Tweakers,
Binnenkort ga ik een nieuw desktop systeem kopen, hieronder het lijstje zoals ik die heb samengesteld:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De high end games redelijk kunnen spelen, simulaties draaien (C++, Matlab, AIMMS), fotobewerking (Photoshop), tekstverwerken, browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 +- 100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete systeemkast en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet van plan om te overclocken.
Wat betreft het monitor:
Voor de monitor heb ik eigenlijk niet meer dan 300 euro over. Ik neigde eerste naar een 27 inch, maar kwam erachter dat je voor die prijs geen goede 27" monitor hebt. Bovendien lees ik veel goede berichten over een 16:10 verhouding voor browsen en tekstverwerken. Daarom voor deze 24" monitor gekozen, ook omdat deze goed uit de reviews komt.
Nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden:
Is deze voeding te zwaar voor dit systeem? Zoja, welke is geschikter?
Wordt de processor die ik gekozen heb ondersteund door het moederbord? Op de site van de fabrikant van het moederbord staat dat hij ondersteund wordt sinds BIOS versie F7? Hoe kom ik erachter of die BIOS versie geleverd wordt?
In mijn lijstje staat nu 8GB geheugen, maar ik neig eigenlijk naar 12 of 16 GB, daar heb ik wel 50 euro voor over. Maar wat is dan het handigst? 3 strips van 4GB? Of 2 strips van 8GB?
Past dit allemaal in deze kast?
Alvast bedankt.
Binnenkort ga ik een nieuw desktop systeem kopen, hieronder het lijstje zoals ik die heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 98,76 | € 98,76 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 239,- | € 239,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,40 | € 15,40 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 265,- | € 265,- |
| 1 | Corsair Professional Gold AX650 | € 125,78 | € 125,78 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M4X1600C9 | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 | € 281,60 | € 281,60 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 127,- | € 127,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.476,44 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De high end games redelijk kunnen spelen, simulaties draaien (C++, Matlab, AIMMS), fotobewerking (Photoshop), tekstverwerken, browsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 +- 100 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete systeemkast en een monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia, verder geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet van plan om te overclocken.
Wat betreft het monitor:
Voor de monitor heb ik eigenlijk niet meer dan 300 euro over. Ik neigde eerste naar een 27 inch, maar kwam erachter dat je voor die prijs geen goede 27" monitor hebt. Bovendien lees ik veel goede berichten over een 16:10 verhouding voor browsen en tekstverwerken. Daarom voor deze 24" monitor gekozen, ook omdat deze goed uit de reviews komt.
Nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden:
Is deze voeding te zwaar voor dit systeem? Zoja, welke is geschikter?
Wordt de processor die ik gekozen heb ondersteund door het moederbord? Op de site van de fabrikant van het moederbord staat dat hij ondersteund wordt sinds BIOS versie F7? Hoe kom ik erachter of die BIOS versie geleverd wordt?
In mijn lijstje staat nu 8GB geheugen, maar ik neig eigenlijk naar 12 of 16 GB, daar heb ik wel 50 euro voor over. Maar wat is dan het handigst? 3 strips van 4GB? Of 2 strips van 8GB?
Past dit allemaal in deze kast?
Alvast bedankt.