Kind van 3 wil muziek luisteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Topicstarter
De situatie is als volgt:
Tot een paar maanden geleden hadden wij een gewone ouderwetse miniset met a.o. CD-speler waar onze dochter van bijna 3 makkelijk CDs in kon stoppen en afspelen. :-) Dat was met drie drukken op fysieke knoppen gebeurt.

Nu hebben we een HTPC voor eigen gebruik, en is de miniset eruit. Onze dochter is ontevreden. :/

Wij willen dat ze weer muziek kan afspelen.
Ze heeft niets met TV en tablets of laptops oid, dus HTPC of een App lijkt me niets.
Het moet eenvoudig, en eenduidig zijn. Klik-and-play. :>

Moeten we echt zo'n ding in de huiskamer gaan zetten?
Afbeeldingslocatie: http://images.blokker.nl/products/238_238/VB_1725524.jpg

Hoe doen andere mensen dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 15:55
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_uD6E-GWb_RM/R1D4DzkKfeI/AAAAAAAABGw/XNd_KrM9p7U/s1600-R/Junior+Eurovision.jpg

Kun je niet een losse CDspeler neerzetten oid? iig iets wat ze kent of makkelijk kan oppikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 01:22
dat was als kind zijnde ook mijn eerste radio, waarom niet simpel en genoeg voor een kind toch?
ik was er iig blij mee toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De CD-speler zal ze in de woonkamer gebruiken, aangezien ze pas twee is en (nog) niet op haar eigen kamer speelt. Het geluid uit dit soort dingen is zo vreselijk vol van ruis, en blikkerig.

Alles bij de mediamarkt is iPod dock, of wekkerradio. Dan is zo'n ding uit mijn OP wellicht toch overwegen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 20:02
Het lijkt mij een prima oplossing. Niet te duur en je kunt hem opbergen. Dan kan ze 'm zelf pakken (of juist niet...) als zin in muziek heeft.

En als ze er ook nog in het roze, o.i.d. zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door yogy op 16-07-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Oude cd-rom drive in je htpc zetten met een play knop ? en de audio kabel aansluiten op je mb ?

Je weet wel old-skool voordat we audio via ide gingen luisteren

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 16-07-2012 21:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 21944 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:55:
De CD-speler zal ze in de woonkamer gebruiken, aangezien ze pas twee is en (nog) niet op haar eigen kamer speelt. Het geluid uit dit soort dingen is zo vreselijk vol van ruis, en blikkerig.
Ik denk dat een kind van 2 geen interesse heeft in de kwaliteit van je HT 7.1 set :P Geluid = geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Megamind schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:00:
[...]

Ik denk dat een kind van 2 geen interesse heeft in de kwaliteit van je HT 7.1 set :P Geluid = geluid.
Jammer alleen dat ze nog niet zo heel vaak thuis blijft als ik weg ben ;) Zal er dus regelmatig zelf ook naar zitten te luisteren.

50 favoriete kinderliedjes uit oma's tijd.
K3
Pluk van de petteflat luisterboek... dat soort dingen :*)

Ik heb goede tips gekregen! FIjn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Kijk eens of je ergens de Sony ZS-E5 kunt aanschaffen. Verkrijgbaar in zowel roze als blauw.
Hier staat er eentje thuis (ons zoontje heeft hem gekregen toen ie 3 was en kon er direct prima mee overweg).
We hebben hem direct op z'n slaapkamer gezet, sinds kort een discobol erbij en hij heeft grote lol in z'n eigen disco. ;)

Geen ingewikkelde knoppen, accu's die leegraken of andere ingewikkelde dingen. Gewoon aanzetten en hij doet het.

Enne, wen maar alvast aan dat soort muziek. Binnenkort op vakantie, dus in de auto ook luisterboeken, Kabouter Plop of Mega Mindy :P

Afbeeldingslocatie: http://www.dagelijksekoopjes.nl/img/koopjes/lunchbreaker-sony-zse5-portable-radio-cd-speler.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 16-07-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53
Onze oudste kiddo is 3,5 jaar, maar die interesseert zich meer voor TV :)

Hij weet dat hij verder nergens aan mag komen en dat doet ie ook niet. Hoelang dat nog zo blijft, vraag ik me af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 14:58
Mijn dochter kreeg een oude iPhone toen ze 2,5 was. Hoofdtelefoontje erbij die niet hard kan en een dockje voor op haar kamer, klaar. Dat bedienen is simpeler dan een cd afspelen.
iTunes is ook rooms te leren, voor hun derde jaar :-)
Ik zou daar maar aan geloven....

Andere optie is dat ze de cd zelf in de pc mogen steken, en dan op autoplay zetten. Nadeel is alleen dat dat ook met films kan geloof ik :-)
Kan desnoods met een externe dvd met USB

[ Voor 25% gewijzigd door Boefmans op 16-07-2012 22:22 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Kinderen van 2,5 met een iPhone, waar moet het naartoe in deze wereld? :D
Brommers op hun 8e en autorijden op hun 12e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Brommer ? nee motor (op je 6e)

of monstertruck (6-7) jaar
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V6Ky5X3ktgo]

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 17-07-2012 00:09 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-05 22:57
Wij hebben dat voor onze 7 jarige dan wel opgelost met een paar computer speakers, en een iPod mini. Dat is simpel met 4 knoppen, en is gemakkelijk beheersbaar. Voor "on-the-road" hebben we dan een koptelefoon dat over de oren gaat, dus geen in-ear of stock oortjes. Ze is daar best tevreden mee.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:48

dusty

Y! Celebrate Life!

Bierkameel schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:41:
Kinderen van 2,5 met een iPhone, waar moet het naartoe in deze wereld? :D
Brommers op hun 8e en autorijden op hun 12e?
Hey, mijn oudste speelt dagelijks met mijn Droid-X en is daar ontzettend blij mee :)

Mijn 2 1/2 jaar en 1 1/2 jaar oude dochters hebben het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://ak1.ostkcdn.com/images/products/P12246806.jpg
Een Discovery kids mp3 speler.

Het werkt prima, en het geluid is niet te slecht dus het is ook aan te horen. Met een SD kaartje erin is het erg makkelijk nieuw spul erop te zetten en dus ook ontzettend handig om mee te nemen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 13:16
En gewoon een oude discman icm met een koptelefoon of computer speakertjes. Desnoods een simpele Mp3 speler waar jullie de cd's op rippen. Mp3 spelers zijn er van de bart smit direct uit china(bv dealextreme) of natuurlijk oude ipods van marktplaats gezien ik wel vrij goede ervaring heb met itunes(vooral met cd's rippen).
Pagina: 1