Al ruim 7 maanden heb ik thuis een server draaien met Windows server 2008 r2. Ik heb toen voor dit OS gekozen omdat Windows vertrouwd voelde en ik verder nog nooit met Linux geëxperimenteerd heb. Nu heb ik al zolang als ik me kan herinneren 1 a 2 keer in de week een blue screen. Dit gebeurd bij mijn main OS, maar het komt ook wel een voor bij mijn gevirtualiseerde windows 7 die ik draai door middel van Hyper V, voor de virtuele machines gebruik ik een aparte netwerkkaart.
Binnen Windows server 2008 heb ik de volgende services draaien: Sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, Plex media server, Filezilla ftp server en VPN.
Op de virtuele windows 7 heb ik XAMPP staan die alleen spotweb host.
De laatste tijd beginnen me de blue screen dwars te zitten en wil ik gewoon dat het stabiel draait. Alleen heb ik geen idee wat de oorzaak kan zijn. Ik heb de extra netwerk kaart een tijdje terug voor een andere vervangen, dit leverde geen verbeteringen op. En gisteren heb ik nog 50 keer achter elkaar een memtest gedraaid die niet geleid heeft tot foutmeldingen.
Kunnen de blue screen veroorzaakt worden door het moederbord, of door de harde schijven? Of werkt Windows server 2008 niet goed samen met 'desktop' computer onderdelen. Of is Windows server 2008 gewoon brak en moet ik een ander besturingssysteem kiezen.
Ik hoop dat iemand van jullie mij tips/advies kan geven:)
De specs van mijn server zijn als volgt:
ASUS P8H67-M Evo (B3)
Be Quiet Pure Power L7 300W
2 x Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Crucial m4 64GB (main OS)
Intel Core i5 2300
1 x 500gb Samsung F3 als downloadschijf
1 x 1Tb Samsung F3 als dataopslag
(harde schijven zullen op de ssd na deze week vervangen gaan worden)
Binnen Windows server 2008 heb ik de volgende services draaien: Sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, Plex media server, Filezilla ftp server en VPN.
Op de virtuele windows 7 heb ik XAMPP staan die alleen spotweb host.
De laatste tijd beginnen me de blue screen dwars te zitten en wil ik gewoon dat het stabiel draait. Alleen heb ik geen idee wat de oorzaak kan zijn. Ik heb de extra netwerk kaart een tijdje terug voor een andere vervangen, dit leverde geen verbeteringen op. En gisteren heb ik nog 50 keer achter elkaar een memtest gedraaid die niet geleid heeft tot foutmeldingen.
Kunnen de blue screen veroorzaakt worden door het moederbord, of door de harde schijven? Of werkt Windows server 2008 niet goed samen met 'desktop' computer onderdelen. Of is Windows server 2008 gewoon brak en moet ik een ander besturingssysteem kiezen.
Ik hoop dat iemand van jullie mij tips/advies kan geven:)
De specs van mijn server zijn als volgt:
ASUS P8H67-M Evo (B3)
Be Quiet Pure Power L7 300W
2 x Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Crucial m4 64GB (main OS)
Intel Core i5 2300
1 x 500gb Samsung F3 als downloadschijf
1 x 1Tb Samsung F3 als dataopslag
(harde schijven zullen op de ssd na deze week vervangen gaan worden)