Al een tijdje doet het moederbord een beetje raar. Het rare is dattie dit consequent doet. Dit gebeurt er namelijk:
- Ik start op, geen probleem.
- Ik sluit af en start na 10 sec weer op. In eerste instantie blijft het scherm zwart en ik hoor niks. Vervolgens doe ik hem uit, wacht 30 sec en ik krijg 1 lange piep 8 korte oftewel: Display/Retrace test failed.
- Ik wacht 15 min en hij start weer vrolijk op.
- Het moederbord is een MSI K9N neo (V 1.)). Ik heb meerdere ram configs geprobeerd (ik heb 2 setjes van 1 en 2gb ddr2). Ook de bios is geupdate naar 1.90.
- Ik heb een andere videokaart geprobeerd, alleen deze was ook een beetje gaar, dus het is niet heel representatief.
- De processor die er in zit is een amd 6000+ hiervoor zat er een amd 4200+ in, beide geven hetzelfde probleem.
- Ook is ooit door een slecht aarde probleem de audio kapot gegaan, er zit nu een PCI kaart in. De PC staat nu trouwens in een andere locatie.
- De huidige videokaart is een ATI x1600 XT silent, gister kreeg ik voor het eerst een vastloper bij het spelen van Age of Mythologie
. Groen beeld, strepen en gesplitst gescherm. Alleen reset knop kon hulp bieden.