Lion install disk maken zonder mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik heb dus een tijd geleden een backup gemaakt van een originele dvd van lion die ik bij het systeem kreeg. Cd's zijn tijdens verhuizing op kantoor kwijt geraakt (kan ze niet 1,2,3 vinden) maar heb de backup nog op een windows machine staan.

Dit is als .dmg bestand opgeslagen.

Nu heb ik GEEN mac installatie's tot mijn beschikking en moet ik dus vanuit windows een bootable dvd maken zodat ik mijn mac alsnog kan installeren...

Ik heb echter een 5 tal guides geprobeerd echter zonder succes tot dusver.

Wat heb ik:

64GB usb stick
lege dvd
windows 7 machine
lion install.dmg

Hoe kan ik nu een dvd maken of flashdrive zodat ik mijn mbp 13" kan gaan installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke guides heb je geprobeerd, wat was het resultaat (kreeg je een foutmelding? bootte de Mac niet?)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit eens :
http://support.apple.com/kb/HT4718

Zou ook handig zijn als je erbij vermeldt welk type mac het is , dus jaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Daedalus schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:59:
Welke guides heb je geprobeerd, wat was het resultaat (kreeg je een foutmelding? bootte de Mac niet?)
Poweriso / Magiciso krijg ik gewoon niet de dmg mee gebrand. Ik kom dus niet eens zover bij de installatie. Ik zou de usb flash drive eventueel kunnen formateren naar hfs+ maar ik weet niet hoe ik dit op mijn mac kan instellen.. er zit immers een nieuwe lege ssd in waar geen OS op staat... cmd+r lijkt geen disk util omhoog te werpen.

Ik kan de dmg wel gewoon uitpakken en ik krijg dan een 7-8tal bestanden waarvan een de naam heeft eindigend op .hfs.

Edit: heb zojuist transmac gedownload en daarmee lijkt het tot nu toe te werken. HIj is aan het branden. Zullen het zo zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Aapje! op 16-07-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Je hebt Lion legaal gehad/gekocht/gekregen? Ik zou serieus gewoon een bootable versie via torrent downloaden en die branden. Mocht een mod het niet eens zijn met mijn post: Ik snap nog steeds niet helemaal wat hier illegaal aan is als je Lion eerlijk gekocht hebt en je puur een nieuwe back-up download van iemand anders?Zolang we hier maar geen download locaties geven, lijkt me dit geen probleem toch. :Y)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Kan je niet gewoon Internet Recovery gebruiken?

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb geen mac en geen ervaring hiermee, maar een rondje zoeken levert mij tooltjes als dmg2iso of dmg2img op. Lijkt me ook logisch, en die image vervolgens op een DVD branden met een programma'tje als imgburn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de optie om internet recovery te starten? Wat je dan zou kunnen doen is
  • Start internet recovery
  • In het eerste setup scherm kies je voor disk utility
  • Koppel je externe hard disk aan met het DMG bestand
  • Kies ervoor om het DMG bestand te openen
  • Kies ervoor om het te branden op een nieuwe DVD
  • Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:13
Ik zou het knap vinden als je een DVD van Lion hebt gekregen bij je Mac. Deze hebben namelijk niet bestaan. Dus als jij hem wel zou hebben dan had je een zeer unieke DVD.
Ten tweede mocht je Snow Leopard bedoelen dan kan je daar de DVD niet van gebruiken op je Macbook. De DVD's die bij Mac's zaten waren alleen voor dat specifieke model.

Het makkelijkste is toch iemand met een Mac zoeken. Houd er wel rekening mee dat als je Lion gratis hebt gekregen wegens de upgrade actie, dit maar 1 licentie is en niet meerdere. Lion is (legaal gezien) alleen nog maar via het internet te installeren. Omdat die upgrade maar 1 licentie is die ook nog eens aan het serienummer van je iMac is gekoppeld je niet met het gebruikte AppleID kan installeren.

Mocht je Lion hebben gekocht in de Mac App store dan is het makkelijkst om Snow Leopard op je Macbook te installeren en vanaf daar kan je zonder problemen vanuit de Mac App Store deze weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in eerste proberen internet recovery te gebruiken, echter hangt dat af van het model welke je hebt of dat wel of niet lukt. In welke omgeving woon je? Ik kan je eventueel wel uit de brand helpen als je in de omgeving zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Zo te zien woont de TS in Tilburg...jonguh...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1