Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds mei de nieuwe xps15
ik had er sinds 2 weken terug goede ervaringen mee tijdens het gamen
zo als je al berijpt sinds 2 weken terug kreeg ik problemen met mn xps15
iedere keer als ik een zware applicatie draai (vooral tijdens gamen)
loopt mn laptop random vast uit diagnose komt geen fout melding
en geen koelings problemen met externe monitor geeft ie een random kleurtje en zonder bevriest de laptop gewoon
kan op internet en forums ook niks over dit probleem terug vinden ik hoop dat misschien 1 van jullie een iedeetje kan hebben wat het probleem zou kunnen zijn
ik heb verder niet veel verstand van pc/laptops/elektronica dus mocht je dingen over mn pc willen weten moet je dat even duidelijk uit leggen hoe ik dat doen moet

mocht er wat meer bedenkt zijn over dit probleem hoor ik het graag ik hoop ook zeker dat jullie misschien met een oplossing kunnen komen
M.V.G Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Klinkt als een koelingsprobleem. Misschien de laptop even - volgens de handleiding - openmaken en goed schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke mocht dit fout gaan vervalt mn garantie dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je hem pas sinds mei hebt dan is de kans klein dat er veel rotzooi in zal zitten. Bij dit model valt er overigens weinig te doen tenzij je serieus veel onderdelen wilt gaan weghalen.

Als het daadwerkelijk een koelingsprobleem is dan is het waarschijnlijk de schuld van slecht aangebrachte koelpasta in de fabriek en zou ik lekker Dell bellen. Het ding valt nog binnen de garantie en je wilt dan echt niet zelf de koelpasta gaan vervangen (vrijwel de hele laptop mag je dan gaan demonteren), vooral als je wat minder handig bent met computers zou ik er niet zelf aan beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 17-07-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

SChief schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:09:
Als je hem pas sinds mei hebt dan is de kans klein dat er veel rotzooi in zal zitten. Bij dit model valt er overigens weinig te doen tenzij je serieus veel onderdelen wilt gaan weghalen.

Als het daadwerkelijk een koelingsprobleem is dan is het waarschijnlijk de schuld van slecht aangebrachte koelpasta in de fabriek en zou ik lekker Dell bellen. Het ding valt nog binnen de garantie en je wilt dan echt niet zelf de koelpasta gaan vervangen (vrijwel de hele laptop mag je dan gaan demonteren), vooral als je wat minder handig bent met computers zou ik er niet zelf aan beginnen.
En zelfs als je handig bent is het een pokke werk om de meeste laptops uitelkaar te halen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is op zich wel te doen, maar leuk is anders ja. Maar goed, als je nog garantie hebt dan zou ik er vooral niet zelf aan beginnen en lekker Dell de boel laten oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
Edit overbodig, las de nieuwe xps en toen pas eind mei..Dus het is de oude xps als ik het goed heb

[ Voor 91% gewijzigd door cbr600f4i op 17-07-2012 21:39 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:37:
Edit overbodig, las de nieuwe xps en toen pas eind mei..
offtopic:
Jij dacht zeker aan de nieuwe (l521x) die flink te kampen heeft met koelproblemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
SChief schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:39:
[...]

offtopic:
Jij dacht zeker aan de nieuwe (l521x) die flink te kampen heeft met koelproblemen? :+
Yep ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke nou bedankt voor deze info ik gaat maar is ff met dell bellen
hoor het hoe het verlopen is xD

Grtz Hans
Pagina: 1