Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe fotocamera. Nu heb ik een oog op de volgende camera's maar weet echt niet meer welke ik moet nemen.

*Panasonic DMC-TZ30
*Sony Cybershot DSC HX9V
*Sony Cybershot DSC HX10V
*Sony Cybershot DSC HX20V

Vandaag in de winkel de panasonic DMC TZ30 in de hand gehad. Erg mooi toestel alleen vind de behuizing er niet al te stevig uitzien. Weet niet hoe dat bij de sony varianten is?

Welke raden jullie aan? Of eventueel een andere? Hij moet goed compact zijn en mooie foto's maken. Ga hem gebruiken volgende maand op het Sziget festival en wil dit jaar nog een verre reis maken.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ken toevallig beide camera's. De panasonic TZ serie is mijn eigen favoriet tussen je keuze. De HX20V en 10V zijn echt de concurrenten van de Panasonic, dus je lijstje is wel erg logisch.
Er is ook nog een TZ-25, die optisch en qua beeldkwaliteit nagenoeg hetzelfde is (maar 2MP minder en 4x optische zoom minder (tele) ). En hij moet het stellen zonder GPS.

Maar die TZ serie heeft gewoon erg fijne lenzen, die mooie scherpe beelden opleven en de output is ook niet overdreven verzadigd qua kleuren en qua contrast (hebben sommige compacts last van dat het teveel gepusht is).

De Pana filmt ook met mooi rustig beeld, die stabilisatie werkt goed tijdens filmen.

Al met al vind ik de Pana tz-30 de mooiste keuze van het stel.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten