit normaal is.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mooi systeem :) Ga je vast veel plezier aan beleven.

1ste vraag: raar, geen idee hoe dat kan
2de vraag: Lijkt me geen probleem. Zolang het maar werkt.

Ryzen 3600 - GTX1060

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
Waarschijnlijk staat er dan in de bios dat opstarten van USB de eerste prioriteit heeft en dan gaat hij dus eerst alle usb apparaten af. Zodra hij dan heeft gemerkt dat er niet opgestart kan worden vanaf usb gaat hij opstarten vanaf je harde schijf.

5700X | RX 6600

Pagina: 1