Toon posts:

Netwerkverbinding onbetrouwbaar, maar waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik ben sinds een tijdje verhuist naar een groot studentencomplex. Daar hebben ze een heel groot switch based netwerk. Dat is heel duidelijk te zien aan de gigantische hoeveelheden ARP broadcasts. Ik heb mijn PC direct aan dat netwerk hangen, zonder router.

Wat me opvalt is dat, hoewel de netwerkverbinding erg snel is, hij niet erg betrouwbaar is. Als ik mijn PC net opgestart heb, en ik open een URL in chrome, dan is hij eventjes bezig maar laat hij vervolgens gewoon een witte pagina zien. Ik moet dezelfde URL meerdere keren invullen, voordat de pagina getoond word. Verder gebeurd het relatief vaak dat de pagina niet goed getoond word. Bijvoorbeeld de helft van alle images missen of de stylesheets zijn afwezig.

Ik heb zelf een vermoeden dat dit komt door alle noise binnen het netwerk, maar ik begrijp niet goed waarom dit pricies fout gaat. Heeft iemand een verklaring en een oplossing?

Bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met dieper uit te zoeken wat mis gaat.

Als je zegt dat de verbinding snel is, geeft het aan dat bandbreedte OK is en waarschijnlijk ook geen packetloss. Als web browsen brak is wijst dat ofwel op packetloss (niet aan de orde zo blijkt) of DNS-problemen.

Check dus DNS performance, in geval van twijfel testen met andere DNS server (bijv Google's 8.8.4.4). Als dat het niet is verder zoeken met ping, traceroute en dergelijke tot je vindt waar het exact fout gaat.

Oslik blyat! Oslik!