TV Kopen als advertentie display - LG Aanbieding?

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 20:45

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Hey allemaal,

Namens mijn studievereniging in Eindhoven ben ik op zoek naar een goedkope TV waarvan we er meerdere aan de muur willen hangen in onze bar/ruimte voor advertenties van bedrijven en van onze activiteiten. Ik heb al het een en ander uitgezocht maar er zijn natuurlijk wat aspecten die bij een TV voor huiskamergebruik niet echt gangbaar zijn. Dit zijn de eisen:

- Max budget 400-450 euro per stuk
- Goede kijkhoeken, weinig reflectie
- 1:1 pixel mapping mogelijk met PC (1920x1080) via HDMI of DVI
- ongeveer 37 - 42 inch
- Aan de muur te bevestigen

Ik heb de volgende televisies al uitgebreid online bekeken:

Philips 2012 serie, 37/42 PFL 3xx7
Volgens iemand in het topic voor deze schermen is er veel reflectie van buiten, dit is misschien niet handig (het kan ook geen probleem zijn). Het voordeel is dat deze recent is.

LG 37LK430
Deze is vooral goedkoop, maar volgens de consumentenbond is het een nadeel dat deze ook niet mat is. Daarom weer bang voor problemen met reflectie. Deze is van 2011.

LG 42LV3550
Deze springt er direct uit omdat hij nu ontzettend in de aanbieding lijkt te zijn. Daarmee lijkt het over het algemeen sowieso de beste TV voor deze prijs te zijn. hier is te zien dat hij nog nooit voor zo'n bedrag in de aanbieding is geweest. Reviews zijn over het algemeen goed, en het ziet eruit als een hele prima TV voor in de huiskamer. Ik vraag me dus alleen af hoe het zit met onze toepassing, namelijk PC beeld weergeven en of het dan nog wel de prijs waard is.

Is dit inderdaad een hele goede aanbieding voor ons of valt de winst wel mee, en zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie of dingen waar ik me nog in zou kunnen verdiepen?

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien is dit nog wel iets, zat er zelf naar te kijken voor in de woonkamer.
Binnen het budget en een leuke maat

pricewatch: Samsung UE40EH5000W

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ernemmer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:39:
Misschien is dit nog wel iets, zat er zelf naar te kijken voor in de woonkamer.
Binnen het budget en een leuke maat

pricewatch: Samsung UE40EH5000W
Bedankt voor de tip, ik ben gelijk naar de Media Markt gegaan om de TVs te bekijken. Ik kon de LG niet vinden maar de Philips stond naast deze Samsung en de reflectie is in de Samsung duidelijk minder erg. Het is nog wel een glanzend scherm als het zwart is, maar bij de Samsung is de reflectie wat onscherp en bij de Philips juist heel scherp, wat veel meer afleidt.

De medewerker wist me niet te vertellen in hoeverre ze geschikt zijn als PC monitor, dus daarover ga ik nog op zoek naar informatie.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

ze zullen voor dit doel goed genoeg zijn als monitor, je gaat er waarschijnlijk geen kleine teksten op tonen dus de maximale scherpte is sowieso al minder belangrijk ;)

belangrijker lijkt me de kijkhoek van het paneel, zorg dat het niet alleen van voren helder is maar ook van opzij opvalt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:05
Als ik het zo lees ben je meer op zoek naar Digital Signage Displays.
Kijk maar eens op http://www.digitalsignagestore.nl, maar ook Philips heeft hier specifieke schermen voor ontwikkeld, die ook weer samen te stellen zijn zodat je uit bijvoorbeeld 4 schermen 1 heel groot scherm kan laten bouwen.

Deze schermen zijn gemaakt voor 24/7 gebruik, dit in tegenstelling tot tv-schermen. ook kun je deze over het algemeen via RS232 aansturen voor je settings (denk bijvoorbeeld aan 20 displays op verschillende locaties in 1x aanpassen).
Het kan natuurlijk ook met gewone TV-schermen (wordt wel vaker gedaan). De meeste intelligentie zit in het kastje dat er achter hangt. Je kan dit natuurlijk via bijvoorbeeld een pc regelen, maar er zijn ook specifieke oplossingen voor. Bijvoorbeeld HDI Dune levert hier e.e.a voor aan software (zie http://dune-hd.com/eng/digital_signage/introduction) die je dan weer kan gebruiken icm een Digital Signage Player, waardoor je dus in 1x al je schermen kan bijwerken, maar ook per stuk. Denk bijvoorbeeld aan persoonlijke welkomst-texten bij een receptie, aanbiedingen in een winkel, of vertrek/aankomst-tijden bij stations of vliegvelden waar dit wordt toegepast.

Dat gaat je alles bij elkaar wel een behoorlijke stuiver kosten. Een beetje knap scherm begint zo rond de 600,- en kan oplopen tot hoe gek je het zelf wilt maken. Daarin speelt o.a. afmeting en kwaliteit een rol, maar ook schermen die voor buiten-gebruik geschikt zijn.
Als je je er echt in gaat verdiepen kom je enorm veel oplossingen tegen, en ook enorm veel bedrijven die maar wat graag op deze "hype" mee liften...

iRacing Profiel

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:42

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:38:
Als ik het zo lees ben je meer op zoek naar Digital Signage Displays.
Bedankt voor de info, hier was ik niet van bewust. Echter zoals je zelf zegt liggen de prijzen wat hoger, wat bij voorbaat al wat afdoet aan deze categorie producten omdat we met een heel beperkt budget moeten werken. Gelukkig hebben we een vrij groot aantal computers gratis tot onze beschikking, dus kunnen we makkelijk alles met een PC aansturen. Het zou wel wat mooier en professioneler zijn om het met speciaal hiervoor bestemde schermen te doen, maar ik vrees dat dat niet in het budget past.

Pagina: 1