Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een (HTTP) server aan het samenstellen en heb de volgende lijst gemaakt:
- Moederbord: EVGA Classified SR-X (specs);
- Processor: Intel Xeon E5-2620 (specs);
- Videokaart: XFX ATI Radeon HD-545X-ZCH2 (specs);
- Harde schijf: Western Digital WD7500AALX (specs);
- Werkgeheugen: (8×) Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00 (specs);
- Voeding: Thermaltake Smart M450W (specs);
- Behuizing: Lian Li PC-90 (specs);
- CPU ventilator: Intel RTS2011AC BXRTS2011AC (specs).

Nu is mijn vraag of iemand mij zou kunnen vertellen of dit allemaal met elkaar compatible is, ik wil namelijk niet de verkeerde onderdelen kopen want sommige zijn erg duur! Tevens vraag ik mij ook af of dit systeem Linux (Ubuntu) kan draaien.

M.v.g., Aram. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Dual socket moederbord? Laten we eens beginnen met wat je met de server wilt gaan doen.

Hier kun je een goed begin maken: DAA beleid

[ Voor 28% gewijzigd door jaapsander op 17-07-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hebben we het hier over een statische website servertje of eentje die een community met duizenden bezoekers per dag moet aankunnen?

P.S.
Waarom zo'n dure behuizing?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dual socket moederbord? Laten we eens beginnen met wat je met de server wilt gaan doen.

Hier kun je een goed begin maken: DAA beleid
Het is een server bedoeld voor een webshop. Tevens heb ik specifiek deze hardware gekozen vanwege de uitbreidbaarheid.
Hebben we het hier over een statische website servertje of eentje die een community met duizenden bezoekers per dag moet aankunnen?

P.S.
Waarom zo'n dure behuizing?
De webshop is geschreven in PHP dus het zijn dynamische pagina's en ik verwacht geen duizenden bezoekers per dag. Met een beetje mazzel misschien duizend bezoekers per maand.

Ik heb die behuizing gekozen vanwege de goeie airflow en uitbreidbaarheid (HDD bays).

Ik had dit bericht echter geplaatst om er achter te komen of alle hardware wel compatible is (volgens mij wel, deze post is dus alleen voor de zekerheid). Zodat ik alle kabels heb en dat alle slots die gevuld moeten zijn ook gevuld zijn.

P.S.
Sorry voor de wat late reactie. Ik zit de laatste tijd minder achter de computer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ca 1000 bezoekers per maand, dat zijn er ca 30 per dag, give or take.
Ik weet niet hoeveel je meende uit te willen geven, maar voor dat geld zou ik ergens een VPS huren. Stuk makkelijker, sneller en goedkoper - plus jij hoeft het beheer niet te doen. Daarnaast ook nog eens een gegarandeerde uptime etc, kortom: zakelijk een heel stuk interessanter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De prijs hiervan heb ik al berekend en is ongeveer €1700,- maar dat is geen probleem. En het beheer wil ik juist zelf doen omdat de server later ook voor andere dingen ingezet moet worden waar ik helaas niet verder op kan ingaan.
Ik hoopte echter op een antwoord als "Ja, dat kan prima." of "Nee, dat onderdeel is niet compatible met de rest." omdat ik alles al heb uitgezocht maar geen professionele ervaring heb met het bouwen van computers. Ik weet ongeveer wat compatible is met wat maar wou het graag van een expert horen. ;)

Edit:
En of dit ook Linux kan draaien, maar ik neem aan van wel. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Weet je zeker dat je dat moederbord wilt? Da's 1 gemaakt voor overclockers, echter kwam EVGA er later achter dat er geen unlocked Xeon's op de markt zijn (ouch). Je betaald dus premium voor iets waar je toch geen gebruik van gaat maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
M4gick schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:51:
Weet je zeker dat je dat moederbord wilt? Da's 1 gemaakt voor overclockers, echter kwam EVGA er later achter dat er geen unlocked Xeon's op de markt zijn (ouch). Je betaald dus premium voor iets waar je toch geen gebruik van gaat maken..
Ze gaan er van uit dat in de toekomst die er wel komen, maar je kan inderdaad een veel goedkoper mobo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet zeker dat ik dit moederbord wil en ik ben inderdaad niet van plan iets over te clocken. En dat de Xeon's locked zijn is een epic fail maar ik zit daar niet mee. :P
Als iemand een moederbord met dezelfde (of betere) specificaties weet voor een lagere prijs sta ik open voor suggesties. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:52
Dit is een van de goedkoopste dualsocket 2011 mobo's die ik kan vinden, hoewel ik niet weet of de specs helemaal goed zijn(vooral het ontbreken van sas kan een probleem vormen, hoewel er nog geen sas schijf in je parts list staat) .
http://www.serverdirect.e...rljtfenlvtkppokpbnev6stb2

[ Voor 18% gewijzigd door sjaakwortel op 19-07-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:28
My 2 cents:

Mobo: overdreven duur, ik zou kijken naar een veel simpeler moederbord met enkel socket en eventueel met dual netwerkcontroller. Geintegreerde videokaart zou ook wel handig zijn. Scheelt je weer een pcie slot.
Videokaart: weg dus
Harde schijf: retesnelle cpu, veel geheugen en dan een enkele standaard harde schijf? Als je dit als webshop wilt gaan gebruiken zou ik toch minimaal gaan kijken naar een raid opstelling.

Als je dit echt als bedrijfskritische server in wilt gaan zetten zou ik ook wat veiligheidsmaatregelen nemen. Een backup (liefst off-site) UPS voor je server en een stukje disaster recovery.

Of je doet wat the eagle zegt en host dit soort zaken extern. Ik weet niet wat je er nog meer bij wilt gaan doen maar zaken als een webshop zou ik lekker ergens anders hosten.
Pagina: 1