Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft geeft previewversie Office 2013 vrij

Pagina: 1
Acties:

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 20:37
Aangaande volgend artikel: nieuws: Microsoft geeft previewversie Office 2013 vrij
en ook, bij uitbreiding, de eerdere artikels die het over de overname van Yammer hebben. Het is al een aantal keer aangehaald in de nieuwsberichten maar het blijft verschijnen, en dus haal ik het maar even aan.

In elk van deze berichten vind ik steevast terug dat Yammer beschreven wordt als "zakelijke twitter-variant". Dat is het dus uitdrukkelijk NIET. Als je het wil vergelijken met een sociaal netwerk, dan moet je dat met Facebook doen. Het is bijna 1 op 1 de interface van Facebook, en dat zeggen ze bij Yammer overigens zelf: http://eng.yammer.com/blo...-why-they-look-alike.html
Yammer and Facebook share a lot of visual and interactive design elements, a natural consequence of the fact that Facebook and Yammer are both solving similar problems with similar product development methodologies. Generally speaking, Facebook’s mission is to empower people to share and connect with their friends and family. Yammer’s mission is to empower employees to share and connect with each other and their company. Given that the first two thirds of those sentences are the same, its no surprise that Yammer and Facebook have very similar interfaces.
Je kan je Twitter-account linken naar Yammer zodat je tweets met hashtag #yam ook terechtkomen in Yammer (en beetje zoals je Twitter ook kan linken met Facebook), maar verder dan dat gaat de integratie tussen beiden niet.

Dus, alsjeblieft, vanaf nu: Yammer is een zakelijke Facebook-variant ;)

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Daar zijn wij het niet mee eens. Van oudsher is Yammer opgezet als een microbloggindienst (=Twitter-variant), waarbij je mensen kunt volgen en mensen jou kunnen volgen. Dat de site zich nu meer als sociaal netwerk probeert te profileren en niet zozeer als microbloggingdienst (iets wat Twitter ook probeert), maakt voor die definitie niet zoveel uit.

Ik ben helemaal geen stagiair

• MatthiasDS
waarbij je mensen kunt volgen en mensen jou kunnen volgen
Dat geldt zowel voor Twitter, Facebook als Yammer, dus deze eigenschap zegt niets.

Met alle respect, maar heeft u Yammer ooit gebruikt?

Ik gebruik het dagelijks, ons bedrijf heeft er 1. Het IS gewoon Facebook, maar dan in bedrijfscontext. Het heeft niets te maken met Twitter en alles met Facebook. De layout is hetzelfde, het gebruik ervan is gelijkend aan FB.

Het is zelfs absurd dat men het hier "niet mee eens" kan zijn als de makers het zelf ook zeggen. Als je het omschrijft als een "zakelijke twitter-variant" vormen niet-gebruikers ervan zich een volledig verkeerd beeld. Als je het daarentegen omschrijft als een "zakelijke Facebook-variant" heeft iedereen onmiddellijk een treffend beeld.

Als je nog niet mee bent, neem ik er Wikipedia maar bij: Wikipedia: Yammer
The new version of Yammer is designed to be more than a communications platform and it has been described as a Facebook for business.[7]
http://www.cmswire.com/cm...al-media-tools-008742.php
Yammer's New Platform is Facebook for the Enterprise
Wat het vroeger "was" maakt weinig uit voor hoe het vandaag omschreven moet worden. Als je zegt wat het "is", dan is er maar 1 correcte omschrijving. Uit dagelijkse ervaring: het is een zakelijke Facebook-variant, en dat is het al een paar jaar.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
MatthiasDS schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:15:
Het is zelfs absurd dat men het hier "niet mee eens" kan zijn als de makers het zelf ook zeggen. Als je het omschrijft als een "zakelijke twitter-variant" vormen niet-gebruikers ervan zich een volledig verkeerd beeld.
Als de makers iets zelf zeggen, dan is dat absoluut niet direct de waarheid. Ik heb er in ieder geval 'het zakelijke sociale netwerk' van gemaakt, daarmee is geen discussie mogelijk over wat er wordt bedoeld.

Ik ben helemaal geen stagiair

• MatthiasDS
Joost schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Als de makers iets zelf zeggen, dan is dat absoluut niet direct de waarheid.
Dat klopt, maar in deze is dat wel treffend hoor.

Nu goed, mooi compromis wat mij betreft, hier kan ik me wel in vinden.