PC Upgraden, graag advies:)

Pagina: 1
Acties:

• hazetom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-04 16:04
Hallo allen,

De situatie:Ik gebruik op dit moment een laptop voor mijn werk/opleiding en een PC enkel om muziek mee op te nemen. Deze PC heb ik bewust gekocht om alleen muziek mee op te nemen, er staat verder niets op om het volle geheugen te benutten voor de muziek. Mijn laptop begint na aardig wat jaren steeds meer kuren te vertonen en ik kan er niet meer 100% van op aan. En ook al ben ik zeker geen hardcore gamer, ik zou toch graag de mogelijkheid willen hebben de wat recentere games te kunnen spelen, dat kan mijn laptop zeker niet.

Wat ik wil doen: Mijn audio-PC upgraden naar een PC waar ik ook prima op kan gamen. Tevens zal ik de PC gaan gebruiken voor mijn werk/opleiding (simpele taken, dus wat werk betreft weinig eisen). Mijn laptop zal ik alleen nog meenemen naar school om in word aantekeningen te kunnen maken. Het gevaar bestaat dat opnemen met wat meer vertraging, horten en stoten gaat, maar dat ben ik bereid te nemen. Ik gebruik weinig grote plugins en ik ben van muziekopnames niet afhankelijk.

Mijn vraag aan jullie: Willen jullie een kijkje nemen naar de specs van mijn Audio-PC en jullie advies hierover geven. Mijn audio-PC zal sowieso qua videokaart flink verbeterd moeten worden, dus tips over een goede videokaart hoor ik natuurlijk graag. Verder is de vraag daarnaast vooral: Bén ik er daarmee? Of raden jullie ook nog andere dingen aan als meer geheugen, betere processor, etc. Hieronder plaats ik mijn specs, alle hulp waardeer ik zeer!

Videokaart Voor de videokaart hou ik ongeveer een maximum aan van €300,-. Het belangrijkste vind ik dat games minimaal vloeiend moeten lopen op een 'medium' instelling wat betreft settings. Het hoeft geen supersexy beeld te worden, maar recente games op medium kwaliteit moet soepel draaien. Geen voorkeur voor een merk.

Hierbij mijn specs:
http://speccy.piriform.com/results/AIQEJj8sO0vyYrtl6rQv524

Voeding:
http://www.dumpt.com/img/viewer.php?file=rtpfst4pkg83o2efx86f.jpg

Alvast veel dank!
Grt,

Tom

[ Voor 14% gewijzigd door hazetom op 17-07-2012 11:33 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Heb je het DAA beleid gelezen? Daar staan wat vragen waar we antwoord op moeten hebben om je degelijk advies te geven.

Voor het gamen zal er inderdaad sowieso een betere videokaart in moeten.
Ik weet niet wat voor games, welke resolutie/settings etc je wilt draaien en wat je budget is, dus ik kan je nog geen goede kaart aanbevelen.

Weet je ook wat voor voeding erin zit?
Als je het niet weet kun je het beste even de kast open schroeven en een foto maken van de sticker aan de zijkant van je voeding.
Mocht deze onvoldoende zijn voor je nieuwe videokaart heb je voor 4-5 tientjes al een goede vervanger.

Ga je gamen en audio opnemen tegelijk?
Kijk dan of je er een 2e harde schijf bijkoopt of een SSD, met 1 harde schijf kun je misschien wat problemen krijgen met het multitasken.

De processor is prima, daar hoef je niks aan te doen (indien je er zin in hebt misschien overklokken, mits het moederbord dat toestaat, eventueel met een betere koeler)

Het geheugen is in principe voldoende, mocht je budget overhebben kun je er 4GB bij kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 16-07-2012 22:42 ]

• hazetom
Wat een snelle reactie, top! Ik zal je vragen even beantwoorden:

- Voeding: Mijn voeding: http://www.dumpt.com/img/...=rtpfst4pkg83o2efx86f.jpg Mocht er een nieuwe voeding nodig zijn, geen probleem voor die prijs.

- Gamen en audio opnemen gebeurt niet gelijktijdig.

- Ik zal de startpost even 'upgraden' om jullie van nog iets meer informatie te voorzien

Thanks!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Met die voeding heb je niet enorm veel over, maar je zou er prima een pricewatch: Sapphire HD7850 2GB GDDR5 kunnen plaatsen. Ik raad bewust geen sterkere videokaart aan aangezien je aangeeft dat je gewoon op medium settings wilt gamen. Deze videokaart kan prima op high settings recente games draaien. Het overige budget kun je gewoon in je zak steken.

Verder ziet de pc er ook goed uit, CPU kan zeker nog wel even mee en 4GB geheugen is vooralsnog voldoende (en ook makkelijk uit te breiden).

[ Voor 4% gewijzigd door jaapsander op 17-07-2012 10:16 ]

• hazetom
Thanks! Ik kan in ieder geval concluderen dat mijn PC niet aan vervanging toe is, maar dat ik met een goede videokaart prima vooruit kan. Andere suggesties voor videokaarten zijn zeker nog steeds welkom.