Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webbased colorpicker, value -> 3rd party programma.

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Hey mensen,

Eerst zal ik beginnen met uitleggen waarom ik de vraag stel.
Ik heb ruime ervaring met programmeren in diverste talen c/c#/vb/bv.net and so on.
Helaas heb ik wat minder ervaring met webbased programmeren, wel eens wat mee gedaan maar niet echt structureel iets opgebouwd.

Ik heb zelf een ambilight systeem opgebouwd doormiddel van AtmoWin.
Atmowin heeft naast ambiligh de mogelijkheid om via commandline vaste kleuren uit te sturen.
Dat is wat ik graag wil gaan toepassen (voor als ik geen film aan het kijken ben).

Om de bedienin systeem onafhankelijk te maken, wil ik een webbased colorpicker gaan toepassen.
Dus met je smartphone ga je naar de control site, en daarlangs stel je je kleur in.
Atmowin in commandline, en dat aansturen gaat wel lukken.
Maar wat is de beste manier om de webapp te bouwen?
Het liefst maak ik gebruik van een soort dedicated webapp, dus dat er niet een algehele webserver draait.
En zo licht mogelijk.
Kunnen jullie me opweg helpen met een aantal krachttermen wat ik zou kunnen gebruiken om de boel op gang te krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 17-07-2012 11:52 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om iets webbased beschikbaar te maken kun je niet om een webserver heen. Je zou wel kunnen kijken of er voor C# een embedded webserver beschikbaar is. Zodra je dat hebt is het slechts een kwestie van een html pagina maken welke de geselecteerde kleur naar de webserver kan sturen (middels een door javascript geïnitieerd get of post request) en het binnengekomen request door de webserver te laten interpreteren en vervolgens atmowin aan te laten roepen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Was ik al een beetje bang voor...

Ik heb nog wel ergens een stukje code liggen voor een c# ultralight webserver oid. Deze heb ik ooit gebruikt om wat acties op de pc uit te kunnen voeren. Deze zou ik eventueel kunnen modificeren voor dit doel.
Alleen of deze ook java door kan schoppen... daar zou ik even in moeten duiken.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Ja een regel of 10....
Heb je verder gekeken dan het eerste code block? of heb je dat voor het gemak over geslagen.

Maargoed, als ik niet onder een webserver uitkom, dan moet ik mn oude maar weer onder het stof vandaan trekken ben ik bang...

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Armageddon_2k schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:45:
[...]

Ja een regel of 10....
Heb je verder gekeken dan het eerste code block? of heb je dat voor het gemak over geslagen.

Maargoed, als ik niet onder een webserver uitkom, dan moet ik mn oude maar weer onder het stof vandaan trekken ben ik bang...
De rest kan je gewoon copy-pasten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Armageddon_2k schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:39:
....Alleen of deze ook java door kan schoppen... daar zou ik even in moeten duiken.
Dit snap ik niet. Waarom zou de server java moeten door schoppen? Je krijgt toch gewoon een get of post request binnen met hierin de gegevens die je wilt? Deze kun je vervolgens gebruiken om een commandline commando uit te voeren? Ik zie niet in waarom daar java bij komt kijken als je een C# server gebruikt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:15

Edd

Je zou eventueel kunnen kijken naar de UltiDev Cassini webserver: http://ultidev.com/products/cassini/
Scheelt misschien om niet een gehele IIS/Apache in te hoeven richten.

-

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Janoz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Dit snap ik niet. Waarom zou de server java moeten door schoppen? Je krijgt toch gewoon een get of post request binnen met hierin de gegevens die je wilt? Deze kun je vervolgens gebruiken om een commandline commando uit te voeren? Ik zie niet in waarom daar java bij komt kijken als je een C# server gebruikt.
Ik bedoel de colorpicker zelf. Die dus op de pagina wordt getoond. Ik begreep van jou dat je die in java in elkaar kunt gaan zetten. Als ik dat doe, dan moet ik wel kijken of deze door de mini webserver goed wordt geserveerd aan de client. Ik heb in het verleden met dat ding wat geklooi gehad, dat bepaalde items niet goed aangeboden werden aan de client.
Edd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:56:
Je zou eventueel kunnen kijken naar de UltiDev Cassini webserver: http://ultidev.com/products/cassini/
Scheelt misschien om niet een gehele IIS/Apache in te hoeven richten.
Voor dit project een beetje overkill, maar zeker een goeie om te onthouden. Een "out of the box" ASP.NET server. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Armageddon_2k op 17-07-2012 15:27 ]

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Java is heel wat anders dan javascript, hè! En javascript kan zelfs inline in HTML, dus dat is helemaal simpel voor een webserver. En anders is het een kwestie van de goede header meesturen, ook niet zo lastig dus...

[ Voor 66% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 17-07-2012 15:31 ]

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
ERIKvanPAASSEN schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:30:
Java is heel wat anders dan javascript, hè! En javascript kan zelfs inline in HTML, dus dat is helemaal simpel voor een webserver. En anders is het een kwestie van de goede header meesturen, ook niet zo lastig dus...
Je hebt gelijk, oeps.... Ik zat helemaal in mn hoofd met een java app.
Dat is het probleem als je niet zo veel met webbased doet :P

Verwijderd

HTML5: <input type="color">
geen Javascript nodig, wél een browser die het ondersteunt (Opera, Chrome).

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Ik ga eerst eens een poging doen met deze:
http://acko.net/blog/farbtastic-jquery-color-picker-plug-in/

Ziet er wel fraai uit :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vraag, maar een pain in the ass om die met je vinger te bedienen :)

Kan je niet beter zo'n soort picker gebruiken: http://colorschemedesigner.com/

edit:

Of je kijkt even hier: http://www.jquery4u.com/p...kers-plugin/#.UAVzvc3ibsY

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 17-07-2012 16:17 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1