Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 09:58
Ik heb zoals wellicht meer tweakers zojuist de preview van office 2013 geïnstalleerd.

ik ben erg benieuwd naar de reacties.
mijn eigen:
ik ben zeer zeer gecharmeerd van diverse interface items. het werkt snel, en ziet er goed uit.
ik mis alleen heel erg het "black office theme" wit is ook maar zo wit :)

wat ik heel erg mooi vind is de typesnelheid van word en outlook. de cursor glijd over je scherm ipv met elke letter te verspringen. dat is erg mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
Voor de geinteresseerden, downloaden kan hier: http://www.microsoft.com/office/preview/en

Wat achtergrond is trouwens hier te vinden: http://www.microsoft.com/.../Jul12/07-16OfficePR.aspx

en natuurlijk hier: nieuws: Microsoft geeft previewversie Office 2013 vrij

Heb er zelf nog geen tijd voor gehad maar wil hem binnenkort wel eens gaan installeren.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Office start niet meer bij mij er nergens staan de-install tools ? :(

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Je kunt hem niet gewoon verwijderen via het configuratiescherm? Of het installatiemedium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem sinds gisteren en ben eigenlijk zeer tevreden. Het is wel heel erg wit allemaal maar puur op Word gericht bijvoorbeeld vind ik hem wel prettig werken. Ook de Spellingcheck is een stuk beter dan in 2010 ( handig bij het schrijven van een scriptie ).

Weet iemand hoe je kan zorgen dat als je een document opent hij meteen gaat naar de typmodus ipv dat je hem eerst alleen als een soort PDF kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
Ik heb WIndows 8 in een KVM omgeving draaien (draait OK trouwens) en heb gisteren na het artikel gelezen te hebben meteen Office 2013 geïnstalleerd en ik moet zeggen dat dit de eerste Office versie is waar ik, als niet windows user, in een keer mee kon werken zonder dat ik op m'n hoofd moest krabben van "hoe zit dit?".

De user interface is in mijn ogen een heel stuk vriendelijke en makkelijker voor een "beginnend" gebruiker en ik ben ook zeer gecharmeerd van de PDF mogelijkheden in Word.

Ook vind ik Powerpoint veel beter werken dan de laatste versie van PowerPoint waar ik mee gewerkt heb (2003) en ook Excel is verbeterd, en veel sneller geworden.

Dit was de ENIGE keer dat ik pijn in m'n hart had dat Office er niet is voor mijn OS van keuze: Ubuntu. Ik hoop dat Microsoft ooit nog een keer een versie van Office gaat porten naar GNU/Linux. Ik weet dat er Open/Libre Office is maar in een zakelijke omgeving werkt MS Office in vele dingen nét even wat beter. En dat is jammer maar niet te vermijden als heel de wereld (gechargeerd) met MS Office werkt.

Nu maar hopen dat de final versie van Office 2013 ook nog zo goed werkt. In mijn ervaring heeft MS er een handje van om het net daarvoor te verpesten (Windows 7 dev-builds werkten bij mij altijd veel beter/sneller dan de RTM versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:08:
Weet iemand hoe je kan zorgen dat als je een document opent hij meteen gaat naar de typmodus ipv dat je hem eerst alleen als een soort PDF kan zien?
Dat is de leesindeling, in 2003 zit dat onder EXTRA, OPTIES, tabblad ALGEMEEN.Vink STARTEN IN LEESINDELING TOESTAAN uit. Ik heb even geen nieuwere versie bij de hand om te bekijken waar het daar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-07 21:22

Koenvh

Hier tekenen: ______

Rupie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Dat is de leesindeling, in 2003 zit dat onder EXTRA, OPTIES, tabblad ALGEMEEN.Vink STARTEN IN LEESINDELING TOESTAAN uit. Ik heb even geen nieuwere versie bij de hand om te bekijken waar het daar zit
Haha, dat brengt mij bij een puntje van kritiek:
Ik gebruik Office 2013 als enige officeversie (was te lui om naar de kast te lopen en 2010 die ik nog over heb erop te zetten), en ik vind het wel erg schreeuwerig met al die hoofdletters. IK VIND HET NOGAL OVERDREVEN. Installatie vond ik trouwens wel erg makkelijk. Ook fijn dat het FILE menu nu volledig scherm is. Bij Word is het wel jammer dat je eerst de opmaak moet kiezen, maarja, dat duurt ook niet al te lang.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-07 12:03
Nou dat compleet witte scherm vind ik maar niets.
Ik vind het vooral lastig in bijv. Outlook om onderscheid te maken tussen de emailtjes.
Door het witte zie je het onderscheid niet goed.

Met andere woorden ik wil andere kleuren kunnen kiezen. Zoals bijvoorbeeld Zwart met groene letters :)
Daarnaast werkt het niet fijn als je 's nachts werkzaamheden moet uitvoeren, waarbij de verlichting niet helemaal optimaal is. Dan staar je naar een fel wit scherm |:(

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Meekoh schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:24:
Nou dat compleet witte scherm vind ik maar niets.
Ik vind het vooral lastig in bijv. Outlook om onderscheid te maken tussen de emailtjes.
Door het witte zie je het onderscheid niet goed.

Met andere woorden ik wil andere kleuren kunnen kiezen. Zoals bijvoorbeeld Zwart met groene letters :)
Daarnaast werkt het niet fijn als je 's nachts werkzaamheden moet uitvoeren, waarbij de verlichting niet helemaal optimaal is. Dan staar je naar een fel wit scherm |:(
Mee eens, niet geweldig voor 's nachts... Zal ergens aan te passen moeten zijn..

[ Voor 4% gewijzigd door Koenvh op 18-07-2012 10:28 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:19:
[...]

Had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenvh.nl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:25:
[...]

Mee eens, niet geweldig voor 's nachts... Zal ergens aan te passen moeten zijn..
Het enige wat je aan kan passen is de achtergrond in de bovenhoek :P Is het enige wat het wit breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:00
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:44:
[...]

Het enige wat je aan kan passen is de achtergrond in de bovenhoek :P Is het enige wat het wit breekt.
even offtopic, maar je had ook je bericht kunnen wijzigen. Ik weet niet hoe 't hier zit met dubbelposten maar de andere fora waar ik zit word dat niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:12

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb nu .... als tussen onderbreking staan in de mails.
En ik gebruik de Folders look. Dan krijgt de mail indeling in het scherm links wat meer kleur.

Maar nog wat meer kleur had wel gemogen van mij.
Tot nu toe werkt hij prima en snel.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:10
Ik heb hem gisteren getest. Office wordt nog in de classic desktop geopend ipv goede Windows 8 integratie. Vind ik erg slecht. De caps in de menu's is duidelijk maar wat mij betreft wat schreeuwerig. Het is ook allemaal erg licht en niet prettig voor de ogen. Ik denk dat ze nog heel wat aan de interface mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

DarkSide schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:07:
Ik heb nu .... als tussen onderbreking staan in de mails.
En ik gebruik de Folders look. Dan krijgt de mail indeling in het scherm links wat meer kleur.

Maar nog wat meer kleur had wel gemogen van mij.
Tot nu toe werkt hij prima en snel.
Prima en snel hebben bij mij Office 2003, 2007, 2010 en 2013 gewerkt... Dus dat is het probleem niet.
Jammer dat alles zo geïntegreerd met SkyDrive is (en ook geen optie voor Dropbox, Drive o.i.d.), ik hoef niet alles in de cloud van Microsoft..

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Koenvh.nl schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:17:
[...]

Prima en snel hebben bij mij Office 2003, 2007, 2010 en 2013 gewerkt... Dus dat is het probleem niet.
Jammer dat alles zo geïntegreerd met SkyDrive is (en ook geen optie voor Dropbox, Drive o.i.d.), ik hoef niet alles in de cloud van Microsoft..
Gewoon save as. En dan browse naar dropbox locatie op PC.

Zou opzich mooi zijn als er later add-ons komen waardoor je dropbox of google drive als locatie kunt toevoegen.

Verder hoop ik dat Google zijn EAS versie gaat updaten en outlook 2013 gaat ondersteunen.
Je kunt nu rechtstreeks een EAS account opzetten voor mail, calender en contacs syncrhonisatie.
Alleen schijnt gmail nog op versie 12 te zitten en Outlook 2013 op versie 14.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb m'n eerste bugje al gevonden: als ik meerdere plaatjes in een Word document sleep dan wordt het niet onder elkaar geplaatst maar bovenop elkaar.

Ik had gedacht dat ze verder niets meer aan de engine zouden veranderen maar alleen nog de gui eromheen maar blijkbaar toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hmm strange. Volgens mij niets veranderd. Maar als ik nu een reply doe van een mail.
Wordt er weer een 2e venster geopend. ipv in het originele venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 09:58
ik moet zeggen dat ik de inscreen reactiemogelijkheid van outlook wel slim verzonnen vind.

wat ik negatief vind aan outlook:

zoals al genoemd kleur. ik wil mijn zwarte thema terug :)
persoon bovenaan ipv onderwerp. (aangepast in view ondertussen)
eerste regel uit email in maillijst. dit vergroot 1 record en daardoor minder mail op de pagina. (dit zit onder message preview kwam ik net achter)
tekstgrootte standaard erg groot.
die laatste blijft, ik heb net wat zittens pelen, maar ik krijg nergens mijn instellingen zo lekker als in 2010.
daar zie je gewoon in 1 keer meer email.

[ Voor 26% gewijzigd door sirono op 19-07-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Nette Office versie hoor. Ik vind het wel erg minimalistisch voor mijn smaak maar het werkt wel. Is het iemand anders ook opgevallen dat de cursor anders reageert tijdens het typen in Word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
sirono schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:52:
tekstgrootte standaard erg groot.
die laatste blijft, ik heb net wat zittens pelen, maar ik krijg nergens mijn instellingen zo lekker als in 2010.
daar zie je gewoon in 1 keer meer email.
Bedoel je in je berichtenlijst?
Deze kun je veranderen door een nieuwe "Conditional Formatting" regel aan te maken zonder enige "Conditions" en dan de Font settings op smaller zetten.
View-> View Settings-> Conditional Formatting...

Zie verder ook;
http://www.howto-outlook....look2013newandchanged.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-07 01:27
Tot nu toe een paar dingetjes die me opvielen.

Outlook == wennen. Misschien gaat het nog mooi worden maar voor nu is het wennen.

Word == Starten en dan template selecteren ? heb ik geen zin in. Wanneer ik word start wil ik beginnen met typen nu moet ik eerst een template selecteren. Misschien ene optie voor een standaard template ?

Office filmpje: LOL meer heb ik niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
hhoekstra schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:07:

Word == Starten en dan template selecteren ? heb ik geen zin in. Wanneer ik word start wil ik beginnen met typen nu moet ik eerst een template selecteren. Misschien ene optie voor een standaard template ?
Maak je eigen Word shortcut met de /w switch.
winword.exe /w
(let op de spatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Vind de welcome back functie van Word ook mooi.
Je bent bezig een groot document te lezen. Zit ergens op pagina 22 van 50.
Sluit word gewoon af. En de volgende keer als je het document opent.
Krijg je een welcome back melding en kan je gewoon verder waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
welcome back functie ? hoe werkt die precies. Krijg het niet voorelkaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
hhoekstra schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:07:

Roady81 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:23:
[...]

Maak je eigen Word shortcut met de /w switch.
winword.exe /w
(let op de spatie)
Je kunt gewoon in de Options het vinkje weghalen bij de setting "Show the start screen when this application starts". Makkelijk zat toch? :P

Ik vind het tot dusver qua uiterlijk een verbetering ten opzichte van 2010. Skydrive integratie is erg nuttig. Voor de rest niet al te veel nieuws onder de zon, maar gewoon weer een stukje evolutie in plaats van revolutie :P. Ze zitten natuurlijk ook een beetje in een "damned if you, damned if you don't" situatie. Alles onder de schop nemen zullen de massa's doorsnee gebruikers niet leuk vinden, terwijl de tech liefhebbers/vooruitstrevende nerds/Microsoft geeks natuurlijk meer nieuwe dingen en vooruitgang willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:39
Ziet er erg goed uit, en werkt ook prima.
Heb het idee dat zowel Word als Excel sneller zijn als hun 2010 versie.

Wel jammer dat ik met outlook geen connectie meer kan maken met exchange 2003...
Zou betekenen dat zowel mijn tablet als telefoon, beide draaiend op Android, betere ondersteuning bieden dan Microsoft's eigen mailprogramma, toch raar.
Hopelijk dit jaar toch nog over op nieuwe server + nieuwe Exchange, is dat probleem (voor mij) ook opgelost.
Vraag me wel af waarom ze deze keuze gemaakt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Propane schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:15:
Je kunt gewoon in de Options het vinkje weghalen bij de setting "Show the start screen when this application starts". Makkelijk zat toch? :P
Zeker, ik had op moment van schrijven geen toegang tot mijn Office 2013 omgeving, maar wist dat de switch ook moest werken :D (en ik had eigenlijk verwacht dat als er een optie voor was in het optiescherm hhoekstra het wel gevonden zou hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Schumaster schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:20:
Wel jammer dat ik met outlook geen connectie meer kan maken met exchange 2003...
Zou betekenen dat zowel mijn tablet als telefoon, beide draaiend op Android, betere ondersteuning bieden dan Microsoft's eigen mailprogramma, toch raar.

Vraag me wel af waarom ze deze keuze gemaakt hebben...
Onder andere omdat Exchange 2003 mainstream support al lang voorbij is en extended support ook al bijna ten einde is;
http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh145599.aspx

Verder is de manier waarop Outlook verbinding maakt met Exchange en welke features het levert compleet anders als dat van een mobiele telefoon. Door de grote verschillen tussen Exchange 2003 en Exchange 2007 kon er ook een heleboel legacy code verwijderd worden wat weer meer mogelijkheden boodt voor andere features en verbeteringen.

Ook klopt het wanneer je het vergelijkt met vorige Outlook upgrades;
Outlook 2010 ondersteunt geen Exchange 2000 en Outlook 2007 ondersteunt geen Exchange 5.5.
Je kan er redelijk zeker van zijn dat Outlook 16 (2016?) geen ondersteuning meer biedt voor Exchange 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hhoekstra schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:47:
welcome back functie ? hoe werkt die precies. Krijg het niet voorelkaar hier
Volgens mij heb ik niets ingesteld.
Maar als ik een word document open. En ergens gewoon op het kruisje druk om Word af te sluiten.
Krijg ik een welcome back pop-up te zien de volgende keer dat ik dat document open.
dit geldt voor alle documenten

Dit verschijnt aan de rechterkant van het document (een soort bookmark) waarmee ik meteen naar de pagina kan gaan waar ik was gebleven.
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3094/welcomebackt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Hoe komt het dat het Office 2013 en Visual Studio 2012 is? Aangezien beide nog moeten uitkomen zou Visual Studio ook makkelijk 2013 kunnen heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Net als Office 2007 en VS2008 zo goed op elkaar waren afgestemd qua naam?
Of VS2005 en Office 2003?

Het zijn verschillende product groups binnen Microsoft en die hebben vooralsnog hun eigen releasecycles, al zie je dat dat steeds meer naar elkaar toe groeit.
UI design is al grotendeels overeenkomstig bijvoorbeeld - inclusief de cAPSLOCK fout in de hoofdmenus ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Even een kleine opmerking, Office 2013 en Exchange 2003 is een no-go.

Mocht je willen testen, gebruik dan Office 365 via wave 15 of pak een test server/vm met minimaal Exchange 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:48
Is er iemand die een idee heeft hoe de 'vertraging' van de tekstcursor in (in ieder geval) Word is uit te zetten. Doordat de cursor, en dit is met name zichtbaar met selecteren, in een vloeiende beweging naar de volgende letter of het volgend woord gaat lijkt het alsof dit soms vertraagd is. Ik heb niet kunnen vinden of dit uit kan, maar het is wel wat vervelend als je snel wil werken.

Verder ziet het er tot nu toe allemaal goed uit, ik hoop alleen dat ze de de tabs weer bijwerken naar 1 hoofdletter+kleine letters, alles in hoofdletters ziet er nu zo schreeuwerig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het kan wel. Ergens in de opties staat iets over geanimeerde cursors. Waar precies kan ik helaas nu niet checken (mobiel), dus dit helpt waarschijnlijk niet geweldig veel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hoe uninstalleer je deze preview?

Ik heb dit gedaan:
Office 365 Home Premium: Go to www.office.com/myaccount and then, in the Current PC Installs section, click deactivate. Then, to remove Office entirely, go to your PC’s Control Panel and uninstall it.
Maar dan mag ik hem nog steeds niet uninstalleren via het control panel. Enige andere tip die ik heb kunnen vinden is dit:
Follow the steps mentioned below to manually remove Office 365 home preview traces completely and check if that helps:
Disclaimer: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.
1. Remove the published component registration for C2R
a. Locate the package folder by looking at: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Office\15.0\ClickToRun -> PackageFolder
b. Delete the C2RManifest*.xml files from <PackageFolder>\root\Integration.
c. Run the integrator with the /U command from elevated cmd:
<PackageFolder>\root\Integration\integrator.exe /U
2. Remove scheduled tasks from elevated cmd:
a.schtasks.exe /delete /tn "FF_INTEGRATEDstreamSchedule"
b.schtasks.exe /delete /tn "FF_INTEGRATEDUPDATEDETECTION"
c.schtasks.exe /delete /tn "FF_INTEGRATEDOffice 15 Subscription Heartbeat"
3. Close down any Office apps and shutdown/kill any of the following C2R processes from Task Manager:
a.integratedoffice.exe
b.appvshnotify.exe
c.integrator.exe
d.firstrun.exe
e.setup*.exe
4. Remove the Office Service from elevated cmd:
a. sc delete OfficeSvc
5. Delete the Office files by removing the following files/directories:
a."%ProgramFiles%\Microsoft Office 15"
b."%ProgramData%\Microsoft\ClickToRun"
c."%ProgramData%\Microsoft\office\FFPackageLocker"
Note: If there is a lock on any of these files or directories that prevents deletion, rebooting the machine and trying again should remove any stragglers.
6. Delete the Office regkeys by removing these nodes:
a. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\15.0\ClickToRun
b.HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Microsoft Office 15 - ProfessionalRetail - en-us
Note: Depending on your SKU or language, you may need to delete a similar, but differently named key by changing "ProfessionalRetail" to your SKU, and "en-us" to your language
c. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\AppV
7. Delete the start menu shortcuts:
a. "%ALLUSERSPROFILE%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Microsoft Office\Microsoft Office 15 Tools"
b. "%ALLUSERSPROFILE%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Microsoft Office"
c. "%ALLUSERSPROFILE%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\SharePoint"
Note: If there are other Office products installed on the machine, you will need to go one level deeper than the above and delete the individual shortcuts with "15" in the names so as to not delete the shortcuts for the other Office products.
8. Uninstall the "Microsoft Office Habanero Local Components" from elevated cmd:
a. If running x86 Office on an x64 OS:
MsiExec.exe /X{50150000-008F-0000-1000-0000000FF1CE}
b. If running x86 Office on an x86 OS:
MsiExec.exe /X{50150000-007E-0000-0000-0000000FF1CE}
c. If running x64 Office on an x64 OS:
MsiExec.exe /X{50150000-008C-0000-1000-0000000FF1CE}
9. Uninstall the Microsoft Office Habanero Supplemental Local Components:
MsiExec.exe /X{00150000-008C-0000-0000-0000000FF1CE}
Maar dit moet toch eenvoudiger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enkele dagen getest met office 2013 en het bevalt me prima.

Wel kan ik sommige zaken niet aanpassen zoals ik het wil. Misschien dat iemand het wel weet.

Outlook 2013

1) Kleur instellen per email account:
Ik heb momenteel +20 email accounts staan. Hiervan zou ik de +- 5 eerste een verschillende kleur willen geven en dan de andere allemaal in de "default" kleur. Dit zodat ik vanop afstand zie van welke account ze komen (Gebruik "k9 mail" op android en die geeft mooie kleurtjes alsook mijn oude "Windows live mail")

2) Alle berichten [gesorteerd datum, vetgedrukt ongelezen ...]
Ik kan wel individueel mijn inboxen toevoegen aan favorieten maar ik zou graag 1 inbox hebben met daar alle berichten in (met kleur zie (1))

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
@Seghers
Zijn dit POP3 accounts? Dan kun je je accounts configureren dat ze allemaal naar de Inbox van je standard pst bezorgen. Vervolgens kun je met Conditional Formatting (wat vroeger Automatic Formatting was) de kleur veranderen op basis van welk account de mail kwam.

Zie ook; http://www.howto-outlook.com/howto/sortmail.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Heeft iemand al uitgevonden of en hoe die lelijke witte look weer wat meer kleur gegeven kan worden zoals bijv 2010? Wordt voor mij skippen deze versie als dat niet mogelijk is. Microsoft gaat mij namelijk niet dwingen half blind te worden met al dat wit.

• Roady81
@Darth Malak
Aan het uiterlijk wordt nog hard gewerkt. Het Office Team is er op de hoogte van dat de voornamelijk witte interface niet voor iedereen ideaal is. In deze Preview Release gaat het voornamelijk om de nieuwe/gewijzigde/verwijderde functionaliteit.

Je kan uiteraard wel feedback geven op het huidige uiterlijk via de Send a Smile/Frown functie in de rechter bovenhoek van nagenoeg iedere Office 2013 Preview applicatie.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ja precies, dat heb ik ook gedaan :) Maar ff geduld hebben dan...

Verwijderd

Ik heb het een tijdje bekeken en zie toch nog wel wat foutjes. Goed, die zullen er nog wel uitgehaald worden neem ik aan. Het moet allemaal weer aansluiten op hun andere software en dat doet het wel denk ik zo, vooral qua interface.

Vernieuwend vind ik Office 2013 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb net Windows 8 geinstalleerd en ook de preview van Office 2013. Nu heb ik mijn backups weer terug gezet, maar als ik op een mail wil reageren krijg ik de volgende melding:

The attempted operation failed. An object could not be found.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

EDIT: Nevermind, Outlook opnieuw opstarten verholp het probleem al 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door LaZZ op 24-08-2012 13:29 ]

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 13:00

Martinspire

Awesomeness

Ik heb eigenlijk weinig problemen met deze versie. Zitten een hoop zaken in die me wel bevallen, maar ik heb toch nog 2 problemen ermee:

1. Compatibility van Outlook 2013 met Exchange 2003. Die is er niet, waardoor ik nog Outlook 2003 nodig heb om de werkmail te gebruiken. Ook in de mail-app van Windows 8 werkt ie niet

2. Crashhappy of bij vlagen blijft ie even hangen. Ik vraag me af of het te maken heeft met de connectiviteit (skydrive, online opslag e.d.) dat ie daarom wel eens blijft hangen als ik bij File of bij Open zit, maar ik word er niet blij van. Nou raak ik niet veel dingen kwijt in mn documenten, maar er blijft er nog wel eens dikwijls een venster hangen die vervolgens ervoor zorgt dat ik Word opnieuw moet opstarten. Ook vind ik sommige acties nog wel erg traag, dus hoop dat er nog wat performance en stabiliteitsverbeteringen aankomen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Office 2013 loopt bij mij goed, in het kader van Windows 8 deze versie ook maar geinstalleerd werkt heerlijk voor school, door met de intergratie van SkyDrive, soms loopt die nu en dan wel vast. Maar ja wat wil je ook met een Celeron D 3.06Ghz en 1.5 GB geheugen..m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 19:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik werk nu ook een tijdje met Office 2013 (met name Word, Excel en Outlook) en het bevalt me wel eigenlijk. Het enige waar ik niet uitkom is het volgende: ik wil graag mijn Google Calendar syncen met m'n Outlook calendar, maar ik kan nergens vinden hoe dat moet. Vroegâh (met Outlook 2010) gebruikte ik Google Calendar Sync, maar dat werkt niet meer.
Een agenda van Blackboard (subscription) is wel makkelijk toe te voegen. Iemand een idee hoe dat voor Google Calendar moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zijn er eigenlijk al ervaringen met de nieuwe RTM versie van Office 2013? En hoe zijn de vergelijkingen met de preview? Vraag me af of er nog wat grote verschillen zijn namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

SayWhatAgain! schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:10:
Ik werk nu ook een tijdje met Office 2013 (met name Word, Excel en Outlook) en het bevalt me wel eigenlijk. Het enige waar ik niet uitkom is het volgende: ik wil graag mijn Google Calendar syncen met m'n Outlook calendar, maar ik kan nergens vinden hoe dat moet. Vroegâh (met Outlook 2010) gebruikte ik Google Calendar Sync, maar dat werkt niet meer.
Een agenda van Blackboard (subscription) is wel makkelijk toe te voegen. Iemand een idee hoe dat voor Google Calendar moet?
Volgens mij werkt de tool Google calendar sync nog wel. Maar ik heb ook exchange gekoppeld. En ik kan niet kiezen welke agenda ik wil syncen,

Het jammere is, dat Google tegenwoordig Active Sync exchange ondersteund.
En dat Outlook 2013 dat ook kan. Echter gebruikt MS een nieuwere versie.
Hierdoor krijg je dus geen agenda items te zien.
Je kan wel een ICS importeren. Maar dat is dan read only. Erg vervelend inderdaad.

Draai het nu op win8. En de basis mail client in win8 kan het weer wel.
Dus als ik snel iets moet toevoegen aan mijn agenda, en geen zin heb om dat op de tablet/telefoon te doen. Dan doe ik dat in de basis app van win8.
En even later staat het ook in de ICS van Outlook 2013.

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Is het aan te raden de 2013 RTM te installeren? Want het duurt nog best lang voor hij officieel uit is? Win 8 verder, draai nu office 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt RTM prima installeren, er is een 60 dagen trial beschikbaar.
http://technet.microsoft.com/en-US/evalcenter/jj192782.aspx

Daaruit kun je opmaken dat binnen die 60 dagen er wel een officiele key te verkrijgen zal zijn via de winkel.

Enige punt van aandacht is wel dat er een bug in Hotmail Connector Exchange Active Sync zit, verwacht is dat deze met de patchronde van december wordt gefikst.
Bug is dat slechts 7 bestaande contact personen meekomen (wanneer je er via contacts.live.com eentje wijzigt wordt deze wel in Outlook bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:28:

Daaruit kun je opmaken dat binnen die 60 dagen er wel een officiele key te verkrijgen zal zijn via de winkel.

Enige punt van aandacht is wel dat er een bug in Hotmail Connector zit, verwacht is dat deze met de patchronde van december wordt gefikst.
Bug is dat slechts 7 bestaande contact personen meekomen (wanneer je er via contacts.live.com eentje wijzigt wordt deze wel in Outlook bijgewerkt.
Het schijnt dat je voor een outlook.com account geen hotmail connector nodig hebt, door hem gewoon als exchange toe te voegen.

Vind zo snel effe geen bron meer, maar je hebt het niet meer nodig (al weet ik niet of het met hotmail.com of live.com adressen ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:28:

Enige punt van aandacht is wel dat er een bug in Hotmail Connector zit, verwacht is dat deze met de patchronde van december wordt gefikst.
Super, visio heeft ook een trial zag ik, mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 01:18:
[...]

Het schijnt dat je voor een outlook.com account geen hotmail connector nodig hebt, door hem gewoon als exchange toe te voegen.
Oude gewoonte om em zo te noemen... ;)
De Exchange Active Sync dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer je Office 2013 als open license kunt kopen? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik gebruik nu al enige tijd de RTM, en aan het witte van Outlook is te wennen, maar waarom Microsoft heeft besloten om de functionaliteit van de Calendar zodanig te beperken dat het bijna niet meer bruikbaar is ontgaat me een beetje;

Je kan de Calendar aanzetten, maar je ziet alleen maar de appointments van de huidige dag. Niet zoals in bijvoorbeeld Outlook 2010 die van de hele maand.

Genoeg klachten daar al over;
Outlook 2013 To-Do Bar Appointments with only one Day????

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37
Ik was altijd gewend om een custom install te doen, waarbij ik alleen de applicaties installeer die ik daadwerkelijk gebruik. Access zal ik bijvoorbeeld nooit gebruiken, en dat vind ik dus ook zonde van de beperkte ruimte op mijn SSD. Maar volgens mij kan ik in Office 2013 (in ieder geval in de preview) geen custom installatie meer doen. Is dat in de RTM anders?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de RTM kun je prima aangeven wat je wel/niet wil installeren.
Download de trial maar, kun je het zelf testen (al dan niet in een VM).
Trial kun je later prima omzetten naar een volledige versie, door je key in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:11:
Bij de RTM kun je prima aangeven wat je wel/niet wil installeren.
Download de trial maar, kun je het zelf testen (al dan niet in een VM).
Trial kun je later prima omzetten naar een volledige versie, door je key in te vullen.
Ik wil straks zo'n Home Premium abonnement gaan nemen. Gaat die vlieger dan ook op? Want dan krijg je geen keys toch?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
En een kleine kick, want ik heb inmiddels zelf antwoord op deze vraag. Ik heb nu een Microsoft Office 365 Home Premium account waarbij ik dus 5x Office mag installeren. En, helaas helaas, het lijkt erop dat dit geen custom installatie kan zijn. Ik krijg nu dus alle applicaties die ik niet gebruik er gratis bij. Dat is wel een beetje zonde van de ruimte op mijn SSD. Mocht iemand een idee hebben hoe ik dit op kan lossen, dan hoor ik het graag!

omniscale.nl

Pagina: 1