[Win7] Videokaarten warm/ventilator 100%, welk proces

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10 23:55
Sinds vandaag gaan de ventilatoren van mijn videokaarten (4890 Vapor-x) op 100% draaien, ook worden ze warm. Ze zijn dus met iets bezig, maar ik krijg niet gevonden wat.

Hij doet dit op momenten waar ik de pc zo goed als niet gebruik. Ik heb bij taakbeheer gekeken en ik zie dat 1 van de svchost.exe's een hoop geheugen in beslag neemt. Dit neemt af als ik de computer dus gebruik en ook gaan de ventilatoren minder hard draaien en met Everest zie ik dat de temperaturen ook afnemen.

Dus voor zover ik kan zien ligt dit aan 1 van de svhost.exe's, maar ik krijg het specifiek niet gevonden.

Ik dacht nog aan de ingebouwde performance tool van Windows 7, maar ik geloof dat dat een specifieke procesnaam heeft waar ik even niet op kom.

Tijdens het typen van dit bericht moest ik een uurtje weg. Toen ik terugkwam waren de ventilatoren weer 100% aan het blazen.

Hoe krijg ik nou gevonden wat het probleem is?

edit: een plaatje van taakbeheer op het moment dat de ventilatoren hard draaien (of net weer op normaal niveau zitten);

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/v6hf78.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door KoffieNT op 17-07-2012 16:33 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk voor de zekerheid met de sysinternal process Explorer om te zien of de svchost wel een legitieme is. Je kan precies zien waar die draait en wat er nog meer aan verbonden is.

/edit
Nog wat meer info gevonden:
http://superuser.com/ques...st-exe-usage-in-windows-7

[ Voor 21% gewijzigd door LnC op 17-07-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Ah thanks. Het is het proces genaamd "conhost.exe", waar ik wel wat over vind: http://www.pc-helpforum.be/f201/conhost-exe-36250/

Ik heb dat topic doorgelopen en Ccleaner eens mijn pc laten opruimen, toen dat niets bleek op te lossen heb ik de tool TDSSKiller laten scannen, maar die heeft helaas geen threats gevonden. Hoe kom ik van Conhost.exe af is nu de vraag :).

Als ik het niet via een tooltje opgelost krijg, herinstalleer ik de pc wel een keer, dat is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
Met de tool "Malwarebytes Anti-Malware" gescanned, 2 threats gevonden, verwijderd, pc opnieuw opgestart en sindsdien geen problemen meer ondervonden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Conhost (voor alle duidelijkheid) is het hostprocess waar de console oftewel Cmd.exe in draait.
Een malware proces wat een niet in jouw usersessie zichtbare command interpreter wil gebruiken levert dit beeld dus ook op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device