Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jort82
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-01-2022
Hallo, ik ben op zoek naar een home cinema set icm android en netwerk connectie. Nu heb ik dit samengesteld:

VSX-922-K Versterker receiver
BDP-150-K Blu-ray speler
S-HS100 Speaker set.

Is het zonde om zulke speakers eraan te hangen of is het wel te doen?? Als de speakers niets zijn wat zouden jullie adviseren of gewoon doen en eventueel later upgraden?

Groet!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Meer dan 500 euro voor een receiver en 300 euro voor een setje speakers is niet de combinatie waarmee je de meeste prestaties haalt. Dan kan je het beter omdraaien. Speakers zijn nog altijd de belangrijkste weergevers in de keten. Verder vind ik 300 euro voor dat setje speakers behoorlijk aan de prijs. Het is een simpele 5.1 set waarbij de subwoofer meer gaat doen dan alleen de lage tonen, de subwoofer gaat hier ook als middentoner dienst doen. Ik zou zelf meer geld naar de speakers zetten zodat je ten minste iets neer kan zetten van monitoren met een fatsoenlijke middentoner. Al moet ik er wel bij zeggen dat een setje als de S-HS100 voor een film meer dan goed zal voldoen. Muziek wil je er niet op luisteren.

Tevens een trap richting Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jort82
bedankt voor je reactie, kan je aangeven welke speakers eventueel wel voor muziek geschikt zijn. Wil niet zo graag van die grote zuilen in mijn appartement hebben.

Heb je trouwens een DM gestuurd met de prijs die ik voor alles zou moeten betalen, misschien zeg je dan wel dat het een goede koop is..

Groet,

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
Heel simplistisch gezegd kun je zeggen dat er een link ligt tussen grote van speaker en welke tonen hij goed weer kan geven. Kleine surround speakers("melkpakjes") vooral hoog, bookshelfs hoog en midden, vloerstaanders hoog, midden, laag.

Wat je kunt doen is voor bookshelfs + subwoofer gaan. Persoonlijk vind ik zuilen of uit de kluiten gewassen bookshelfs mooier klinken dan een subwoofer + bookshelfs. Ik zou zeggen ga luisteren in een winkel en dan kun je voor jezelf beslissen waar voor jou de optimale compromis ligt tussen grote speakers en kwaliteit geluid. Dan kun je gerichter advies inwinnen. "niet zo graag" is niet heel concreet zeg maar :)

• jort82
Littleburst schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:46:
Heel simplistisch gezegd kun je zeggen dat er een link ligt tussen grote van speaker en welke tonen hij goed weer kan geven. Kleine surround speakers("melkpakjes") vooral hoog, bookshelfs hoog en midden, vloerstaanders hoog, midden, laag.

Wat je kunt doen is voor bookshelfs + subwoofer gaan. Persoonlijk vind ik zuilen of uit de kluiten gewassen bookshelfs mooier klinken dan een subwoofer + bookshelfs. Ik zou zeggen ga luisteren in een winkel en dan kun je voor jezelf beslissen waar voor jou de optimale compromis ligt tussen grote speakers en kwaliteit geluid. Dan kun je gerichter advies inwinnen. "niet zo graag" is niet heel concreet zeg maar :)
Duidelijk verhaal. Ik ben nog eens gaan rondsnuffelen op de pioneer website en zag ook nog de bookshelfs S-31B-LR-K staan en deze dan in combinatie S-51W subwoofer. moeten hier nog andere speakers bij of niet?

je hebt gelijkt dat "niet zo graag" niet heel concreet is, maar ik kan gewoon geen grote kasten kwijt + dat ik het vaak lelijk vind (staan in de weg). het liefst heb ik goede speakers die kunnen hangen.

bedankt

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Ik zou zelf voor €800 sowieso niet snel zuilen overwegen als daar ook nog alle andere componenten van moeten worden gekocht. Simpelweg omdat je dan waarschijnlijk met low-end zuilen zit opgescheept, terwijl je voor dat geld ook middenbudget boekenplankspeakers kunt kopen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
jort82 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:03:
[...]

Duidelijk verhaal. Ik ben nog eens gaan rondsnuffelen op de pioneer website en zag ook nog de bookshelfs S-31B-LR-K staan en deze dan in combinatie S-51W subwoofer. moeten hier nog andere speakers bij of niet?

je hebt gelijkt dat "niet zo graag" niet heel concreet is, maar ik kan gewoon geen grote kasten kwijt + dat ik het vaak lelijk vind (staan in de weg). het liefst heb ik goede speakers die kunnen hangen.

bedankt
Ik heb absoluut geen ervaringen of iets gelezen over Pioneer speakers, dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Wel kan ik zeggen dat ik 300 euro per stuk veel geld vind en dat die speakertjes eerder melkpakjes zijn dan fatsoenlijke 2 weg bookshelfs. Wat Pioneer er ook voor naam aan mag hangen.
Goede bookshelfs wegen toch eerder het dubbele dan de 2,4kg van Pioneer.

Voor zo'n bedrag blijft het het slimst om zelf ergens te gaan luisteren. Ik(of iemand anders met meer kennis) kan heel veel zeggen, maar het blijft een persoonlijke smaak. KEF, Wharfdale of Magnat zijn merken die hier vaak langs komen, maar dat betekent niet dat een minder bekend merk minder goed zou zijn.

Verder weet ik niet of je persé surround sound wil hebben, voor muziek voldoen 2 speakers(mogelijk met sub) prima.
Pagina: 1