[ASP.NET] Redirecten van URL via web.config

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Op mijn werk heb ik de nieuwe versie van onze website gemaakt. Betreft een .Net 4 applicatie.
Nu bestaan er nog een aantal oude links op het internet, die naar een pagina van de oude versie verwijzen. Dat adres bestaat echter niet meer. Kan ik dat oplossen door die URL te redirecten (of rewriten, hoe dat ook heet) via de web.config?

Dit is zeg maar het probleem:

Onze website heeft als adres: www.onzewebsite.nl
Op het internet bestaan links die verwijzen naar www.onzewebsite.nl/subsectie
Dat adres willen we laten verwijzen naar gewoon de hoofdpagina.

Iemand die kan zeggen welke code ik dan moet toevoegen aan de web.config? Ik heb zitten googlen, maar ik ben hier te weinig in thuis om er uit te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Je host neem ik aan in IIS. Installeer dan de UrlRewrite module. Hiermee kun je dit soort dingen perfect configureren. De UrlRewrite module slaat zijn instellingen op in de web.config van je applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggle
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-03-2021
Thanks voor je antwoord!

Heb even gegoogled en dat is gewoon een gratis standaard download van Microsoft?
Onze website wordt gehost bij een hostingpartij dus ik denk niet dat ik dat zelf dan kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Heb je geen websitepanel oid waar je dit kunt instellen? En anders moet je gewoon contact opnemen met je hosting provider, deze kunnen dit soort dingen vast prima voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

zulke redirects kun je via je global.asax of web.config doen:

http://blog.dotnettechy.c...ting-in-aspnet-using.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49

Foamy

Fulltime prutser

Makkelijkste manier is door het gebruik van IIS Manager. Dit word door veel MS hosters gewoon ondersteund. Kwestie van op je eigen PC installeren en gaan met die banaan. Zaken als een url rewrite module kun je daar gewoon mee aanspreken en instellen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-06 20:46
Of je stelt een redirect in aan de hand van een 404 error:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="On">
            <error statusCode="404" redirect="/" />
        </customErrors>
    </system.web>
</configuration>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Anders voldoet een default.aspx met een 'Response.Redirect("http://url.com")' in het Load event ook wel :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:45
Wikipedia: List of HTTP status codes
Ik denk dat een 410 Gone beter past in deze situatie:
Wikipedia: List of HTTP status codes:
410 Gone
Indicates that the resource requested is no longer available and will not be available again. Clients such as search engines should remove the resource from their indices.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
Barleone schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:37:

[...]
Ik maak uit de verwoording van de TS eerder op dat het een 301 Moved Permanently moet zijn, aangezien er een nieuwe versie van de content beschikbaar is op een ander adres en alleen de huidige versie voorgoed verdwenen is ...

Mocht de TS geen modules in IIS kunnen installeren, dan kan altijd nog van ASP.NET Routing gebruik gemaakt worden om bepaalde URLs naar een HttpHandler door te sluizen die de correcte 301 response terug geeft. (Zou nog steeds vrij simpel moeten zijn om in elkaar te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Barleone schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:37:

[...]
Nah, een 417 418 is het beste.

@Hieronder, ik bedoelde 418, en het was een grapje. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Grijze Vos op 27-07-2012 13:43 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 20:45
R4gnax schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:34:
[...]

Ik maak uit de verwoording van de TS eerder op dat het een 301 Moved Permanently moet zijn, aangezien er een nieuwe versie van de content beschikbaar is op een ander adres en alleen de huidige versie voorgoed verdwenen is ...

Mocht de TS geen modules in IIS kunnen installeren, dan kan altijd nog van ASP.NET Routing gebruik gemaakt worden om bepaalde URLs naar een HttpHandler door te sluizen die de correcte 301 response terug geeft. (Zou nog steeds vrij simpel moeten zijn om in elkaar te zetten.)
Een 301 moved permanently van een subsectie naar de homepage? Lijkt me niet. Een redirect voor de gebruikersvriendelijkheid kan ik inkomen, maar dat is technisch niet correct.

Als een website voorheen op www.example.com/website/ de homepage had staan mag inderdaad wel een 301 gebruiken. Simpelweg omdat dat betekent dat /website en de homepage gewoon hetzelfde zijn.
Grijze Vos schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:30:
[...]
Nah, een 417 is het beste.
Dat gaat over een EXPECT headerfield. Ik ben niet genoeg thuis in deze materie, maar als ik het zo lees lijkt me dit niet de juiste statuscode.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1