• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Ik ben opzoek naar een beeldscherm. Daarbij gaat het om de grotere schermen. Nu kan ik wel hdmi schermen uitzoeken. Maar dat beperkt de keuze significant (27 inchers zoek ik).

nbu dacht ik ik kan ook een dvi verloop kopen en die gebruiken., maar ik zou het wel verdomd handig vinden als ik ook het audio signaal eruit kan halen zodat ik mijn laptop maar op 1 device hoe aan te sluiten.

Het vervelende is dat ik geen verloop stekkers kan vinden die het audio uit de hdmi gehaald worden. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan vinden? Of andere suggesties.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Je wilt via de hdmi poort van je laptop zowel je video als audio aansluiten op een beeldscherm? Dat gaat moeilijk worden, tenzij je laptop een displayport aansluiting heeft.

Je zegt geloof ik dat je een hdmi splitter wilt hebben waarop je een video en een appart audio kanaal als output hebt, maar dan zit je toch ook met 2 kabels? Dan kan je evengoed 2 poorten gebruiken.
Je kan je audio apparatuur gewoon via 3.5mm audiojack aansluiten op je laptop en het beeld via hdmi of dvi/displayport (hdmi op laptops ondersteunt vaak geen hogere resoluties dan 1920x1200, terwijl de goede 27" 2560x1440 pixels hebben).

Iig is het geluid van een beeldscherm (ook indien het soundbars zijn) vaak toch inferieur aan dat van een fatsoenlijke audioset.

• justice strike
bertp1 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:35:
Je wilt via de hdmi poort van je laptop zowel je video als audio aansluiten op een beeldscherm? Dat gaat moeilijk worden, tenzij je laptop een displayport aansluiting heeft.
wat heeft displayport hiermee te maken?
Je zegt geloof ik dat je een hdmi splitter wilt hebben waarop je een video en een appart audio kanaal als output hebt, maar dan zit je toch ook met 2 kabels? Dan kan je evengoed 2 poorten gebruiken.
volgens mij gaat er dan maar 1 kabel naar de laptop en geen twee. Dat er ergens verderop 2 kabels aangesloten zijn maakt verder niet uit
Je kan je audio apparatuur gewoon via 3.5mm audiojack aansluiten op je laptop en het beeld via hdmi of dvi/displayport (hdmi op laptops ondersteunt vaak geen hogere resoluties dan 1920x1200, terwijl de goede 27" 2560x1440 pixels hebben).
ik heb geen dvi of display port dus dat is zowieso geen optie
Iig is het geluid van een beeldscherm (ook indien het soundbars zijn) vaak toch inferieur aan dat van een fatsoenlijke audioset.
Niemand zegt dat ik geluid uit een beeldscherm wil. Ik zeg dat ik het geluidsignaal van de hdmi af wil splitsen. het beeld gaat naar de monitor. het geluid naar een geluidssysteem. In principe wil ik 2 kabels aansluiten. Power en hdmi. Dat is omdat ik anders teveel kabels vast en los moet maken.

enige oplossing die ik tot nogtoe heb gevonden is een receiver kopen die hdmi in en output heeft... maar dat vind ik wel een dure oplossing voor een relatief simpel probleem.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 15:08

icecreamfarmer

en het is

justice strike schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:39:
Ik ben opzoek naar een beeldscherm. Daarbij gaat het om de grotere schermen. Nu kan ik wel hdmi schermen uitzoeken. Maar dat beperkt de keuze significant (27 inchers zoek ik).

nbu dacht ik ik kan ook een dvi verloop kopen en die gebruiken., maar ik zou het wel verdomd handig vinden als ik ook het audio signaal eruit kan halen zodat ik mijn laptop maar op 1 device hoe aan te sluiten.

Het vervelende is dat ik geen verloop stekkers kan vinden die het audio uit de hdmi gehaald worden. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan vinden? Of andere suggesties.
Ik zit met dezelfde vraag maar voor een ander probleem.
De enige kabels die ik vind hebben nog steeds 2 kabels (alleen gebundeld).
Het rare is dat er wel schermen zijn die het videosignaal uitsplitsen naar headphone/speakers en beeld. Dat moet naar mijn inziens dus ook ergens los verkrijgbaar zijn en hoeft niet eens zo heel duur te zijn en misschien usb powered.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• justice strike
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:42:
[...]

Ik zit met dezelfde vraag maar voor een ander probleem.
De enige kabels die ik vind hebben nog steeds 2 kabels (alleen gebundeld).
Het rare is dat er wel schermen zijn die het videosignaal uitsplitsen naar headphone/speakers en beeld. Dat moet naar mijn inziens dus ook ergens los verkrijgbaar zijn en hoeft niet eens zo heel duur te zijn en misschien usb powered.
Precies! ik zie het ingebouwd bij schermen... of in high end receivers die hdmi als input accepteren maar verder zie ik niets wat daar voor geld. Overigens zou ik een hdmi naar dual link dvi adapter ook wel interessant vinden aangezien ik weet dat hdmi 1.3 hoger dan 1920 bij 1200 kan aansturen alleen kunnen veel schermen dat niet via hdmi.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

justice strike schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:45:
[...]

Precies! ik zie het ingebouwd bij schermen... of in high end receivers die hdmi als input accepteren maar verder zie ik niets wat daar voor geld. Overigens zou ik een hdmi naar dual link dvi adapter ook wel interessant vinden aangezien ik weet dat hdmi 1.3 hoger dan 1920 bij 1200 kan aansturen alleen kunnen veel schermen dat niet via hdmi.
Veel schermen wel maar veel videokaarten volgensmij niet.
Ik had net een ingeving en eigenlijk zou dit werken:
http://www.monoprice.com/...seq=1&format=1#largeimage

Maar dan usb powered en kleiner.

[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-07-2012 09:58 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

http://www.knoxed.com/luxi/hdmi-audio-extractor/

Dit lijkt te doen wat we nodig hebben. Alleen weet ik niet of hij ook de video doorzet.

Wat ook nog kan is audio over bluetooth

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-07-2012 11:00 ]

• justice strike
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:58:
http://www.knoxed.com/luxi/hdmi-audio-extractor/

Dit lijkt te doen wat we nodig hebben. Alleen weet ik niet of hij ook de video doorzet.

Wat ook nog kan is audio over bluetooth
mooi... lijkt erop dat het kan overigens... alleen geen prijs en geen manier om te bestellen.

wel een duur product voor 200 aud ==> 170 euro exc verzendkosten.... denk dat een receiver dan een beter alternatief is.

Afbeeldingslocatie: http://www.knoxed.com/luxi/product_images/hdmi-audio-extractor-5-BT.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 17-07-2012 13:02 ]

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

justice strike schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:00:
[...]

mooi... lijkt erop dat het kan overigens... alleen geen prijs en geen manier om te bestellen.

wel een duur product voor 200 aud ==> 170 euro exc verzendkosten.... denk dat een receiver dan een beter alternatief is.

[afbeelding]
Ik heb een NL bedrijf gevonden wat het verkoopt en die vragen €164.
Dat is mij idd te prijzig. mJe zou ook de splitter kunnen proberen maar dat is ook nog steeds zo'n €50

Even een algemene vraag voor ieder, zou het converteren naar VGA + geluid veel verlies opleveren?

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-07-2012 14:06 ]

• justice strike
icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:44:
[...]

Ik heb een NL bedrijf gevonden wat het verkoopt en die vragen €164.
Dat is mij idd te prijzig. mJe zou ook de splitter kunnen proberen maar dat is ook nog steeds zo'n €50

Even een algemene vraag voor ieder, zou het converteren naar VGA + geluid veel verlies opleveren?
wat voor soort splitter? ik ben nog geen splitter tegen gekomen.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

justice strike schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:
[...]

De monoprice link

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

justice strike schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Deze bedoelde ik:
http://www.monoprice.com/...seq=1&format=1#largeimage

Is €44
of
http://www.allekabels.nl/...A-naar-HDMI-Omvormer.html

[ Voor 11% gewijzigd door icecreamfarmer op 17-07-2012 19:43 ]

• justice strike
Dat lijkt een beetje op wat ik nodig heb... maar dan met een switch.
dit is een vga naar hdmi omvormer. Dus niet echt iets wat ik nodig heb.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

justice strike schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 00:13:
[...]

Dat lijkt een beetje op wat ik nodig heb... maar dan met een switch.

[...]

dit is een vga naar hdmi omvormer. Dus niet echt iets wat ik nodig heb.
Ik linkte de verkeerde, ze hebben er daar ook een die wel hdmi naar vga doet.
Die lijken goedkoper dan naar dvi.

Laat treouwens even weten wanneer je de monoprice besteld misschien kunnen we er 2 tegelijk doen dat zou schelen in de kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-07-2012 09:16 ]

Pagina: 1