Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspirion 15R Interne webcam werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Hallo,
Een vriendin van mij heeft sinds vandaag de laptop Dell Inspiron 15r gekocht.
Het gaat om een windows 7 home premium 64bit.
Na de installatie van windows wou ze haar interne webcam testen met de software die door dell erbij is geleverd.
Maar op het moment dat ze het programma opstart krijgt ze de melding: Geen ondersteunend apparaat aan.
Ik heb google afgezocht en hun komen met suggesties wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Opnieuw installeren
- Diagnostics (F12 tijdens opstarten en dan diagnostiscs laten lopen, wachten tot het klaar is. Dan moest je de optie nee drukken en dan zou er een nieuwe popup komen met extra dingen. Maar die kwam helaas nooit dus kon die check niet doen of de cam wel goed is)
- Drivers gezocht maar helaas niets kunnen vinden.
- Heb hun diagnostiscs website ook nagekeken maar helaas ook daar kon ik niet het probleem oplossen.

Wanneer ik in apparaatbeheer van windows kijk staat er een unknown device
Het staat onder:
Universial Serial Bus-controllers

Weet iemand hier een oplossing voor ?
Ik ga morgen nog proberen om het via dell op te lossen.

Alvast bedankt

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bevat een aantal oplossingen zo te zien:
http://en.community.dell....op/f/3519/t/19436027.aspx

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• kokkie20
Heb ik ook al allemaal geprobeerd.
Heb al diverse soorten "drivers" gedownload, maar allemaal willen ze de cam niet installeren.
Heb ook al de cam verwijderd in apparaatbeheer in de hoop dat hij na het opnieuw starten hem wel installeerd (Want volgens diverse berichten op fora's zeggen ze dat windows 7 hem zelf automatisch zou moeten installeren) maar helaas daar ook geen succes gehad.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Probeer eerst eens wat meer info te achterhalen over dat unknown device, daar zijn wel tools voor te vinden. Als dat de webcam niet eens is hoe je ook niet verder te zoeken met drivers en dergelijke ;)

Als je eens een live cd pakt en je boot een of andere linux distro, doet de webcam het daarin dan wel?

Desktop | Server | Laptop

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Klinkt als een USB3 bus waar die cam aan hangt maar waar geen driver voor is. Heb je een Renesas driver, mits je een Renesas USB3 controller hebt?

• kokkie20
@Rupie
sorry ben dat vergeten te melden, heb daarvoor ook diverse tools geprobeerd en allemaal zeggen ze dat ze het helaas niet weten.
Dat heb ik alleen nog niet geprobeerd...
Maar na ruim een half uur aan de telefoon te zitten met de dell technische support wist diegene het ook niet meer en wordt de laptop opgehaald. Zover ik begreep van hem is de cam niet goed, en wordt dus het scherm vervangen.

@Umbrah
Ja het is een renesas driver, die is ook gewoon geinstalleerd...

[ Voor 8% gewijzigd door kokkie20 op 18-07-2012 12:10 ]

Pagina: 1