Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 21:56
Al ruim 7 maanden heb ik thuis een server draaien met Windows server 2008 r2. Ik heb toen voor dit OS gekozen omdat Windows vertrouwd voelde en ik verder nog nooit met Linux geëxperimenteerd heb. Nu heb ik al zolang als ik me kan herinneren 1 a 2 keer in de week een blue screen. Dit gebeurd bij mijn main OS, maar het komt ook wel een voor bij mijn gevirtualiseerde windows 7 die ik draai door middel van Hyper V, voor de virtuele machines gebruik ik een aparte netwerkkaart.

Binnen Windows server 2008 heb ik de volgende services draaien: Sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, Plex media server, Filezilla ftp server en VPN.

Op de virtuele windows 7 heb ik XAMPP staan die alleen spotweb host.

De laatste tijd beginnen me de blue screen dwars te zitten en wil ik gewoon dat het stabiel draait. Alleen heb ik geen idee wat de oorzaak kan zijn. Ik heb de extra netwerk kaart een tijdje terug voor een andere vervangen, dit leverde geen verbeteringen op. En gisteren heb ik nog 50 keer achter elkaar een memtest gedraaid die niet geleid heeft tot foutmeldingen.

Kunnen de blue screen veroorzaakt worden door het moederbord, of door de harde schijven? Of werkt Windows server 2008 niet goed samen met 'desktop' computer onderdelen. Of is Windows server 2008 gewoon brak en moet ik een ander besturingssysteem kiezen.

Ik hoop dat iemand van jullie mij tips/advies kan geven:)

De specs van mijn server zijn als volgt:

ASUS P8H67-M Evo (B3)
Be Quiet Pure Power L7 300W
2 x Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit
Crucial m4 64GB (main OS)
Intel Core i5 2300
1 x 500gb Samsung F3 als downloadschijf
1 x 1Tb Samsung F3 als dataopslag
(harde schijven zullen op de ssd na deze week vervangen gaan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

zorg dat de virt niet automatisch reboot. Dan kun je nog wat opschrijven en nazoeken in de BSOD guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 16:16
Windows Server 2008 (R2) is zeker niet brak en draait bij ons al jaren onafgebroken, zonder enige downtime, afgezien van het installeren van updates. Ook bij mij thuis heb ik Windows Server 2008 R2 met Exchange 2010 draaien op een HP DC5800 desktop PC, zonder enige problemen.

Om te helpen met het zoeken naar de oorzaak van je blue screens zou het enorm helpen als je wat meer info post over deze blue screens. Wat is de exacte foutmelding die je krijgt? Krijg je de blue screens op vaste momenten, of is dat geheel willekeurig? Is de server op die momenten iets bijzonders aan het doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Linke Loe op 17-07-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 mompelt iets over eventviewer en kernel memory dumps die sowieso worden gemaakt
Al zal dat weer te hoog gegrepen zijn voor iemand die gelijk roept dat het OS brak is.

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 17-07-2012 23:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
De momenten lijken willekeurig te gebeuren, en de keren dat het gebeurd ben ik er eigenlijk nooit bij. Via Bluescreenview vind ik twee dump files, 1 van 16-7 en 1 van 12-7. Bug Check String: Memory_Management, Bug check code: 0x0000001a

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/2428/bsodz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het echt zeker wil weten: zorg dat je minimaal een kernel memory dump laat maken, en ga die met WinDbg debuggen.
BSV kijkt niet diep genoeg over het algemeen, als je echt een disk issue hebt dan was je daar al eerder op gewezen (2008R2 doet zelf al het nodige aan hw diagnose).

Oh, bij de weg:
"STOP: 0x0000001a" error message on a computer that has an Intel Westmere processor together with the Hyper-V role installed on Windows Server 2008 or on Windows Server 2008 R2

Westmere == Lynnfield == 45nm i5-7xx /i7-8xx series op 1156 socket.

Zit niet in SP1 trouwens. losse download.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 18-07-2012 01:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Goedemorgen,

Bedankt voor je hulp tot nu toe:) Vannacht nog de hele nacht memtest gedraaid, is niks uitgekomen, dus kan wel uitsluiten dat het aan bad ram ligt.

Heb iig net de hotfix aangevraagd, laten we hopen dat dat het 1 en ander oplost.

Ik ga ook nog even kijken naar de kernel memory dump.

EDIT: De hotfix geprobeerd te instaleren, krijg: This update is not applicable to your computer...

[ Voor 15% gewijzigd door RobinMM op 18-07-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou eens kunnen beginnen met het volgende
- is je BIOS up to date
- firmware van je SSD en HDDs up to date
- chipset drivers en andere niet-MS drivers up to date

Op welke schijf staan je VM's? Aangezien je daar ok BSODs krijgt is het onwaarschijnlijk dat je een disk probleem heeft, wat alt-92 ook al zegt.
Dat memtest geen errors laat zien wil overigens niet zeggen dat er geen geheugen probleem is. Probeer eens een weekje te draaien met 1 DIMM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinMM
Vanavond besloten om nog een ram test te doen met memtest86, en de errors vlogen me om de oren..... Heb er nu 2 modules uitgehaald en ben opnieuw aan het testen, op dit moment nog geen errors gehad...

Lijkt er dus op dat het wel een RAM probleem is, dus we komen ergens:)
Pagina: 1