Toon posts:

FTP download via w.w.w te laag

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas een 219P II gekocht en ingericht. Heb de ftp server aan gevinkt. Ook een port forwarding is gelukt.
Als een ander via internet inlogt via FTP en het testbestandje "1024.bin download komt hij niet hoger dan 300 tot 500 Kb/sec.
Mij vraag is dat ook is dit normaal en hoe kan het beter.

Nas zit via 15m. giga lan kabel op een giga lan ziggo router zit verders niets tussen.
Uploud Pc naar Nas is 65 MB
Downloud van Nas naar pc is 55 MB

Wie kan mij verder helpen.
Alvast bedankt.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:03

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat voor verbinding heb je liggen? Dit zou eventueel de lage upload kunnen verklaren...

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Provider levert 50mb down en 5mb up en bij speedtest klop het helemaal , als je dat bedoeld.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe zit het met de snelheid als je via LAN gaat? Als de snelheid dan beduidend hoger is, is er voldoende capaciteit op de FTP om sneller te kunnen. Waarschijnlijk zit de limitatie dan inderdaad in de upload van je internetverbinding.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:53:
Mijn Provider levert 50mb down en 5mb up en bij speedtest klop het helemaal , als je dat bedoeld.
Dan zou je een theoretische limiet hebben van 640Kb/sec om te uploaden. Op het moment dat je naar internet gaat, gaat er ook stukje overhead van af, dus ik denk niet dat het veel sneller zal gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2012 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je via de pc naar de nas kopieerd ligt dat rond de 55MB. Via ziggo speedtest wordt die waarden ook gehaald.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:45

Releases

Ja maar!

Dan heb je een hogere uploadsnelheid nodig wil je via het www de bestanden sneller kunnen downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt het een groot verschil tussen 5MB of 512Kb je zou minstens verwachten dat 3MB haalbaar moet zijn

• Releases

Releases

Ja maar!

Het is Mb niet MB.

5 Mbit upload kan theoretisch gezien 625 KB/s aan.

[ Voor 60% gewijzigd door Releases op 17-07-2012 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even speedtest gedraaid, 49,9Mb/sec en 4,9Mb/sec, i.d.d. Mb is juist

Het hoogste dat ik heb voorbij heb zien komen is 684Kb/sec, dus het klopt dus wel en is geen instellings fout van mijn nas

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 20:09 ]

• Releases

Releases

Ja maar!

Dus dat betekent Bor dat je maximaal met 5Mb/s kan uploaden, dit is omgerekend 625 KB/s.
Hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe groot is je testbestand? Bij kleine bestandjes is de snelheid nooit accuraat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het test bestandje is 1024Mb groot

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat betekent Bor dat je maximaal met 5Mb/s kan uploaden, dit is omgerekend 625 KB/s.
Hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.

Nee, dat snap ik niet, is 1024KB niet 1Mb

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:53:
5 megabit upload bandbreedte = 5 / 10 = 0,5 MB/s in de praktijk.

Lees even in over het verschil tussen bits en bytes, want volgens mij ben je hierdoor wat in de war.

Maar 5 megabit is conform met 500KB/s. Is dit je enige vraag want dit vind ik niet erg topicwaardig eigenlijk. Zo mag je ook wel even uitleggen dat een '219P II' een QNAP NAS is. En daarvoor hebben wij een speciaal topic op dit forum. Mocht je nog meer vragen hebben over je QNAP dan ben je daar van harte welkom. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.