AP gebruiken als netwerk

Pagina: 1
Acties:

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
Beste allemaal,

De titel is misschien wat misleidend maar ik weet niet goed hoe ik het beter kan omschrijven. Een kennis van mij presenteert soms evenementen buiten. Daarbij staat hij midden in een veld met een microfoon en staat zijn laptop een stuk verderop met muziek daarop. Op dit moment moet hij, iedere keer als hij een nummer wil aanzetten, naar zijn laptop toe lopen. Laatst kwam hij bij mij op bezoek en zag toen dat ik via remote play mijn muziek op mijn laptop via mijn telefoon bediende. Hij wil dit nu ook op deze manier gaan doen en heeft hier voor nog een sitecom accespoint 300N WL-331V2 in de kast liggen. Nu was dus mijn vraag of dit ook te doen was met deze accespoint en op welke mode ik deze dan moet zetten? Ik heb zelf al wat geprobeerd in de settings van de AP maar kom er niet echt uit. IS dit technische gezien wel mogelijk? en zoja wat moet ik doen?
De gebruikte laptop heeft windows7 als besturingsysteem en de telefoon draait android. De mediaplayer is winamp, maar mocht deze geen remote play (o.i.d.) ondersteunen dan stappen we over naar iets anders.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 21:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een accespoint kan ingesteld worden om in een bepaald netwerk/werkgro te operen. Je kunt zo'n ding dus op de ethernetpoort van de betreffende laptop zetten, ics aanzetten in windows en vervolgens vanuit de andere stand een telefoon verbinding laten maken met het netwerk dat je hebt opgezet,

Juiste software voor remote play kan ik je niet zo snel zeggen, maar in feite zal een 'reguliere' remote desktop app alles voor je doen :) Ik gebruik bijvoorbeeld SPLASHTOP in een vergelijkbare setup. Kost 1/2 euro... en werkt zowel via wifi als 3g.

[ Voor 30% gewijzigd door Michael Knight op 17-07-2012 20:31 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• floffert
Michael Knight schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:29:
Een accespoint kan ingesteld worden om in een bepaald netwerk/werkgro te operen. Je kunt zo'n ding dus op de ethernetpoort van de betreffende laptop zetten, ics aanzetten in windows en vervolgens vanuit de andere stand een telefoon verbinding laten maken met het netwerk dat je hebt opgezet,

Juiste software voor remote play kan ik je niet zo snel zeggen, maar in feite zal een 'reguliere' remote desktop app alles voor je doen :) Ik gebruik bijvoorbeeld SPLASHTOP in een vergelijkbare setup. Kost 1/2 euro... en werkt zowel via wifi als 3g.
@Michael, dank voor de snelle reactie! Kan je toevallig dat eerste gedeelte iets meer uitleggen? Welke modus moet de AP hebben?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik snap het niet..

In welk opzichte is dit verhaal in vredesnaam anders dan in een gewone thuissituatie waarbij je ook een telefoon aan je AP hebt hangen en een server/andere_PC aan het AP?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Het makkelijkste is waarschijnlijk de AP te gebruiken als AP, gewoon in Infrastructure Mode* Paul . Als (ik ken het model zo niet) er een DHCP-server in zit, des te makkelijker, dat scheelt configgen op de telefoon en laptop.

Vervolgens zorgen dat 'wireless isolation' uitstaat en de telefoon en laptop kunnen met elkaar communiceren :) De rest is dan het zoeken van de juiste app op je telefoon om het bijbehorende programma op de laptop te bedienen.

@Osiris: Waarschijnlijk dat het 'ergens' in the middle of nowhere opgezet moet worden, zonder internetlijn eraan en zo. Als je voldoende thuis bent in de materie is er geen verschil (of kun je het oplossen), als je dat niet bent dan weet je dat niet zo zeker :P

* Paul Oeps, Inftrastructure Mode is iets wat je op de laptop zou kunnen gebruiken (ander optie is Ad-hoc), niet iets voor een AP. AP moet dus gewoon als AP dienen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Paul op 17-07-2012 20:53 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Paul: *zucht*.. ;)

Anywayz, die AP heeft een mode genaamd "Station-Infrastructure", iets wat je niet moet gebruiken. Dat is namelijk (als je de manual zou lezen......... wederom *zucht*) een manier om een eventueel ethernet-device (zoals die laptop) met een reeds bestaand WiFi-netwerk te verbinden. Die is er niet op dat grasveldje.. Die wil je juist zelf maken. Dus wil je "AP"-mode.

• floffert
Ah sorry jongens ik ben er al uit!

Het probleem was eigenlijk dat ik geen verbinding kreeg met het AP en hij bleef "identificeren" daarom dacht ik dat het niet werkte met een AP. Echter nu heb ik zowel de laptop als de telefoon een statisch IP adres gegeven en nu werkt het meteen! Sorry voor de verwarring. Deze mag wat mij betreft dicht.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Waarschijnlijk kan je AP dan geen DHCP-server spelen (of dit staat niet geconfigureerd) :) Maar met een statisch IP werkt het ook; als ik me niet vergis kun je die instellingen per netwerk opslaan; anders krijgt de laptop 'thuis' weer een probleem ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• floffert
Paul schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:02:
Waarschijnlijk kan je AP dan geen DHCP-server spelen (of dit staat niet geconfigureerd) :) Maar met een statisch IP werkt het ook; als ik me niet vergis kun je die instellingen per netwerk opslaan; anders krijgt de laptop 'thuis' weer een probleem ;)
Bij de telefoon kan je dart volgens mij wel per netwerk instellen, maar bij de netwerkadapter in de laptop dacht ik niet. In principe wordt thuis altijd een draadloos netwerk gebruikt en zal met de AP altijd bedraad gewerkt worden, dus dan zou het niet moeten uitmaken. Echter om toekomstig problemen te voorkomen bij een eventueel bedraad netwerk (kennis snapt er nog minder van dan ik ;) ) zal ik inderdaad nog even kijken of ik DHCP kan instellen. Dank voor de tip!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:49

FreakNL

Well do ya punk?

En als dat niet kan zou ik op de LAN interface van de laptop niet een static ip instellen, maar een alternate static ip:

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinecomputertips.com/images/bothip3.jpg

Dan is hij namelijk gewoon DHCP client (in General, andere tabblad), behalve als hij geen DHCP server kan vinden, dan pakt hij de alternate config...

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 18-07-2012 12:24 ]

Pagina: 1