Train Simulator 2012 (Railworks 3)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een oogje op Railworks' Train Simulator 2012 en heb daarover o.a. op dit forum een en ander gelezen. Maar ik wist niet zeker of ik het wel leuk zou vinden. Een paar maand geleden informeerde ik over het spel op het Steam forum en daar zei iemand dat ik moest wachten tot de volgende sale omdat TS 2012 al eens eerder spotgoedkoop in de aanbieding was gegaan.

Nou, vandaag is het zover. TS 2012 is een dag lang te koop via Steam voor 2,99! Nog leuker: je kan ook het Haulin' USA pack kopen voor 5,80! Dat is TS 2012, Horseshoe Curve Expansion Pack, Northeast Corridor Expansion Pack en Northeast Corridor Expansion Pack: totaalwaarde normaal op Steam (als je alles los koopt) 115,-. En nu dus voor 5,80.

Ik weet nog steeds niet of het wat voor me is maar voor dit geld kan ik het niet laten lopen. Desnoods speel ik er maar 1 keer mee. ;)

http://store.steampowered.com/app/24010/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wel grappig dat er dan nog 766€ aan DLC beschikbaar is :P

Ik heb vroeger nog veel Microsoft Train Simulator gespeeld, maar ik vind dit er amper beter uit zien. Het kan natuurlijk wel een goede sim zijn, maar toch.

[ Voor 58% gewijzigd door ETzPliskin op 17-07-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me inderdaad hetzelfde af. Ik heb een aantal filmpjes op youtube bekeken, maar veel verder kom ik niet. Ik vraag me af of er veel missies inzitten, of dat het puur het in laten stappen van passagiers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet zittten er diverse scenarios (missies) in: op bepaalde tijden de trein laten stoppen en zo, dus je houden aan een schedule. Je kan het heel simpel houden, met een soort van control overlay met alleen maar hard, zacht, rem, etc. maar je kan ook alles compleet simuleren. Nou ja, ik weet het ook niet precies, maar voor dat geld wil ik het wel ff uit proberen. ;)

Wat de graphics betreft: ja, het is geen next gen topper maar vergelijken met MS Train Sim... die is toch echt wel aardig oud onderhand. Misschien dat het in je geheugen allemaal hetzelfde lijkt, maar wat ik lees over de graphics van TS 2012 is dat het toch echt wel een paar stappen verder is.

Maar goed, het lijkt mij gewoon lollig om lekker ontspannen wat reizen te maken... Wat ik zei, al speel ik het maar een paar keer: voor die paar euro kan ik dat spel niet laten liggen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
Ik heb het spel zelf bij de vorige sale opgepikt voor dezelfde prijs als nu, 3 euro dus. Heb zelf vroeger veel MS Train Simulator gespeeld, maar ik vind dit dan toch geen geweldige opvolger. De graphics en alles zien er erg goed uit, en het is een veel mooier spel dan MSTS, maar waar ik op afknap is dat er amper routes gratis te downloaden zijn. Met MSTS had je alle Nederlandse treinen en routes en kon je rijden in je eigen omgeving. Er was zelfs een JetTrain (door iemand gemaakt) die 1400 km/u ging, en dat soort 'grappige' elementen mist RW3: TS2012 dan weer.

De DLC's die gemaakt worden en overigens zwaar overpriced zijn (dit hele spel is overpriced, niemand koopt het, dan maar -90%) vind ik ook niet geweldig, er zit niet bij wat ik leuk zou vinden. Als er nou een Nederlandse route bij was of het TGV-netwerk van Frankrijk of de ICE in Duitsland dan zou het wel leuk zijn, maar
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:45:
Ik vraag me inderdaad hetzelfde af. Ik heb een aantal filmpjes op youtube bekeken, maar veel verder kom ik niet. Ik vraag me af of er veel missies inzitten, of dat het puur het in laten stappen van passagiers is.
Er zitten missies in, maar ik kan me herinneren dat ik er best wel snel op uitgekeken was. Sommige missies duren 2 uur waarvan je anderhalfuur naar je scherm zit te staren en kijkt hoe een trein met 80 km/u over de rails rijdt zonder wat te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks mannen, ik laat het dan toch nog maar even liggen. Er zullen vast nog wel een aantal andere games langskomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de korte 'review', DiedB! ;) De punten waar jij op afknapt, zijn gelukkig geen zaken waar ik op afknap. De graphics zijn 'erg goed' dus dat klinkt al mooi. En in Nederland hoef ik niet te rijden: ik ben allang blij met die extra DLC in dat Haulin' pack en ik koop het spel om zo nu en dan ff te spelen: ik ben zeker niet van plan er veel geld in te stoppen (dat geld bewaar ik voor MS Flight). Ook niet omdat het best ingewikkeld is met die DLC (de ene DLC heeft de ander weer nodig en zo). Ik heb nu een compleet pack en klaar. Gratis downloads ben ik nooit een fan van geweest: meestal haalt het het niet bij payware addons en je hebt vaak ingewikkelde installatie procedures met allemaal onderdelen die je her en der moet opzoeken. Er is volgens mij wel gratis spul voor TS 2012, maar wat ik door over las deed me al snel besluiten me daar niet mee te bemoeien.

Los van dit alles: 2,99 voor TS 2012 en 5,80 voor het Haulin' pack... Daar doe je toch niet moeilijk over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:22:
Bedankt voor de korte 'review', DiedB! ;) De punten waar jij op afknapt, zijn gelukkig geen zaken waar ik op afknap. De graphics zijn 'erg goed' dus dat klinkt al mooi. En in Nederland hoef ik niet te rijden: ik ben allang blij met die extra DLC in dat Haulin' pack en ik koop het spel om zo nu en dan ff te spelen: ik ben zeker niet van plan er veel geld in te stoppen (dat geld bewaar ik voor MS Flight). Ook niet omdat het best ingewikkeld is met die DLC (de ene DLC heeft de ander weer nodig en zo). Ik heb nu een compleet pack en klaar. Gratis downloads ben ik nooit een fan van geweest: meestal haalt het het niet bij payware addons en je hebt vaak ingewikkelde installatie procedures met allemaal onderdelen die je her en der moet opzoeken. Er is volgens mij wel gratis spul voor TS 2012, maar wat ik door over las deed me al snel besluiten me daar niet mee te bemoeien.

Los van dit alles: 2,99 voor TS 2012 en 5,80 voor het Haulin' pack... Daar doe je toch niet moeilijk over. ;)
Dan zul je er zeker lol aan hebben. Ik weet niet hoe het zit met missies bij DLC's, maar die zullen er ook wel zijn. Veel plezier met het spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:22:
Trouwens: heb je door dat je alleen die 5,80 hoeft te betalen? TS2012 zit in het Haulin' Pack geintegreerd. Ik zeg het maar even, gezien de formulering van je zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DiedB schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:36:
[...]

Trouwens: heb je door dat je alleen die 5,80 hoeft te betalen? TS2012 zit in het Haulin' Pack geintegreerd. Ik zeg het maar even, gezien de formulering van je zin :)
Haha, ja, ik snap wat je bedoelt, maar dat heb ik door, hoor. ;) Alsnog bedankt voor de hint! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond het spel voor het eerst ECHT gespeeld: wat tutorials en vervolgens een opdracht waarin ik diverse wagons moest aankoppelen en ergens moest afleveren. En wat ik ervan vind?

Superrrrrrrrrrrrr! Helemaal top. Geen idee hoe lang ik dit leuk ga vinden, maar dit is toch zeker wel een HEEL goed bestede 5,80! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Lijkt me leuk, dus voor die 5,80 ook maar net aangeschaft. Alleen nou even wat schijfruimte vrijmaken op de SSD of installeren op andere schijf, want installatie is 14GB.... :?

Dat beloofd in ieder geval veel aan maps en content en hopelijk dan ook mooie graphics.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bvk schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:10:
Dat beloofd in ieder geval veel aan maps en content en hopelijk dan ook mooie graphics.
De graphics zijn leuk genoeg voor een game als dit, vind ik. Het is niet super next gen maar met alles op z'n hoogst en de FSAA ook een stuk hoger dan default, ziet het er toch best uit. Het heeft hier en daar wel een soort van kijkdoos-gehalte (uitgeknipte bomen, struiken of gebouwen) maar soms is het gewoon echt wel mooi. Ik was best verbaasd over het detail in sommige steden, hoe je in de verte nog torens en fabrieken zag en zo.

Lees wel de manual goed door want het speelt een stuk fijner als je de keyboard shortcuts weet. En doe ook de tutorials (de derde, maar bij mij had 'ie nummer 4), VOORAL die over het koppelen en het gebruik van de 2D map: anders kom je er echt niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik heb dit spel dus ook gekocht bij de summersale.. Maarja.. Ik vind die standaard dingen niet zo veel an. Zijn er geen nederlandse mods en tracks te vinden. De meeste die ik gevonden heb op het net zijn alleen maar WIP . Je kunt daar dus alleen maar kijken hoe het eruit ziet. Mijn vraag is dan ook.. Zijn er ook sites met makkelijke mods te download in een overzichtelijke plek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb het spel zelf al een tijdje en toch wel redelijk wat uitbreidingen gekocht. ( ik had het spel al sinds railworks 1.) Ik was wel erg positief over het feit dat je railsworks 2 en railworks 3 ect.. allemaal gratis hebben kunnen updaten..
Ik was zeker best tevreden over het spel.. Maar merkte toch dat ik al minstens 1 bug al gevonden hebt en gerapporteerd en nog steeds geen antwoord van hun hebben mogen ontvangen..

Erg heel jammer dus.. Aangezien dit spel wel een van de betere train sims zijn van dit moment.

Ik heb er momenteel erg gemengde gevoelens over dit spel..

Zo ver ik van buitenstaanders gehoord heb via facebook, schijnt het spel best veel bugs te hebben..

[ Voor 31% gewijzigd door Robin4 op 29-07-2012 01:37 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Misschien kun je er een Train Simulator 2012 topic van maken met wat informatie in de TS.
Daarnaast zal ik de titel even fixen, het is niet gewenst om per aanbieding een topic te hebben :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Goed, om wat leven in dit topic te krijgen, en wat extra info te geven voor de eventuele nieuwkomers, handige sites:
http://www.uktrainsim.com/ Veel informatie te vinden en veel Engels matrieel te downloaden.
http://www.dutchrail.eu Nederlandse community, niet echt levendig, maar wel veel interessante WIP materiaal te vinden.
http://christrains.com/ Bouwer van Nederlandse treinen sinds de msts, vraagt tegenwoordig er wel een kleine vergoeding voor, maar voor wie er 10 jaar al gratis met zijn treintjes heeft mogen spelen zou dit geen probleem mogen zijn.
www.dutch-classics.nl Bouwers van oud Nederlands spul, de 1200 is nog een best interessante locomotief, en mogelijk 1 van de moeilijkere te rijden treinen in RWS.
www.rail-sim.de/railsimnew/ Duitse community site, vaak wel interessante dingetjes te vinden.
Gino

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik heb het spel weer eens even opgepakt toen de ICE3 uit kwam. Ik was redelijk snel uitgekeken op het spel omdat ik veel scenario's langdradig vond, en de leuke scenario's (Hagen - Siegen e.d.) al gespeeld had. ICE3 is dan weer een bekende trein en ook nog eens een hogesnelheidstrein, maar helaas, de enige track die je er los bij kunt kopen met scenario's voor de ICE3 is Keulen - Dusseldorf. Met zo'n trein wil ik 320 km/u rijden, maar bij de scenario's kun je op dat baanvak niet verder dan 160. Dus daar ook redelijk snel op uitgekeken. Blijft een leuk spel voor de 3 euro in de sale (ICE3 had ik illegaal uitgeprobeerd) maar ik wil nou wel eens NS-tracks of het Franse TGV-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 20 september 2012 komt Train Simulator 2013 uit. :)

http://www.engine-driver....ounced-for-20th.html#more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
De IRM (regiorunner) van Christrains is uit:
http://www.christrains.com/ts2012_product_nsirm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Ik snap er niets van...

Een paar posts hierboven vertel ik dat ik ook TS 2012 gekocht heb. Maar ik had geen ruimte op schijf, dus nog niet geïnstalleerd.

Nu wel ruimte, ga het spel installeren is het ineens TS 2013 geworden :?

TS 2013

Vergissing van Steam of hebben we een gratis upgrade gehad? Of ben ik de enige.... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:36
Gratis upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Er is een nieuwe versie uitgekomen eind september. Je hebt niet de nieuwe routes en treinen, maar het menu is (zoals je vast al gemerkt hebt) overhoop gegooid. Ik vind deze 'activity browser' een stuk beter werken.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

1) Weet er iemand of er Belgische rijtuigen ergens te verkrijgen zijn? De dubbeldekker, duikbriltrein, hondekoptrein, boemeltreintje...

2) weet er iemand goeie scenario's om de seinen te leren? Soms is het simpel maar ik zou graag de ins & outs leren.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Erycius schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:17:
1) Weet er iemand of er Belgische rijtuigen ergens te verkrijgen zijn? De dubbeldekker, duikbriltrein, hondekoptrein, boemeltreintje...

2) weet er iemand goeie scenario's om de seinen te leren? Soms is het simpel maar ik zou graag de ins & outs leren.
1) Niet dat ik weet. Eigenlijk begint de custom content nog maar net van de grond te komen dankzij steamworks.
Er is bij lange na niet zoveel beschikbaar als voor MSTS bijvoorbeeld.

2) Hoe bedoel je? Sein werking verschilt per land, dus dan zou je voor ieder land aparte scenario's zoeken?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Meekoh schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:48:
[...]

2) Hoe bedoel je? Sein werking verschilt per land, dus dan zou je voor ieder land aparte scenario's zoeken?
Ja bijvoorbeeld. Meestal lukt het wel met de seinen zelf: groen = doorkarren, geel = vertragen want volgende kan rood zijn, rood = stoppen

Maar waar ik vooral last van heb zijn snelheidsbeperkingen die niet in de hud (de schematische voorstelling met hellingsgraad, seinen, stations, snelheidsbeperkingen en zo) worden weergegeven. Bijvoorbeeld career system scenarion ICE3 waar je'm eerst nog even door de wasstraat moet halen: na die wasstraat moet je even ergens onderdoor, en hoewel het niet op de hud staat mag je na die tunnel ineens maar 40 rijden. Ik wil graag leren hoe ik dat soort dingen op voorhand kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Erycius schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:38:
[...]

Ja bijvoorbeeld. Meestal lukt het wel met de seinen zelf: groen = doorkarren, geel = vertragen want volgende kan rood zijn, rood = stoppen

Maar waar ik vooral last van heb zijn snelheidsbeperkingen die niet in de hud (de schematische voorstelling met hellingsgraad, seinen, stations, snelheidsbeperkingen en zo) worden weergegeven. Bijvoorbeeld career system scenarion ICE3 waar je'm eerst nog even door de wasstraat moet halen: na die wasstraat moet je even ergens onderdoor, en hoewel het niet op de hud staat mag je na die tunnel ineens maar 40 rijden. Ik wil graag leren hoe ik dat soort dingen op voorhand kan zien.
Dit probleem komt in zeer veel scenario's voor. Zijn volgensmij allemaal foutjes in de scenario's
Je kunt het niet zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Dan is de enige mogelijkheid zoals in het echt: (denk ik toch) uit het hoofd weten welke signalen waar staan. Er is trouwens een optie om zonder hud te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

1) Geen idee, misschien is er een BE variant van Christrains of Dutchclassics of zo? Het lijkt me dat er ook in Belgie wel dergelijke liefhebbers zitten die jullie treinen namaken.

2) Ik begin nu zelf pas aan de wat moeilijkere (4 bolletjes) scenario's, dus daar ga ik ook vast tegenaan lopen. Op de TS2013 site ben ik die niet tegengekomen in ieder geval...

Edit: Vergeten te quoten....

Die snelheden zijn vervelend ja, ik zit me ook rot te zoeken of je dat ergens (aan de seinpalen, of borden eronder?) zou moeten kunnen zien, of zijn het gewoon bugs...

[ Voor 19% gewijzigd door bvk op 11-12-2012 20:00 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
bvk schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:57:

Die snelheden zijn vervelend ja, ik zit me ook rot te zoeken of je dat ergens (aan de seinpalen, of borden eronder?) zou moeten kunnen zien, of zijn het gewoon bugs...
Dat verschilt dus heel erg per land. In bijv. Duitsland zijn het voornamelijk kleine bordjes bij de seinen of is er in de cabine zelf een melding voor (dat laatste ook in de VS).
Verder zitten er ook wel een paar foutjes in de scenario's. Heb vaak genoeg gezien dat je ergens 80 aan het rijden bent en je dan ineens nog maar 40 mag vanwege een wissel. Er werd dan wel van te voren aangegeven dat je over een wissel zou gaan (zo'n schuin sein), maar ik leidde daar niet direct uit af dat er een snelheidsverlaging aan kwam.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:52

Oxigeon

En zo is dat!

Misschien een domme vraag. Maar is er niet een of ander bedrijf/idioot die net als bij Flight Simulator. Een online patch heeft uitgebracht? Dat je met meer mensen online doet rijden etc?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius

Erycius

I came on Eileen.

Ik heb ondertussen ergens gelezen dat er in de cabine van de ICE wel een melder zit voor snelheidsbeperkingswijziging, inclusief afstand, maar ik heb het ondertussen nog niet gespeeld. Ik weet ook niet of er wordt aangeduid wat de nieuwe snelheid is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Erycius schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:24:
Ik heb ondertussen ergens gelezen dat er in de cabine van de ICE wel een melder zit voor snelheidsbeperkingswijziging, inclusief afstand, maar ik heb het ondertussen nog niet gespeeld. Ik weet ook niet of er wordt aangeduid wat de nieuwe snelheid is dan.
Inderdaad, zit dat erin. Dat zit ook in de Acela's (VS), maar dan zonder afstand.
Laatst ook erachter gekomen dat die Acela's cruisecontrol hebben (oftewel een snelheids begrenser).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Nu online

bvk

Meekoh schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:54:
[...]

Inderdaad, zit dat erin. Dat zit ook in de Acela's (VS), maar dan zonder afstand.
Laatst ook erachter gekomen dat die Acela's cruisecontrol hebben (oftewel een snelheids begrenser).
En weet je dan misschien ook hoe je dat aan of uitzet misschien? Moet je dan zonder HUD spelen en echt alles in de cabine bedienen?

Ik ben nu bezig om die kolentrein met 6 loc's en 100 wagons de Donner pass over te krijgen en dat is niet eenvoudig zeg... Of je gaat te hard (weg punten) of te zacht en kom je niet boven. Dan weer wheelslip, dan weer brandstof meldingen etc etc...

Is iemand deze al wel gelukt?

Specs

• jahman_63
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2020
Autumn sale bij Steam 40% korting

http://store.steampowered.com/publisher/RailSimulator.com

Mooi moment om iets te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 08:43
Nu nog goedkoper: nog 30 minuten in de flash sales: -82%.
€7.55 voor de TS 2014 steam edition! :)
Pagina: 1