[browsergame] Diplomacy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
Afbeeldingslocatie: http://www.playdiplomacy.com/images/play_diplomacy_stab.gif
Wat is Diplomacy?
Diplomacy is een bordspel, ontwikkeld door Hasbro, dat zich afspeelt ten tijde van de de onrust voor de Eerste Wereldoorlog. Qua uiterlijk heeft het veel weg van spellen als Risk, maar toch is Diplomacy van een ander soort strategie.

Doel
In het begin van het spel heeft iedereen 3 (uitgezonderd Rusland met 4) Supply Centers. Het doel is 18 Supply Centers te krijgen. Meer Supply Centers leveren meer Units op, dus een groter leger.

Units
In tegenstelling tot games als Risk, is in Diplomacy iedere unit evenveel waard. Er zijn twee soorten units, Fleets en Armies, die zich respectievelijk over water (of kust) en land bewegen. Dit houdt ook in dat als Unit A een inval doet in een land waar Unit B zich bevindt, dan "bounced" Unit A, omdat hij niet sterk genoeg is het te winnen van B.
Om te zorgen dat je het land toch wint, kun je de hulp inroepen van Unit C. Unit C kan Unit A "supporten", Unit B wordt verslagen en moet zich terugtrekken.

To ally or not to ally
Om te zorgen dat Unit C je steunt, moet je vriendjes worden met de eigenaar van Unit C. Dat maakt Diplomatie (isn't it all in the name?) het meest uitdagend. Omdat de eigenaar van Unit C wellicht dikke vriendjes aan het worden is met de eigenaar van Unit B, kan je wel een flink 'gebackstabbed' worden omdat je de moves van C niet weet tot het einde van de beurt.

Meer, duidelijkere en uitgebreidere info op http://www.playdiplomacy.com/help.php

Afbeeldingslocatie: http://data.whicdn.com/images/12027054/view_image_large.php

Dit alles is in een notendop waar Diplomacy om draait. Nu is er sinds kort een browser-remake op het web: www.playdiplomacy.com die erg dichtbij het originele spel komt (minus dat je je tegenspelers niet ziet).

Play Diplomacy heeft een userbase van ongeveer 9000 spelers. Dit is niet erg veel, maar dat hoeft ook niet. Er worden gelijktijdig honderden games gespeeld, die allemaal variëren in snelheid. Zo zijn er games die een turn eens per week hebben of eens per x-aantal dagen, maar ook zijn er live-games te spelen. Deze worden vaak meerdere weken van tevoren georganiseerd en iedereen houdt dan de betreffende dag vrij. Let op: een Live Game kan soms wel tot 12 uur duren. Net als het echte bordspel.

[ Voor 91% gewijzigd door Muldert op 17-07-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Ken het, snapte er niks van, stopte :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
thorgal21 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:52:
Ken het, snapte er niks van, stopte :3
Je snapte niks van de game of van de browser-variant? Niet lullig bedoeld, maar het is echt doodsimpel, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben bekend met Risk en vond het vaak te lang duren.
Hoe werkt dat hier?

Ik heb me geregistreerd, maar als ik de 'active games' zo bekijk, dan hebben de spelers 3 dagen de tijd voor één beurt?

Verder ben ik rank ~4400 met 0 punten. Betekent dat, dat er maar 4000 spelers zijn? Zijn er dan wel genoeg games?

Iets meer info in de topicstart mag wel trouwens. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
PromWarMachine schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:44:
Ik ben bekend met Risk en vond het vaak te lang duren.
Hoe werkt dat hier?

Ik heb me geregistreerd, maar als ik de 'active games' zo bekijk, dan hebben de spelers 3 dagen de tijd voor één beurt?

Verder ben ik rank ~4400 met 0 punten. Betekent dat, dat er maar 4000 spelers zijn? Zijn er dan wel genoeg games?

Iets meer info in de topicstart mag wel trouwens. :)
Ik zal er eens wat van gaan maken. Eventjes geduld.

EDIT: Done. Nog erg karig en wellicht onduidelijk voor mensen onbekend met Diplomacy, zal hem nog wat bij blijven schaven.

[ Voor 10% gewijzigd door Muldert op 17-07-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Ik snapte gewoon niks van de game..bovenin stond een of andere teller, heb een keer zitten wachten totdat een game ofzo begon, toen klikte ik op die teller, kreeg ik een bord ofzo, snapte er nog niks van :3 Ik zal morgen eens even kijken ofdat ik er wat meer van snap!
Pagina: 1