• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 23:33
Hallo,

Ik heb de pricewatch: Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5
Ik heb net vandaag een nieuwe ge-RMA-ed gekregen. De vorige had teveel coil whine. Deze heeft dat wat minder (maar nog steeds aanwezig) maar helaas komt deze met een ander 'bijeffect'.

Zo heb ik soms verticale afwisselend donker/light grijze strepen over het scherm lopen en zie verder geen beeld meer. Alles anders lijkt nog te werken. Het geluid gaat nog netjes door en ik kan nog input leveren (en hoor ook de daarbij horende geluidseffecten nog) en mijn Logitech G19 LCD reageerd ook nog keurig op alles (RSS reader b.v.). Mijn conclusie: Deze nieuwe videokaart is ook kapot. :( De zegel zat er nog op dus dit was waarschijnlijk geen reperareerde videokaart maar een nieuwe v.d. fabriek.
Ik heb vandaag al een paar van die crashes gehad en ik heb sinds de vorige kaart niets meer met de pc gedaan dus dit is nogal opvallend. De temperatuur v.d. kaart meteen na een crash is overigens maar 38 graden volgens CCC. Rebooten verhelpt het probleem overigens totdat er weer een nieuwe crash aankomt.

Deze crashes traden ook op wanneer de videokaart niet hard hoefde te werken en dus op een relatief laag pitje draait. Maar het gebeurd niet in een idle Windows (tot nu toe iig).

De kans dat mijn beeldscherm ineens kapot is gegaan terwijl de oude kaart in de RMA zat lijkt me zeer sterk.

Ik heb natuurlijk zowel de 8-pins als de 6-pins voedingskabels aangesloten.

Ik heb echt weinig zin om nu weer de kaart op te moeten sturen voor RMA... Zit ik weer zonder pc. Ten tweede loop ik het risico dat de winkel zal zeggen dat ie niet kapot is omdat het maar 1 x per 2 uur ofzo gebeurd. Daarlijk gebeurd dat bij hun niet en krijg ik nog eens extra kosten erbovenop gelegd.
Kan ik ze niet vragen om eerst een nieuwe kaart te sturen voordat ik de mijne wederom RMA?

B.V.D.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 14:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Probeer de kaart in een ander systeem
Wat heb je zelf al gedaan
Welke drivers heb je geprobeerd
Heb je je windows opnieuw geinstalleerd
Zo niet , wat was je vorige kaart. En heb je deze drivers goed verwijderd

Voordat je naar het bron van het probleem gaat , lijkt me dat je eerste zelf een aantal dingen moet onderzoeken

• Mr Silver
Sorry misschien was ik niet duidelijk in de eerste post.
Stronkie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:03:
Welke drivers heb je geprobeerd
Dezelfde als bij de vorige kaart en nu ook de allernieuwste officiele AMD drivers.
Probeer de kaart in een ander systeem
Gaat niet, heb ik niet.
Veel liggen testen en stresstesten met games en furmark en Heaven DX11 Benchmark 3.0 en alles wat ik in de post hierboven had neergezet. Bekabeling gecontroleerd, uit/aan zetten, fans draaien en temperaturen zijn overal extreem royaal onder de maximale grens.
Zo niet , wat was je vorige kaart. En heb je deze drivers goed verwijderd.
De vorige kaart was precies dezelfde kaart en het systeem stond uit zolang de vorige kaart in RMA was. De kaart die ik RMA gestuurd had, had geen enkel probleem (naast de coil whine dan).
Heb je je windows opnieuw geinstalleerd
Waarom?
En heb je deze drivers goed verwijderd
Ik heb dat overgelaten aan de upgrade van AMD CCC en die kwam er goed doorheen zonder fouten e.d. en het versie nummer was ook geupdate dus ik vertrouw erop dat, dat in orde is.

Verwijderd

Kaart is dood. Helaas.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 14:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Lijkt het wel op ja. RMA dus.

• Mr Silver
Bedankt. De kaart gaat dus weer opnieuw de RMA in. Dit keer hoop ik dat ik een totaal ander merk ervoor in de plaats kan krijgen. Weet iemand toevallig of ik dat recht ook wettelijk heb om een ander product te kiezen (met bijbetaling indien nodig)? Of kunnen ze me dwingen om dezelfde steeds opnieuw te nemen totdat ze me een keer een werkende sturen?

[ Voor 46% gewijzigd door Mr Silver op 19-07-2012 16:00 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Mr Silver schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:59:
Bedankt. De kaart gaat dus weer opnieuw de RMA in. Dit keer hoop ik dat ik een totaal ander merk ervoor in de plaats kan krijgen. Weet iemand toevallig of ik dat recht ook wettelijk heb om een ander product te kiezen (met bijbetaling indien nodig)? Of kunnen ze me dwingen om dezelfde steeds opnieuw te nemen totdat ze me een keer een werkende sturen?
Sapphire is anders een heel goed merk. Vreemd dat je zoveel problemen hebt.

is je scherm niet dood? Compleet grijs met strepen vind ik geen artifacts eerlijk gezegd...

[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 19-07-2012 16:01 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

warhamstr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:01:
[...]

Sapphire is anders een heel goed merk. Vreemd dat je zoveel problemen hebt.

is je scherm niet dood? Compleet grijs met strepen vind ik geen artifacts eerlijk gezegd...
je hebt enorm veel verschillende soorten artifacts.
verkeerde kleurweergave en rare patronen zijn er ook soorten van.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• maurneo.nl
  • Laatst online: 08-02 10:57
Waarschijnlijk krijg je gewoon dezelfde kaart.Mocht deze niet leverbaar meer zijn dan krijg je een gelijkwaardig product hiervoor in de plaats.

Edit :

Hoe is het afgelopen? we zijn nu 2 dagen verder heb je al actie ondernomen?

[ Voor 23% gewijzigd door maurneo.nl op 19-07-2012 16:43 ]

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Is er niet wat mis met je HDMI kabel? Wilt ook nog welleens rare strepen tonen, zelf ervaring mee toen mijn HDMI switchbox het begaf.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een collega van mij had precies hetzelfde probleem met een 7970 van ASUS en ik heb het ook met mijn kaart (dezelfde van ASUS) wel eens gezien. Bij mijn collega ging het om onstabiele voltages op de kaart, waardoor hij gaar ging doen. Nieuwe kaart loste het op. Ik heb het bij de mijne maar één keer gezien, dus ik kijk het even aan. Een gezamenlijke kennis van ons heeft hetzelfde probleem gehad met een 7950 van ASUS, dus ik zou bijna de hele HD7-serie verdenken. Dat, of er speelt wel héél veel toeval. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Mr Silver
maurneo.nl schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:43:
Hoe is het afgelopen? we zijn nu 2 dagen verder heb je al actie ondernomen?
Ik wacht op een response van de winkelier nu voordat ie RMA gaat. Ook had ik nog wat meer tests gedaan maar de andere componenten lijken toch in orde.
Sn0wblind schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:44:
Is er niet wat mis met je HDMI kabel? Wilt ook nog welleens rare strepen tonen, zelf ervaring mee toen mijn HDMI switchbox het begaf.
Kabel werkte perfect bij de vorige kaart. De kans is zeer klein.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:36
Zie op XS een post over een HD7950 die regelmatig 1.6V aantikt. De vraag is hier even of er brakke sensors opzitten of de kaart inderdaad met voltages flipt (en dus bij jou misschien de schade veroorzaakt).
http://www.xtremesystems....950-1.6V-peak-GPU-Voltage

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Ook gehad met mijn GeForce GTX 560 Ti, na 1 week begon het ineens te storen en inderdaad strepen geven. Meteen terug gestuurd en binnen 12 dagen was ik mijn nieuwe al aan het inbouwen :)

• Mr Silver
Ik heb geen verstand van die voltages maar dit is wat ik krijg: http://imageshack.us/photo/my-images/36/52712263.png/

Lijkt me niet verkeerd. Ik heb wel een aantal van die kleine spikes her en der maar ze lijken me niet extreem hoog.

EDIT:
Overigens net voordat de pc crashte gaf mijn logitech LCD een voltage van 1.175 aan. een kleine sprong dus ineens van 0.806.

EDIT2:
De winkelier heeft net bevestigd dat ik een ander model mag nemen :).

[ Voor 55% gewijzigd door Mr Silver op 19-07-2012 20:48 ]

• Mr Silver
De winkelier had de 2de kaart getest en heeft ook deze als defect aangemerkt. Ik krijg nu een nieuwe kaart (3rde poging :P).
Pagina: 1