Aangaande volgend artikel: nieuws: Microsoft geeft previewversie Office 2013 vrij
en ook, bij uitbreiding, de eerdere artikels die het over de overname van Yammer hebben. Het is al een aantal keer aangehaald in de nieuwsberichten maar het blijft verschijnen, en dus haal ik het maar even aan.
In elk van deze berichten vind ik steevast terug dat Yammer beschreven wordt als "zakelijke twitter-variant". Dat is het dus uitdrukkelijk NIET. Als je het wil vergelijken met een sociaal netwerk, dan moet je dat met Facebook doen. Het is bijna 1 op 1 de interface van Facebook, en dat zeggen ze bij Yammer overigens zelf: http://eng.yammer.com/blo...-why-they-look-alike.html
Dus, alsjeblieft, vanaf nu: Yammer is een zakelijke Facebook-variant
en ook, bij uitbreiding, de eerdere artikels die het over de overname van Yammer hebben. Het is al een aantal keer aangehaald in de nieuwsberichten maar het blijft verschijnen, en dus haal ik het maar even aan.
In elk van deze berichten vind ik steevast terug dat Yammer beschreven wordt als "zakelijke twitter-variant". Dat is het dus uitdrukkelijk NIET. Als je het wil vergelijken met een sociaal netwerk, dan moet je dat met Facebook doen. Het is bijna 1 op 1 de interface van Facebook, en dat zeggen ze bij Yammer overigens zelf: http://eng.yammer.com/blo...-why-they-look-alike.html
Je kan je Twitter-account linken naar Yammer zodat je tweets met hashtag #yam ook terechtkomen in Yammer (en beetje zoals je Twitter ook kan linken met Facebook), maar verder dan dat gaat de integratie tussen beiden niet.Yammer and Facebook share a lot of visual and interactive design elements, a natural consequence of the fact that Facebook and Yammer are both solving similar problems with similar product development methodologies. Generally speaking, Facebook’s mission is to empower people to share and connect with their friends and family. Yammer’s mission is to empower employees to share and connect with each other and their company. Given that the first two thirds of those sentences are the same, its no surprise that Yammer and Facebook have very similar interfaces.
Dus, alsjeblieft, vanaf nu: Yammer is een zakelijke Facebook-variant