Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 x 8 pin GPU aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Ik ben in de markt voor een nieuwe GPU en mijn oog viel op een kaart met 2 x 8-pin connectors. Mijn huidige PSU (Antec TP 650) heeft 2 PCI-E kabels met 1 x 6-pin en 1 x 8-pin (6+2) connectors. Kan ik van beide kabels de 1 x 8-pin connectors gebruiken om de 2 x 8-pin connectors van een GPU te bevoorraden? Dus dat van beide kabels de 1 x 6-pin connectors niet aangesloten zijn? Of moet ik op zoek gaan naar een andere GPU/voeding?

Ik heb proberen te zoeken, maar ik heb niet de indruk dat meerdere mensen met deze vraag zitten. En mocht dit beter passen in een ander (verzamel)topic, verplaats het topic gerust.

*edit: Ik zou denken dat dit wel kan, want op dit moment hangt van een van de 6+2 connectors de 2 in de lucht. Echter wil ik het graag even zeker weten voordat ik tot aanschaf overga. ;)

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Sagaris op 16-07-2012 22:06 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is af te raden om een dubbele 8-pins aansluiting via 1 kabel te laten lopen. Er wordt vanuit gegaan dat een kabel niet genoeg kan leveren en een tweede vereist is. Je kan daarom beter zoeken hoe je van je 6-pins een 8-pins kan maken, dan je 6+2-pins kan opsplitsen in 2x8-pins.
Bijvoorbeeld: http://www.pcpower.com/accessories/6-to-8-pin-adapter.html

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Volgens mij omschrijft hij het wat omslachtig, ik ken dan het model van Antec niet maar als hij 2 pci-E kabels heeft, en beide hebben de 6p en eventueel ieder de 2p adapters eraan, heb je 2x 8p pci-E..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-11 21:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, dat kan.

Voor de goede orde dan maar: TP-650 heeft één 6-pins en één 8-pins hardwired (is één kabel). De andere 6-pins- en 8-pins-kabel is modulair.

Met plaatjes: http://www.kitguru.net/co...epower-new-650w-review/2/

[ Voor 160% gewijzigd door Bolletje op 17-07-2012 00:01 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sagaris schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:59:
Mijn huidige PSU (Antec TP 650) heeft 2 PCI-E kabels met 1 x 6-pin en 1 x 8-pin (6+2) connectors. Kan ik van beide kabels de 1 x 8-pin connectors gebruiken om de 2 x 8-pin connectors van een GPU te bevoorraden? Dus dat van beide kabels de 1 x 6-pin connectors niet aangesloten zijn?
Hier raakte ik het even kwijt. :P
Je hebt dus 1x 6-pin en 1x 6-pin + 2-pin (makes 8-pin)?
Daarna zeg je ineens dat je van beide kabels de 1x 8-pin connector wilt gebruiken. Wat bedoel je nou?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Sagaris
Sorry for the confusion!

De situatie:

De Antec TP-650 heeft 2 PCI-E kabels, een vaste en een modulaire. Beide kabels splitsen naar een 6 pin connector en een 6+2 pin connector.

Als ik het zo lees is het inderdaad mogelijk dat ik beide kabels gebruik op de kaart en daarbij de beide 6-pin connectors niet aangesloten zijn, de beide 6+2 pin connectors wel.

Mijn dank is weer groot guys! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan kun je die gewoon beide gebruiken als 8 pins connectoren hoor.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sagaris schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:04:
Sorry for the confusion!

De situatie:

De Antec TP-650 heeft 2 PCI-E kabels, een vaste en een modulaire. Beide kabels splitsen naar een 6 pin connector en een 6+2 pin connector.
Oh zo, en je hebt dus dat plaatje x 2 zeg maar.
Als ik het zo lees is het inderdaad mogelijk dat ik beide kabels gebruik op de kaart en daarbij de beide 6-pin connectors niet aangesloten zijn, de beide 6+2 pin connectors wel.
Ja tuurlijk kan dat, why not? :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Sagaris
Compizfox schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 00:41:
[...]
Oh zo, en je hebt dus dat plaatje x 2 zeg maar.

[...]

Ja tuurlijk kan dat, why not? :)
Klopt, plaatje x 2. Ik stelde de vraag omdat ik in mijn leven als zelfstandig computer eigenaar en internet scourer nooit een GPU heb gezien die gevoed werd door 2 aparte PSU kabels. Helaas weet ik ook niet zoveel van de inner workings van de onderdelen zelf dat ik hier een goed oordeel over zou kunnen geven. Maar dan hebben we altijd jullie nog. :D

Gratitude! *O*
Pagina: 1