Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52
Als je er aan denkt je Asus Maximus IV Extreme te updaten naar BIOS 3208, of je zit door deze update in problemen, lees dan even volgende alinea's.

Het updaten via EZ Flash lijkt alles initieel goed te gaan. Bij het opnieuw opstarten na de update, kom je echter automatisch weer bij het EZ Flash scherm uit met de error 'Reading failed!'. Je kan op ok klikken tot je eens ons weegt, het zal niet helpen. Deze error heeft te maken met het feit dat je deze update twee keer moet uitvoeren. Echter, na de eerste maal verandert je BIOS de volgorde van de schijven. Stond je update bvb. op FS1, dan kan dit opeens FS2 zijn. Maar EZ Flash wil de update opnieuw uitvoeren van FS1, vandaar dus de error.
  • [b]
  • Mogelijkheid 1: je leest eerst dit topic en gaat dan over tot het uitvoeren van de update.
  • [/b] Ben je van plan deze update uit te voeren, zet deze dan op een USB-stick. Wil je hem toch op je HD zetten, plaats hem dan in de root van [b]elke HD[/b] die op het systeem is aangesloten. Op die manier kan EZ Flash de update toch terugvinden en hem een tweede keer uitvoeren.
  • [b]
  • Mogelijkheid 2: je heb geprobeerd te updaten en zit nu met de 'Reading failed!' error.
  • [/b] Geen paniek, ik heb hetzelfde meegemaakt en mijn pc draait terug als een zonnetje! Zoek ergens een USB-stick en een computer met internetverbinding (die je normaal al voor je hebt als je dit leest). Download de BIOS-update opnieuw van Asus en plaats hem op de root* van je stick. Zet je systeem met het Maximus IV Extreme bordje uit en stop de USB-stick in een vrije poort. Zet je systeem terug aan en EZ Flash zou nu zonder problemen verder moeten gaan met de tweede maal updaten.
Ik heb zelf ook dit error voor mijn neus gehad en even moeten zoeken om dit probleem op te lossen. Hopelijk zorgt dit topic ervoor dat je niet hetzelfde hoeft mee te maken. Als ze Asus nu eens zelf deze info meegegeven, i.p.v. het geweldige zinnetje 'Please update Bios twice when update from previous Bios version, then need CLRTC.' Nuttige info, zeker als je de update geen twee keer kan uitvoeren door die verdomde error!

*Dus niet in een map of iets dergelijks. Ik weet dat je dit wel wist, maar dat je het door de paniek even vergeten was.