Toon posts:

[W7] Toetsencombinaties werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit in het goede subforum neerzet maar aangezien ik vermoed dat dit iets in windows 7 is en niet in mijn toetsenbord opzich neem ik de gok maar.

Als ik bepaalde toetsen in combinatie gebruik werken ze opeens niet meer. Als ik bijvoorbeeld iets typ met een hoofdletter C er in druk ik normaal gesproken op de linker shift en de C. Als ik dat nu doe gebeurd er niets meer. Opzich is dat niet zo'n probleem aangezien je 2 shift knoppen hebt. Wat veel irritanter is, is dat als ik nu een shooter speel en ik druk op W en D tegelijk om schuin-vooruit te lopen dat hij dan gewoon recht vooruit loopt.

Heb al gegoogled maar kon geen oplossing vinden.

Ik weet dat er een aantal toetsencombinaties zijn die je in kan drukken zoals linker shift en linker ctrl tegelijk waardoor een : teken bijvoorbeeld veranderd in een ± dus ik vermoed dat ik onbewust ook zoiets in heb gedrukt.

Kan iemand me vertellen hoe je dit verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vertel eerst maar eens wat je toetsenbordindeling is. Te vinden onder Regio Instellingen van het Configuratiescherm. Als je wisselt tussen : en ±, is het duidelijk dat je meer dan 1 indeling hebt en dat zit je nu in de weg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie nergens regio instellingen staan in configuratiescherm? Als ik het bij zoeken intyp krijg alleen "De indeling van van datum, tijd of getallen wijzigen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die waardeloze categorieweergave uitzetten wil nog wel eens helpen. Kom op man, waar is je inzet die we hier verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die staan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rechtsboven zoeken in configuratie scherm -> toetsenbord
Dan onder Land en Taal -> Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen

Popup scherm tabblad Toetsenborden en Talen, knop Toetsenborden Wijzigen.

Daar kan je je regio-settings van keyboard veranderen, standaard toetsenbord is dit Nederlands -> toetsenbord -> VS Internationaal.

Alles wat er meer staat weghalen.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2012 23:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat standaard is dan stond hij al standaard ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Staan sticky keys toevallig aan in Accessibility? Laad ook eens een proggie in wat weergeeft welke knoppen ingedrukt zijn: http://superuser.com/ques...y-i-am-pressing-on-screen misschien een goeie, niet getest, kwam naar boven in Google toen ik intikte: "application which shows which key is pressed".

Wat voor toetsenbord heb je, en heb je een andere aansluitmogelijkheid? Een andere PC om het te testen, of een ander toetsenbord op die PC? Je hebt toetsenborden die maar X amount knoppen tegelijk kunnen hebben ingedrukt en dit klinkt alsof je misschien cola in je toetsenbord hebt. Test eens een PS/2 toetsenbord en/of je toetsenbord op een andere PC (en een ander toetsenbord op je PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De ingebakken On-Screen keyboard van Windows laat ook zien als je een toets indrukt als 't goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Net geprobeerd, dat was mijn eerste ingeving ook. Alleen de toggle-keys en het is niet een volle remake als in dat je num-isle mist en hij geen shift-onderscheid of scroll-lock/caps-lock/num-lock keypress weergeeft: alleen of hij aan/uit staat. De tekens zelf worden niet wit als je een bepaald karakter indrukt. Het is wel een goeie indicatie van een plakkende control-key :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
numpad kun je aanzetten

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:08:
Staan sticky keys toevallig aan in Accessibility? Laad ook eens een proggie in wat weergeeft welke knoppen ingedrukt zijn: http://superuser.com/ques...y-i-am-pressing-on-screen misschien een goeie, niet getest, kwam naar boven in Google toen ik intikte: "application which shows which key is pressed".
Is betaald. Heb daarom dat Keyposé gedownload. C individueel werkt prima. Shift in combinatie met iets anders (bijv shift+X, shift+V werkt ook prima). Shift en C tegelijk wordt niet als iets herkend. Hij geeft dus geen resultaat.
Umbrah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:08:Wat voor toetsenbord heb je, en heb je een andere aansluitmogelijkheid? Een andere PC om het te testen, of een ander toetsenbord op die PC? Je hebt toetsenborden die maar X amount knoppen tegelijk kunnen hebben ingedrukt en dit klinkt alsof je misschien cola in je toetsenbord hebt. Test eens een PS/2 toetsenbord en/of je toetsenbord op een andere PC (en een ander toetsenbord op je PC).
G510. Maar het kan onmogelijk aan m'n toetsenbord liggen. Zoals ik al zei werkt shift in combinatie met een andere knop prima, dus aan de shift ligt het niet. Ik kan ook zonder problemen een kleine c typen. Daar kan ik uit afleiden dat de knoppen niet kapot zijn. De combinatie echter werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Het kan wel degelijk aan je toetsenbord liggen, of dacht je dat het een dom stuk elektronica was? Uitlees hardware is niet zo complex als je denkt en er is dus een verzameling van gekruiste draden, waar er misschien dus een uitleesfout in is.

Nogmaals:

Als je zo zeker weet dat het niet je toetsenbord is, test het: toon wat inzet!

Anders, tsja: test het eens in een live Linux, je kunt vrij eenvoudig een Ubuntu disc downloaden en op bootable USB/DVD zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ook leuke test: caps aan, dan c typen. Moet ook C geven. Doet dat het niet, tja, dan moet je verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:38:
Ook leuke test: caps aan, dan c typen. Moet ook C geven. Doet dat het niet, tja, dan moet je verder zoeken.
Het is pas nu dat ik me realiseer dat caps lock niet functioneert. Het lampje gaat niet branden en ik krijg geen hoofdletters (met geen enkele letter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

En in de BIOS of een ander OS? Nogmaals: dit is slechts erg erg erg zelden een software probleem; sluit de software dus uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THA_ErAsEr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-03 10:56
Troubleshooting 101: werkt het toetsenbord op een andere pc? heb je een ander toetsenbord op jouw pc getest?

Als dat nog niet gecheckt is stopt het hier voor mij.
Pagina: 1