Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop ter vervanging huidige quad core laptop

Pagina: 1
Acties:

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 15:33

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik zit met het volgende dillema:
Op dit moment heb ik een HP Pavilion DV7-4135ED met de volgende specs:
17,3" tft
Amd Phenom quad core cpu N930
640 Gb hdd
6 gb intern
Ati mobility radeon HD5650 (totaal 3709 mb videogeheugen waarvan 1gb ddr3 gereserveerd)
Bij de aankoop heb ik meteen een extra hdd bracket gekocht met nog eens een 500 gb hdd

Nu kan ik deze net 1 jaar oude laptop verkopen voor €500 (geen grap, serieus bod gehad) Ik heb er destijds incl. Extra hdd bijna €750 voor betaald.

Wat zou ik weer kunnen nemen voor hetzelfde bedrag €500, met betere specs, optie voor een tweede hdd en minstens 17,3" tft?

Ik zie door de bomen het bos niet meer (m.n. De cpu snelheid), maar weet wel dat ik graag weer een Hp, Dell of Apple wil hebben.

Apple gaat niet lukken (althans niet nieuw), en HP heeft misschien als voordeel dat ik de optionele hdd & bracket kan overzetten (zitten niet bij de verkoop in).

Het meest gebruik ik de laptop voor videobewerking en muziek.

Nokia verzamelaar....

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 03:28
Als je videobewerking wilt doen, is het dan niet lekker om toch 8GB RAM te hebben? 6GB is misschien beetje krap zeker als je Full HD video's wilt bewerken, dat vreet gewoon nogal wat je waarschijnlijjk zelf wel zult weten.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je al op de pricewatch gekeken, gefiltered op 17 inch schermen en gesorteerd op populariteit?

Bovenste resultaat is de pricewatch: Asus X73TK X73TK-TY044V voor 544 euro die volgens mij perfect voldoet aan je eisen.

- Radeon HD7670M
- 8GB
- AMD A4-3305M die op 2.5Ghz kan draaien.

Als je video gaat bewerken en je hebt Premiere CS6 dan kan je via de OpenCL gpu ondersteuning die Radeon kaart optimaal benutten.

[ Voor 15% gewijzigd door Slashdotter op 17-07-2012 04:34 ]